Macbook Pro aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise62
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-10-2021
Hi,

Ik ben toe aan een nieuwe Macbook Pro en kan het volgende model uit 2017 kopen:

Macbook Pro 15 inch Retina Touch Bar i7 2,9 GHz Quad Core 16GB Ram 512GB SSD

Nauwelijks gebruikt met 20 cycli.

Doen? Of toch een nieuwer model?

Hoor het graag.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:39

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoi,

Lastig. Afhankelijk van de prijs en de staat van het toetsenbord kan het een interessante laptop zijn.

Dit zijn de beruchte 2016-modellen met een zogenaamd "butterfly" toetsenbord. Dat zijn vervelende toetsenborden die niet fijn typen en snel stuk gaan.

Daarnaast is deze laptop ingehaald door de nieuwe M1-macs van Apple. Alle macs met een i3, i5 en i7 gaan nog wel even mee, maar houd er rekening mee dat in de komende jaren Apple zal stoppen met het uitbrengen van updates voor macs met deze processoren. Hoe lang dat is, weet niemand. De vorige keer dat Apple zoiets deed was het na 3,5 jaar voorbij met ondersteuning van de oude modellen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise62
Dank voor je antwoord :-).

Van het butterfly toetsenbord wist ik niet, weer wat geleerd :-)

En voor die ondersteuning was ik al bang, goed dat het bevestigd wordt.

Hij vraag 1650, zegt dat hij nieuwer dan nieuw is (20 cycli) en zit vol met extra's
zoals photoshop, lightroom, microsoft word etc

Maar denk dat een nieuwe toch een beter idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosm87
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07-2023
voor die prijs is een nieuwe naar mijn mening zeker een beter idee

een photographer abbo bij adobe met lightroom en photoshop is 12,- in de maand en dan heb je continue de nieuwste versie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klinkt heel erg vreemd want die software zijn abonnementen die de verkoper later vrolijk uit kan zetten. Voor dat geld zou ik eerder een nieuwe 13" overwegen. Butterfly toetsenbord hoeft geen probleem te zijn, je moet alleen niet in de buurt van je toetsenbord eten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Cycles zegt helemaal niets als de accu 4 jaar oud is. Wat is de werkelijke capaciteit?

Deze machine gaat zeer binnenkort ook uit het repairprogramma van Apple. Je eet per ongeluk een beschuitje vlakbij je laptop en daarna kan j nit god mr typen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Als je 1650 knaken kan neerleggen voor een model uit 2017 dan is de nieuwe M1 air een veel betere keuze. Heb je budget over ga dan voor de M1 pro. Deze machines zijn zoveel sneller check alle reviews op het internet. Mooi moment om een nieuwe macbook te halen!

[ Voor 11% gewijzigd door Riptide op 09-12-2020 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dit model zelf en als ik jou was zou ik lekker een nieuwe macbook air met M1 kopen. Tenzij je het 15" scherm echt nodig hebt, maar ook dan zou ik even wachten tot de update en iets meer geld uitgeven.

Wbt de bijgeleverd software zoals eerder gezegd gaat het hier waarschijnlijk niet om de legitieme versies ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denise62
Dank voor alle reacties! Ik ga voor de Macbook Pro M1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Denise62 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:54:
Dank voor alle reacties! Ik ga voor de Macbook Pro M1 :-)
Nice hoor, Ik ben serieus jaloers haha have fun met de M1 pro!
Pagina: 1