Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afgelopen week mijn trouwe Galaxy S7 ingeruild voor een Galaxy S20. Ik was erg blij met de Spigen Rugged Armor cover voor mijn S7, die heeft mijn scherm en telefoon meermalen gered van een zekere dood. Daarom heb ik ook een Spigen Rugged Armor cover aangeschaft voor de S20, maar deze heeft tot mijn verbazing enkel een echt opstaan randje aan boven- en onderkant om het scherm te beschermen, en haast niet aan de zijkanten (misschien een milimeter ofzo). Daarop besloten deze in te ruilen voor de stevigere Spigen Tough Armor. Deze bevalt verder prima, maar ook hier hetzelfde probleem dat het hoesje aan de zijkanten het scherm m.i. waarschijnlijk niet voldoende beschermt. Vandaar mijn vragen:
  • Maak ik me zorgen om niets?
  • Is dit de nieuwe standaard?
  • Zijn er betere alternatieven?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:44
ik heb de Samsung S8 gehad met de ronde randen, ook hierbij heb je 0,0 bescherming waar ik elke keer weer als de dood voor was. het enige wat ik je kan aanraden is een hoesje zoeken die dit wel heeft (wat erg moeilijk is overigens) of accepteren dat deze hoeken minder tot niet beschermd zijn en gewoon HEEL goed opletten wat je doet

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een accessoire betreft, schopje van OSP naar WAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
maubaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:55:
ik heb de Samsung S8 gehad met de ronde randen, ook hierbij heb je 0,0 bescherming waar ik elke keer weer als de dood voor was. het enige wat ik je kan aanraden is een hoesje zoeken die dit wel heeft (wat erg moeilijk is overigens) of accepteren dat deze hoeken minder tot niet beschermd zijn en gewoon HEEL goed opletten wat je doet
Jammer om te horen, had gehoopt dat er wel dergelijke hoesjes te vinden waren nog steeds. Wat is hier eigenlijk de reden voor, enig idee?

Heb rond zitten kijken maar vind dit lastig inschatten. Die Spigen Tough Armor cover die ik nu heb leek op de afbeelding gewoon wel een opstaand randje te hebben, en in de praktijk is dat niet zo, dus lastig inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:35
LankHoar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:45:
[...]

Jammer om te horen, had gehoopt dat er wel dergelijke hoesjes te vinden waren nog steeds. Wat is hier eigenlijk de reden voor, enig idee?

Heb rond zitten kijken maar vind dit lastig inschatten. Die Spigen Tough Armor cover die ik nu heb leek op de afbeelding gewoon wel een opstaand randje te hebben, en in de praktijk is dat niet zo, dus lastig inschatten.
Probleem is m.i. toch voornamelijk dat dat ronde deel van het scherm wel gewoon bruikbaar scherm moet blijven. In fysieke zin kan je daar dus niets mee feitelijk want dat moet open blijven anders mis je daar touch input.
Samsung moet gewoon stoppen met die rondingen. Volgens mij zit niemand er echt op te wachten.
Heb zelf een Note 10+ waar dit ook veruit mijn grootste zorg is.

Overigens heb ik "gewoon" een hoesje van Quadlock omdat ik hem graag op mijn fiets knoop. Ik laat ook zelden telefoons vallen.
Die bied sowieso geen heel bijzondere bescherming. Telefoon zelf is al lomp genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 09-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:44
het "gewoon" stoppen met rondingen is niet echt een antwoord voor samsung denk ik.
er zijn altijd mensen die de bescherming van de telefoon niet geweldig belangerijk vinden en er niks om heen hebben, dan is het handig. maar een telefoon nemen zonder rondingen is wel een optie, krijg je alleen we iets anders als wat je nu hebt.
Of gewoon voor samsung van ieder toestel met rondingen er ook een uitbrengen zonder deze edge

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb niet het idee dat ik de afgeronde schermen ook maar ergens nuttig voor vind. Dat "edge lightning" is me bijvoorbeeld not totaal niet duidelijk, en zie er sowieso geen meerwaarde in. Jammer dat dit ten koste moet gaan van de stevigheid van de telefoon..

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:35
maubaan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:53:
het "gewoon" stoppen met rondingen is niet echt een antwoord voor samsung denk ik.
er zijn altijd mensen die de bescherming van de telefoon niet geweldig belangerijk vinden en er niks om heen hebben, dan is het handig. maar een telefoon nemen zonder rondingen is wel een optie, krijg je alleen we iets anders als wat je nu hebt.
Of gewoon voor samsung van ieder toestel met rondingen er ook een uitbrengen zonder deze edge
Ik denk dat het aandeel mensen dat met (lompe) hoesjes om hun peperdure telefoon rondloopt absurd veel groter is dan mensen die hun telefoon "naakt" gebruiken, maar ik snap wat je zegt.
Het is ook hun hele huisstijl immers. Ze stoppen er allicht niet mee nee inderdaad.

Het is alleen wel al jaren de achilleshiel van al die (high-end) Samsung telefoons. Die schermen zijn echt absurd fragiel en je kan ze gewoon niet fatsoenlijk beschermen.
Dat ik ook bij de concurrent zou kunnen shoppen is verder prima natuurlijk maar telefoonkeuze gaat ook verder dan de schermen en ik geef het je toch te doen een gelijkwaardig toestel aan de Note te vinden. Vooral als je de stylus gebruikt.

Ze zijn bij de S8 gestopt met die keuzevrijheid en ik vind dat wel pittig jammer want het blijven toch wel superieure telefoons in mijn ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Polderviking op 10-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Deze gisteren gekocht
Spigen Neo Hybrid hoesje Compatibel met Samsung Galaxy S20 -Gunmetal
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Wat reviews gezien op youtube en voelt goed aan. Toestel heb ik nog niet, dus hoe de pasvorm is, kan ik niet zeggen.

Hiervoor had ik voor mijn Galaxy S10 Azuri Bumper cover, daar was ik goed over te spreken.
Pagina: 1