Toon posts:

Live CD's branden - Nero 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Nero 5.5 en ik probeer live CD's te branden. Helaas, dat lukt niet, telkens wil ie 2 seconden extra tussen de nummers hebben en dat wil ik dus niet?

Hoe los ik dit op? Iemand?

Verwijderd

Moet je alle nrs selecteren en dan properties/eigenschappen. Daar staat dan als het goed is ergens 2 sec, hier moet je 0 sec van maken

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
en lopen ze dan ook echt vloeiend over???? volges mij blijft er altijd een soort tik tussen zitten die je niet wegkrijgt
irritant is dat

PIII 800@804 Mhz

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

je kunt voor ieder nummer door erop te klikken de pauze toch terug zetten naar 0 sec?
alleen voor het eerste lied moet 2 seconden pauze :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar Nero pikt dat niet, die wil standaard 2 sec volgens mij ...

Verwijderd

dit pikt nero wel! Gewoon alles op o sec. zetten behalve het eerste nummer en dan heb je een complete cd zonder pauses dus ook na het eerste nummer GEEN pauze hoewel je dat misschien wel zou denken.:)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mijn ervaring is dat als je in Nero 0 seconde instelt er toch regelmatig een klein tikje tussen de nummers zit. Met WinOnCD van Roxio heb je dat helemaal niet.

Verwijderd

Als je de gap tussen de tracks van 2 seconden naar 1 of 0 sec verandert , kan je cd speler hem dan nog wel lezen of niet?

Verwijderd

of neem CDRWIN werkt erg goed! Ook erg handig voor sommige beveiligingen die nero niet pakt.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:03 schreef Dave_ het volgende:
Als je de gap tussen de tracks van 2 seconden naar 1 of 0 sec verandert , kan je cd speler hem dan nog wel lezen of niet?
Bij mij lukt dit wel maar anders gewoon even met audiograbber naar je hdd schrijven en dan branden maar. Die paar min is dan ook de moeite.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 12 augustus 2001 20:01 schreef MisterDon het volgende:
Mijn ervaring is dat als je in Nero 0 seconde instelt er toch regelmatig een klein tikje tussen de nummers zit. Met WinOnCD van Roxio heb je dat helemaal niet.
Dan moet je Disc At Once branden en niet Track At Once

de naam zegt het al Disc At Once: de hele cd wordt in één keer gebrand.
Track At Once: track 1 wordt gebrand, laser gaat uit. Track 2 wordt gebrand, laser weer uit, enz. Daardoor ontstaan die tikken.

* dreeke begrijpt niet dat mensen dit nog steeds niet kunnen :Z
[dat was niet persoonlijk bedoeld]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Super_ik
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

ipv track at once, disk at once kieze.
sjeezus............

te laat

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik zou trouwens geen 1 reden weten waarom je Track At Once zou wilen branden.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Owww, mesen gaan zich weer om niks druk maken omdat ze iets weten wat een ander blijkbaar niet weet... Tssss.... Een mens kan niet alles weten! |:(

Maar handig, weer een weetje erbij:)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 12 augustus 2001 20:54 schreef MisterDon het volgende:
Owww, mesen gaan zich weer om niks druk maken omdat ze iets weten wat een ander blijkbaar niet weet... Tssss.... Een mens kan niet alles weten! |:(

Maar handig, weer een weetje erbij:)
Sorry, als het zo overkwam,
Maar het is nu wel duidelijk toch? :)

* dreeke stoort zich meer aan mensen die denken dat ze iets weten en verkeerde dingen gaan aanraden, en wil daardoor nog wel eens verkeerde opmerkingen gaan maken

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 20:57 schreef dreeke het volgende:
* dreeke stoort zich meer aan mensen die denken dat ze iets weten en verkeerde dingen gaan aanraden, en wil daardoor nog wel eens verkeerde opmerkingen gaan maken
Ehm wat is er mis mee als je denkt het goede antwoord te hebben en het dan te geven? Gewoon voor je houden? Misschien is het juist wel het goede antwoord ...

Verwijderd

btw dat kleine tikje dat je hoort tussen gemixte CDs, ligt meestal aan de Wav/mp3, de minder goede rippers/encoders durven wel eens een kleine spatie voor de track zetten. (mischien heeft dit iets te maken met disc spinup time) Open zelf maar is een paar mp3tjes met Wavelab ofzo, en je zult het wel zien ;)

Verwijderd

ALs je je tracks hebt geselecteerd klik je op dubbel op alle tracks (vanaf track 2)
kan je de 2 seconden veranderen in 1 of 0 net wat je wil
het 1e track heeft wel een pregap van 2 seconde nodig mar dat zegt ie zelf bij het wijzigen

Verwijderd

edit:
winoncd van roxio

winoncd van cequadret

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 13:12

BIM

Nothing interesting

Als je van MP3 een audio cd wilt maken, zal er altijd een "klik" tussen de nummers zitten, aangezien mp3 per frame encoded is en audio dus niet.. iig niet met dezelfde grootte.

Oud probleem.

Verwijderd

Ik zelf mix altijd eerst alles met soundforge...
Dan brandt ik daarna de wave die ik overhoud..

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 12:04 schreef Mr_MorphiuS het volgende:
edit:
winoncd van roxio

winoncd van cequadret
[mierenneukmode]
CeQuadrat :P
[/mierenneukmode]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrrrrrrrr, ik heb én DAO aangevinkt én alle pauzes van de nummers (behalve de eerste) teruggezet naar 0 sec, en NOG krijg ik een tel (een halve sec ofzo) pauze tussendoor ...

Kan iemand me nog es een keer stap voor stap helpen met dit proces, ik wordt er echt schijt-en-schijt ziek van.

Of zijn hier topics over op internet? Iemand een linkje?

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:31

Zorro

Z

Kijk en luister eens goed of er echt geen kleine pauze in de mp3 zit. Zoals eerder gezegd heb je vaak een hele kleine stilte in de mp3, die je er eerst uit moet halen als je alles vloeiend wilt laten overlopen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien is dit wat je wilt...
Eerst zet je alle wav's (zijn het wav's?) achter elkaar in een bestand, bijvoorbeeld met CoolEdit. Dan heb je in ieder geval geen gaps tussen de tracks (want je hebt maar een track). Die ene wav importeer je in Nero, en vervolgens kun je met Nero de trackmarks aanbrengen.
Ik heb het een keer gedaan met een klassiek stuk, waarbij alle delen in elkaar overgingen. Het is 'a hell of a job' om de trackmarks precies op de goede plaats te krijgen, maar het werkt wel.

Verwijderd

Live cd's moeten geript worden als 1 grote file (met cdrwin bv)met cuefile bij, dan ontstaat er een *.bin en een *.cue file gewoon de cuefile laden in cdrwin en klar is kees...

Mixes of livecd's als separate tracks burne is voor NIETS goed (volgens mij tenminste :) )

BTW, cdrwin is the best...
- zeer stabiel
- regelmatige updates
- cuefile ondersteuning
- weinig CPU gebruik tijdens 't branden... (vergelijk maar eens met Nero of WinOnCD, ...)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 13 augustus 2001 15:32 schreef dreeke het volgende:
[...]
[mierenneukmode]
CeQuadrat :P
[/mierenneukmode]
Roxio is tegenwoordig de maker van Easy CD Creator (Aka Easy CD Verneuker :)) en WinOnCD.

webOS all the way!

• toontjuh
  • Laatst online: 14-07 11:03
Ik had deze problemen ook met nero. Maar voor een bijna onhoorbare overgang moet je de tussentijd instellen op 1 frame. Want als je bij mij 0 sec deed dan werkte de cd niet goed. Dan kon ik geen nummers meer kiezen

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 10:18 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:
Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien is dit wat je wilt...
Eerst zet je alle wav's (zijn het wav's?) achter elkaar in een bestand, bijvoorbeeld met CoolEdit. Dan heb je in ieder geval geen gaps tussen de tracks (want je hebt maar een track). Die ene wav importeer je in Nero, en vervolgens kun je met Nero de trackmarks aanbrengen.
Ik heb het een keer gedaan met een klassiek stuk, waarbij alle delen in elkaar overgingen. Het is 'a hell of a job' om de trackmarks precies op de goede plaats te krijgen, maar het werkt wel.
Nee, het origineel is een live CD (cabaret voorstelling), dus geen aparte mp3's of wav's.

En als ik eerst een image maak, zou dat iets op kunnen lossen?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 20:46
Op maandag 20 augustus 2001 12:39 schreef nilsje het volgende:

[..]

Nee, het origineel is een live CD (cabaret voorstelling), dus geen aparte mp3's of wav's.

En als ik eerst een image maak, zou dat iets op kunnen lossen?
Wat dacht je van gewoon de hele cd met CloneCD kopieren. Of anders inderdaad de gehele cd kopiëren, met behulp van een image.

Natuurlijk werkt dit veel beter, zonde van je tijd (en dit topic)!!!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou de cd rippen met EAC www.exactaudiocopy.de en dan fikken met CDRWin, werkt altijd perfect hier!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet wachten tot ik weer tijd heb ... werk, werk, werk.

Bedankt allemaal maar weer eens voor de tips, als het lukt laat ik het wel horen!
Pagina: 1