stevige laptop voor atelier/thuisgebruik met goed scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneberk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik ben op zoek naar een laptop met een goed beeldscherm voor gebruik in mijn atelier. Ik ben schilder dus zal hem voornamelijk gebruiken om beelden te bekijken, af en toe wat fotobewerking en gewoon thuisgebruik; email en internet. Ik hoop vooral dat hij een tijdje mee gaat kunnen.

Mijn wensenlijstje:
Budget: 500-850 euro
scherm: 14 inch, High def. 1920 x 1080, mat/ontspiegeld, IPS, helder, redelijk tot goede RGB kleurdekking
Opslag: SSD, bij voorkeur 512 GB
Processor: geen voorkeur
toetsenbord; qwerty
Ik ga hem niet veel verslepen dus gewicht en accu is niet zo van belang.

Ik vind het niet eenvoudig een laptop te vinden met een goed beeldscherm, vooral ook omdat de kleurdekking niet altijd even duidelijk vermeld staat. Wanneer ik via de pricewatch zoek kom ik op o.a. uit op de Acer Swift 3, die mij niet o.k.lijkt qua scherm. Andere opties zijn Lenovo Yoga Slim 14 ARE05 782A2 en de Lenovo Ideapad 3 en 520S. Volgens mij zit je bij Lenovo Ideapad 3 ook maar aan een kleurbereik van 54%? Hoe langer ik zoek hoe meer ik in de war raak van alle modellen en opties. Hopelijk kan iemand mij adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk echt dat het heel lastig gaat worden om met jouw budget een laptop te vinden met een scherm met goede RGB dekking.

Is het wellicht een optie om een (2e hands) scherm van bijvoorbeeld Eizo aan te schaffen?

Je kan voor € 600,- wel een redelijke laptop vinden, dan hou je € 250,- over voor het scherm.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:41
De lenovo yoga die jij opnoemt heeft volgens de lenovo website 100% srgb

https://psref.lenovo.com/...im_7_14ARE05?M=82A200AAMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een yoga slim 7 te koop! Zoek toch een iets groter scherm! valt binnen je budget en laptop is zo goed als nieuw:)
100%SRGB, Ryzen 4500U, volledig van metaal dus ook lekker stevig

[ Voor 21% gewijzigd door daniel96 op 08-12-2020 16:49 ]