Goede adapter voor laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 20:57
Weet niet of dit het juiste sub-forum is ..

Maar ik heb voor mijn laptop een 2e adapter gekocht. Op de site stond bij die adapter de juiste type laptop bij de omschrijving, maar die ik ontvangen heb is wat groter dan mijn huidige, maar ging er vanuit dat het wel goed was. Als ik die nieuwe adapter inplug/aansluit gebeurt er niks, zie rechtsonder in de taakbalk niet staan 'opladen', hij lijkt niet werken. Zie foto, rechtse is mijn originele en links de nieuwe adapter. Zou dit wel de juiste adapter zijn ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33oONqhAV1lRuFvYEbpsQum6vn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfAWR4mwXYerio83UdL0Rii0.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De grote heeft 6.32A De kleine heeft 3.95A bij 19V

De kleine voeding heeft dus minder watt en regelmatig weigeren laptops deze dan te gebruiken om overbelasting te voorkomen.

Update:
Maar ik lees nu dat de kleine de originele voeding en de werkende is. Dus er is iets anders aan de hand dan het ampérage.

[ Voor 27% gewijzigd door Tyrian op 08-12-2020 21:34 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Tyrian schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:31:
De grote heeft 6.32A De kleine heeft 3.95A bij 19V

De kleine voeding heeft dus minder watt en regelmatig weigeren laptops deze dan te gebruiken om overbelasting te voorkomen.

Update:
Maar ik lees nu dat de kleine de originele voeding en de werkende is. Dus er is iets anders aan de hand dan het ampérage.
De grote heeft hij nieuw ontvangen hé.

Zou in principe dus moeten werken, zal defect zijn zeker?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
Ik heb de multimeter er bij gepakt en de plug gemeten die in de laptop gaat:
- Bij originele adapter 19,5 volt
- Bij nieuwe adapter meette ik eerst iets van 2 volt, daarna bleef hij 0 volt aangeven

De netkabel die los in de adapter geplugd zit (heeft 3 polen) heb ik daarna even los gemeten, geeft ook 0 volt aan (als ik goed meet tenminste, + in de middelste en - in de buitenste, ook al eens andersom).
Dus netsnoer is defect neem ik aan, anders zou ik toch zeker wat moeten meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:14
Bovenste is de aardedraad. Je zou met je multimeter op de linker en rechter pool, met multimeter in wisselspanning stand 230V moeten meten.

Aan de hand van je metingen van de adapter zou ik echter zeggen dat deze defect is.

• KL1987
Een collega van me heeft de adapter nog eens doorgemeten met een multimeter, het defect bleek dus toch in het netsnoer te zitten. Waarschijnlijk kabelbreuk of iets dergelijks.

Hij gaf me een ander netsnoer mee en nu werkt de adapter gewoon.
Probleem opgelost. :)
Pagina: 1