Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaande.
Ik zie op verschillende fora verschillende antwoorden voor hetgeen wat ik momenteel heb.
Ik heb de volgende hardware:
- Corsair 16GB DDR4 3200MHz (CMK16GX4M2B3200C16)
- AMD Ryzen 7 3700X - Processor
- MSI B450 GAMING PRO CARBON AC (BIOS update is uitgevoerd zodat deze compatible is met de 3xxx serie AMD, Zit op versie v17).
Deze hardware heb ik gekocht iets langer dan een jaar geleden gekocht en het enige wat ik toen heb gedaan is, gecontroleerd of die in de Bios zichtbaar was (3200MHz) en vervolgens de A-XPM profiel 1 aangezet. Dit is ook te zien in de Bios (bios.jpg).
Van de week kwam ik er achter dat je ook in Windows kan controleren wat je MHz snelheid is. Het aparte hieraan is dat mijn systeem maar aangeeft 1600MHz i.p.v. 3200MHz. Nu heb ik gelezen op internet dat men MHz en TM door elkaar haalt.
Dit is te zien in de foto (Geheugen Windows.png)./f/image/U3EqtWUkAub7fAkZVIpYuXTo.png?f=fotoalbum_large)
Voor de zekerheid ook CPU-z geïnstalleerd om te controleren wat hier wordt weergegeven.
Hierbij krijg ik de volgende waardes:
1599.6 MHz (Geheugen cpuz.png).
:fill(white):strip_exif()/f/image/H3SrfnBL13C6rIkXTDqTcpbV.png?f=user_large)
Hierbij wordt wel aangegeven dat mijn channel op Dual staat. In mijn systeem zitten mijn RAM modules op slot 2 en 4.
Zie foto's (SPD slot 4.png):
en (SPD slot 2.png):
.
Nu is mijn vraag, functioneert mijn geheugen als het hoort te functioneren of zit er nog iets niet in orde?
Ik zie op verschillende fora verschillende antwoorden voor hetgeen wat ik momenteel heb.
Ik heb de volgende hardware:
- Corsair 16GB DDR4 3200MHz (CMK16GX4M2B3200C16)
- AMD Ryzen 7 3700X - Processor
- MSI B450 GAMING PRO CARBON AC (BIOS update is uitgevoerd zodat deze compatible is met de 3xxx serie AMD, Zit op versie v17).
Deze hardware heb ik gekocht iets langer dan een jaar geleden gekocht en het enige wat ik toen heb gedaan is, gecontroleerd of die in de Bios zichtbaar was (3200MHz) en vervolgens de A-XPM profiel 1 aangezet. Dit is ook te zien in de Bios (bios.jpg).
:strip_exif()/f/image/8hcLuNvIGt625ddACOSO9Rd4.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de week kwam ik er achter dat je ook in Windows kan controleren wat je MHz snelheid is. Het aparte hieraan is dat mijn systeem maar aangeeft 1600MHz i.p.v. 3200MHz. Nu heb ik gelezen op internet dat men MHz en TM door elkaar haalt.
Dit is te zien in de foto (Geheugen Windows.png).
/f/image/U3EqtWUkAub7fAkZVIpYuXTo.png?f=fotoalbum_large)
Voor de zekerheid ook CPU-z geïnstalleerd om te controleren wat hier wordt weergegeven.
Hierbij krijg ik de volgende waardes:
1599.6 MHz (Geheugen cpuz.png).
:fill(white):strip_exif()/f/image/H3SrfnBL13C6rIkXTDqTcpbV.png?f=user_large)
Hierbij wordt wel aangegeven dat mijn channel op Dual staat. In mijn systeem zitten mijn RAM modules op slot 2 en 4.
Zie foto's (SPD slot 4.png):
:strip_exif()/f/image/bMCUqmUYSOmnUQkZvSVnZMBT.png?f=user_large)
en (SPD slot 2.png):
:fill(white):strip_exif()/f/image/a8H9E8svrw28tQ9AXEhfbJiC.png?f=user_large)
Nu is mijn vraag, functioneert mijn geheugen als het hoort te functioneren of zit er nog iets niet in orde?
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo