Toon posts:

harddisk ibm of maxtor?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen de gxp 60 harddisk van ibm en de ic-35lo40? ook van ibm. en wat is nu de beste koop. ik heb de search nageloopt en kon er nog niet uitkomen!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
5400 rpm 7200 rpm?

Verwijderd

Topicstarter
nee, zijn allebij 7200 rpm.

Verwijderd

Heb ze allebij :-) bijde 7200rpm, uitzicht is een beetje anders maar voor de rest merk ik nix. Misschien cache? Dunno.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb de IBM 40 GB en zelfs al loopt ie flink te swappen hoor ik hem nog niet, muisstil :z Voor de rest werkt ook alles goed eraan

Verwijderd

Een vriend van mij doet heeft Zijn eigen hostingbedrijf, met alleen maar IBM; ze kosten qua aanschaf wat meer, maar de MTBF is veel hoger dan welk ander merk dan ook.

Een gemiddelde schijf crashed na 1 - 1.5 jaar, een IBM na 1.5-2 jaar.

Verwijderd

als je een ibm koopt, neem dan GEEN 75GXP of 60GXP groter dan 30GB want die dingen gaan veel te snel kapot.

Verwijderd

da's jouw mening heb er zelf geen problemen mee (heb 2x de 40gb versie) :)

Verwijderd

Nou over die ibm is echt wel wat bekent qua uitval bijv .. http://www.tweakers.net/nieuws/17923
maxtor heb ik nog nooit terug gehad qua verkoop dus uitval is zeer laag.. een 7200 rpm word warmer en maakt meer herrie een 5400 is gewoon iets trager maar als je een uata100 interface gebruikt zou ik je daar niet al te veel om bekommeren als je de hitte kan hebben en wat meer lawaai (nihiel) dan zou ik zeker voor de 7200 gaan anders is de 5400 ook geen verkeerde keus. maar ibm zou ik in dit kwartaal maar lekker in de schappen laten liggen.,....
mijn advies ook als verkoper is maxtor :7
Suc6

Verwijderd

Ik heb zelf 2 30gb gxp van ibm en die zijn ook bijde kapot geweest maar de service was dermate snel dat ik weinig last van heb gehad
*D
en de schijven zijn vergeleken met andere merken zo`n stuk beter dat ik het er voor over heb......... 8-)

Verwijderd

IBM schijven zijn enorm stil! IBM-harddisks are the BEST!!!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Nou, ik heb 2 x 30 GB IBM Deskstar (75GXP gloof ik) aan de RAID hangen:
1 is er na 6 maanden overleden en de andere na 8 maanden :'(
Dat is erg lastig met RAID-0: welke is er nou kapot??
Enfin: ik kreeg gewoon weer verse exemplaren.
Ze zijn wel prettig in de omgang: snel , stil en worden niet zo warm.
Ja, ik ben er nog tevreden mee: zou ze zo weer kopen.

Verwijderd

Ja ze willen wel eens kapot gaan ja. Maar een piepende schijf in je systeemkast is wel het ergste wat je kunt overkomen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:41
Die twee schijven zijn hetzelfde. Ik heb een oudere IBM en die heet 34GXP maar tegelijk ook DPTA370205.

Ik heb ook een 30 Gb Maxtor Diamondmax 60+ en die bevalt perfect.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon voor maxtor gaan.. IBM is dan wel ietsjes sneller.. maar momenteel niet betrouwbaar.
DIe westerndigital 100 gb schijf is ook wel heel erg lekkerrrrrrrrr :)

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
zie mijn profiel

hehehh maxtor rulezzz

die quantum is puur voor opslag van mp3's

en die 100 gig trekt zelfs me 60 gig 7200 deruit

is veel sneller

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:43

Carnifex

auch

duidelijk: maxtor.

snel en betrouwbaar

ik moest ook kiezen tussen maxtor en IBM. Performance scheelt weinig, dus daar hoef je het niet voor te doen. Maxtor is iets duurder, maar daar koop je in feite de 3 jaar garantie voor, die voor mij erg belangrijk is. IBM geeft op de retail versie ook 3 jaar geloof ik, maar die is ook een stuk duurder. De versie uit het plastic zakje heeft meestal een jaar garantie, maar ik hoor ook weleens 2 maanden. Een IBM zou ik dus al helemaal niet zonder lange garantie kopen!

veel plezier met je maxtor ;)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 13 augustus 2001 20:05 schreef Radar het volgende:
Nou, ik heb 2 x 30 GB IBM Deskstar (75GXP gloof ik) aan de RAID hangen:
1 is er na 6 maanden overleden en de andere na 8 maanden :'(
Dat is erg lastig met RAID-0: welke is er nou kapot??
Enfin: ik kreeg gewoon weer verse exemplaren.
Ze zijn wel prettig in de omgang: snel , stil en worden niet zo warm.
Ja, ik ben er nog tevreden mee: zou ze zo weer kopen.
Ik heb mijn schijf (45GB 75GXP .. die beruchte ja) nu ook ongeveer een half jaar denk ik. Heb nog geen klachten maar ik vertrouw het voor geen meter. Ik ga 'm maar verkopen denk ik en een ander merk halen, ik heb er geen zin in dalijk al m'n data kwijt te zijn (alles op CD zetten kan maar liever niet natuurlijk :z ).

PC Specs

Verwijderd

Ik heb ook 'snachts mijn pc aan. En wil ik een zo stil mogelijke pc hebben. Een IBM harddisk is verreweg de stilste!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Op maandag 13 augustus 2001 20:01 schreef ducky_bird het volgende:
Ik heb zelf 2 30gb gxp van ibm en die zijn ook bijde kapot geweest maar de service was dermate snel dat ik weinig last van heb gehad
*D
en de schijven zijn vergeleken met andere merken zo`n stuk beter dat ik het er voor over heb......... 8-)
Beide disken stuk, en tóch beweren dat het de besten zijn :? Vergeef me dat ik je niet helemaal volg.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Kep voor dezelfde beslissing gestaan heel wat rondgevraagd:
- de helpdesker van Dell wist me te vertellen dat ik beter voor een Maxtor kon gaan in deze tijd,
- Mycom zegt dat je beter Maxtor kunt nemen, terwijl op dat moment de IBM goedkoper was,

waarom risico nemen? zoveel onafhankelijke bronnen melden slechte dingen over IBM - heus niet elke schijf zal slecht zijn... ik heb nu een oude 13,7 gig IBM... best snel en nooit klachten gehad in 2 jaar... maar goed, over Maxtor hoor je veel minder dus dat zal wel minder slecht zijn op het moment

kep nu een Maxtor besteld, 40 gig 7200 toeren, en ik kan niet wachten :)

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
Een gemiddelde schijf crashed na 1 - 1.5 jaar, een IBM na 1.5-2 jaar.
Dit is dus echt onzin, een schijf crasht gemiddeld echt niet om het 1 1/2 jaar... zou lekker wezen anders.... :o

Verwijderd

Inderdaad onzin.
Schijven kunnen doordaans 3 jaar of meer continu werken. Uitval bij goede merken/types is minder dan 20% op zo'n periode.
Pagina: 1