HP UHD scherm aansluiten op Lenovo ultra docking station.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 08:44
Hallo allen,

Ik vraag om jullie hulp.

Heb hier voor het eerst een opstelling staan waar ik niet uitkom qua opstelling.

Heb hier een Lenovo ThinkPad X13 met een Lenovo ultra docking station.
Met een HP UHD scherm inclusief USB-C aansluiting.

Mijn probleem is het volgende.
Wanneer ik het scherm via de docking station verbindt, en deze via USB-C connect scherm- naar docking station werkt het niet. Doe ik het direct vanuit het scherm naar laptop dan werkt het wel.

Ik heb alle updates uitgevoerd van Lenovo (System Update applicatie) alle updates van Windows uitgevoerd.
Maar krijg het niet voor elkaar om het via de docking station te laten verlopen. Hierop zitten namelijk ook nog een ander scherm die nu los gekoppeld is, muis/keyboard en een netwerk aansluiting. Maar nu vervalt alles als ik direct usb-c vanuit het scherm naar de laptop gebruik.

Iemand die me hierbij kan helpen? Want op internet kom ik er niet echt uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Is je docking wel geschikt voor 4K schermen? Niet zo'n dom DisplayLink ding?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hallo,

Allereerst sorry voor de late reacite.

Maar het gaat om de Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station https://www.amazon.com/Le...-40AJ0135US/dp/B079NM5JK4

zou moeten funtioneren lijkt me. Nu kan er maar gedeeltelijk worden gewerkt, omdat wanneer het via de USB-C direct op het scherm aangesloten zit vanaf de laptop de LAN etc en alles dus niet functioneren. Daarnaast de beperktheid USB poorten ook meetelt in het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
theduke1989 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:18:
Wanneer ik het scherm via de docking station verbindt, en deze via USB-C connect scherm- naar docking station werkt het niet. Doe ik het direct vanuit het scherm naar laptop dan werkt het wel.
Waarschijnlijk zijn de USB-C poorten op de dock alleen dat, een normale USB poort dus zonder video. De USB-C uitgang op de laptop ondersteunt DP Alt Mode, deze kan dus ook video versturen. Dit wordt door het dock afgetapt voor het aansturen van de DP en HDMI uitgangen, en zal dan niet op de uitgaande poorten zitten. De monitor is het wel nodig om beeld te geven. Kun je de monitor niet via bv DP aansluiten op de dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:12
@theduke1989 Ik zie in de dockingstation specificaties terug komen: DisplayPort: 4096 x 2160 @ 60 Hz; DisplayPort or HDMI: 4096 x 2160 @ 60 Hz;

Nergens staat er iets van USB-C bij voor video output. Ik denk dat je dus DP of HDMI moet nemen als aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Gaat om deze: https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/pd500173 heeft twee USB-C aansluitingen.
PORTS
Four - USB 3.1 gen2 (10Gbps) with 1* always-on USB charging
Two - USB-C ports (10Gbps, 5V 3A power)
10/1000 Gigabit Ethernet
Two DisplayPort 1.4
HDMI 2.0
VGA
Stereo/Mic Combo Audio Port
DC-IN
Maximum Resolution Support/Refresh Rate
DisplayPort port: 4096*2160@60Hz
HDMI port: 4096*2160@60Hz
VGA port: 2048*1536@85Hz

dat is wel erg jammer dan, dat het niet kan voor deze prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 11-12-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-09 16:25
De specs zeggen inderdaad niets over video output via USB-C. En op de support pagina van Lenovo blijkt dat ook inderdaad. Niet ondersteund:

https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/pd029622#Ultra%20Docking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Open deur, maar heb je je scherm wel in windows gedupliced / extended etc? Winkey+p :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1