Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen.
De games die ik speel zijn onder andere Battlefield 1 en CoD Warzone. Af en toe ben ik ook wel actief in Lightroom of Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum bedrag is momenteel een 1200 euro. Ik ben vooral op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een compacte desktop zonder enige vorm van RGB.
- Geen mogelijkheid tot waterkoeling nodig (tenzij je mij kan overtuigen
).
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben wel thuis in Hardware, maar ik ken het landschap echt onvoldoende. Bovendien ben ik een enorme voorstander van prijs/kwaliteit en laat net dat nu moeilijk zijn als je niet echt weet wat er op de markt is.
Wat vind je van de huidige opstelling (ik heb me gebaseerd op de meest recente best buy guide)?
Is 32GB niet een beetje "too much" voor een gaming desktop? edit: 16 GB voldoet momenteel.
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen.
De games die ik speel zijn onder andere Battlefield 1 en CoD Warzone. Af en toe ben ik ook wel actief in Lightroom of Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum bedrag is momenteel een 1200 euro. Ik ben vooral op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Een 1440p/144Hz monitor met FreeSync
- Samsung SSD 500GB 520/540 840 EVOBasic/li]
- Samsung 2TB HN-M201RAD M9T SpinPoint SA3
- Toetsenbord en muis
- Windows licentie
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een compacte desktop zonder enige vorm van RGB.
- Geen mogelijkheid tot waterkoeling nodig (tenzij je mij kan overtuigen
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben wel thuis in Hardware, maar ik ken het landschap echt onvoldoende. Bovendien ben ik een enorme voorstander van prijs/kwaliteit en laat net dat nu moeilijk zijn als je niet echt weet wat er op de markt is.
Wat vind je van de huidige opstelling (ik heb me gebaseerd op de meest recente best buy guide)?
Is 32GB niet een beetje "too much" voor een gaming desktop? edit: 16 GB voldoet momenteel.
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 215 | € 215 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 171,95 | € 171,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming | € 449 | € 449 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C | € 75,05 | € 75,05 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 | € 40,78 | € 40,78 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 75,89,- | € 75,89,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106 | € 106 |
| Totaal | € 1.133,67 | |||
[ Voor 5% gewijzigd door MrOwnalicious op 15-12-2020 09:08 . Reden: 32GB is geen requirement ]