Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58
ik vraag me af welke thermal pasta het beste is en goed in gebruik.
ik kijk naar;
Thermal Grizzly Kryonaut
Thermal Grizzly Kryonaut extreme

moet simpel in aanbrengen zijn
...

is bedoelt voor de 5900x op een gigabyte x570 master

ik struikel constant over deze artikelen maar weet niet of dat dit komt omdat het goed is of omdat er veel marketing achter zit. vandaar de vraag wat gebruiken jullie ? ik overclock niet.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tot voor kort vaak AS5 gebruikt, laatst een potje Gelid Extreme gehaald en ben daar ook tevreden over, scheelt nog weer een paar graden.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58
PD2JK schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 01:02:
Tot voor kort vaak AS5 gebruikt, laatst een potje Gelid Extreme gehaald en ben daar ook tevreden over, scheelt nog weer een paar graden.
gaat dat ook werken onder een corsair H150 pro ? ik ben er niet in thuis en hoor over pasta wat je proc of koeler aanvreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zeker gaat dat werken. Aanvreten zal het niet doen, na 20 jaar ofzo wordt het hoogstens een keer dof/donker.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je weet dat er nog een heatspreader op de CPU zit en tussen de Die en heatspreader zit dezelfde thermische prut.
Liquid metal is meestal voor direct contact tussen Die en koelblok zoals:
- Delidden CPU, tussen Die en heatspreader
- GPU, deze heeft geen heatspreader
- Playstations, zie ook PS5 teardown
- Xbox
- etc.

Aangezien er in een CPU tussen de Die en heatspreader zelfde shit zit zou ik de moeite er niet voor doen, gebruik gewoon AS5 of een ander merk.
Tenzij je van plan bent om te gaan delidden, maar dan kan je beter eerst checken of de heatspreader erop is gesoldeerd.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

GoT schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:38:
Je weet dat er nog een heatspreader op de CPU zit en tussen de Die en heatspreader zit dezelfde thermische prut.
[...]
Tenzij je van plan bent om te gaan delidden, maar dan kan je beter eerst checken of de heatspreader erop is gesoldeerd.
Ryzen heeft een gesoldeerde IHS, dus je hebt al een hele goede thermische verbinding tussen die en IHS.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1