Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svniet
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-09 10:55
Hallo,

Ik heb een vraag over het volgende.

Ik heb 2 maanden ouderschapsverlof opgenomen maar kreeg na twee maanden geen loon ook nog 1 maand 100 euro minder.
Na navragen bij HRM komen zij met het volgende.

Ik werk 20 uur. Mijn maandloon is een gemiddelde van mijn jaaruren. Ik krijg dus elke maand 86,67 uitbetaald.
Wanneer je ouderschapsverlof opneemt rekenen ze de uren die je opneemt. voor 2 maanden is dat 9 weken x 20 is 93 uur.
Alleen als ik nu alle uren bij elkaar optel kom ik op jaaruren van 1052,7 inplaats van de 1040,04.

Klopt het dan wel hoe ze dit hebben berekend.
Moeten ze niet voor de 2 maanden die ik werk ook de gemiddelde uren berekenen?

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 08-12-2020 18:02 . Reden: naam eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Welkom op Tweakers

Hoe veel uur werk je volgens je contract? En wat voor contract heb je?
Heb je een contract voor 20 uur per week, dan zou je tijdens je ouderschapsverlof ook gewoon 20 uur per week betaald moeten worden.
Heb je een 0-uren contract, dan moeten ze volgens mij het gemiddeld aantal uren van afgelopen 12 maanden aanhouden (weet dit niet zeker, dus wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten).

Het is wel krom, dat ze het maandloon (86,67 uur) niet aanhouden voor het verlof (93 uur). Daar kan je imho wel gewoon over beginnen en navragen hoe dit zit.

[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 08-12-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hi daar, haal je naam even weg van de post, je werkgever zou dit potentiele post kunnen opzoeken en inzien.

Naam is eruit. Kan eventueel via profielpagina worden gevonden, maar zo supergevoelig is dit onderwerp nou ook niet.

[ Voor 32% gewijzigd door t_captain op 08-12-2020 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 17:42
BastaRhymez schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:52:
Welkom op Tweakers Sandra

Hoe veel uur werk je volgens je contract? En wat voor contract heb je?
Heb je een contract voor 20 uur per week, dan zou je tijdens je ouderschapsverlof ook gewoon 20 uur per week betaald moeten worden.
Heb je een 0-uren contract, dan moeten ze volgens mij het gemiddeld aantal uren van afgelopen 12 maanden aanhouden (weet dit niet zeker, dus wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten).

Het is wel krom, dat ze het maandloon (86,67 uur) niet aanhouden voor het verlof (93 uur). Daar kan je imho wel gewoon over beginnen en navragen hoe dit zit.
Klopt niet helemaal. Ouderschapsverlof is onbetaald, tenzij er in je contract of CAO iets anders staat beschreven. Als in datzelfde contract/cao ook staat dat je je aan jaaruren moet houden, dan kan het inderdaad zijn dat de werkelijk niet gewerkte uren worden ingehouden. Als de periode weinig feestdagen bevat en die twee maanden toevallige veel werkdagen, dan kan dat ongunstig uitpakken.

Als je aan de andere kant weer meer uren hebt gemaakt dit jaar, dan zou je waarschijnlijk wel wat overuren weer uitbetaalt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@MBvB Excuus! Je hebt gelijk! Ouderschapsverlof is onbetaald verlof :+ Ik was even in de war met het geboorteverlof dat sinds 1 juli is ingevoerd (max 5 weken verlof tegen 70%).

Ik kan mijn eerdere post niet editen omdat een moderator deze heeft gelocked :?