Audio mixer / interface hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Dag Tweakers,

Mijn excuses als ik een dubbel topic open maar ik kan zo snel deze vraag nergens anders vinden op het forum.

Ik wil graag 2 computersystemen op 1 speakerset aansluiten. Nu weet ik dat dit kan met een audiojack switch maar dat is niet wat ik wil. Ik zou namelijk graag beide systemen tegelijk via de speakers laten lopen en met fysieke knoppen het volume regelen.

Nice to have: De mogelijkheid om er een microfoon, headset en bluetooth headset op aan te sluiten. Daarnaast zou ik het graag onder mijn bureau monteren.

Zouden jullie mij kunnen helpen met het uitvogelen welke mixer / audio interface ik moet hebben? Ik heb hier nog weinig verstand van en raak een beetje in de war door alles wat ik op Google kan vinden.

Alvast bedankt.
Workermaster.

[ Voor 3% gewijzigd door workermaster op 07-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36
Een klein 2 kanaals mixer is al voldoende zoals de Behringer Xenyx 802. Hier zit geen bluetooth op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:29
Als je het onder je bureau wil monteren is de Samson S-mix wellicht een beter idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb het heel luxe.. Ik heb een 19 inch Behringer xair 18. Plus een logitech BT ontvanger. Alles aangesloten op de speakers. Bedienen van mixer en effecten zoals compressie via een app of direct via je pc.
Je kunt de mixer dus wegstoppen en bedienen via de app als je de mixer op je ethernet aansluit.

De 12 kanaals is maar 269 euro...
https://www.thomann.de/nl/behringer_x_air_xr12.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:14
Jouw eerste vraag is niet zo moeilijk, dat kan inderdaad met een simpele mixer, al dan niet met USB. De Behringer 802 is een prima start, maar die serie heeft nogal wat uitvoeringen bijv. ook met FX en/of USB. Hier kun je microfoon en headset zonder problemen op aansluiten. Kun je wat meer zeggen over het aantal microfoonkanalen en stereokanalen die je nodig hebt?

De nice to have Bluetooth headset is wat ongebruikelijker om geïntegreerd te hebben in een mixer. Mogelijk zijn ze er wel maar die zijn dan waarschijnlijk ook wat duurder. Met de genoemde X Air mixers haal je voor dat geld echter wel veel mixer in huis. Prijs/kwaliteit is erg goed van die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
PatrickPR schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:07:
Jouw eerste vraag is niet zo moeilijk, dat kan inderdaad met een simpele mixer, al dan niet met USB. De Behringer 802 is een prima start, maar die serie heeft nogal wat uitvoeringen bijv. ook met FX en/of USB. Hier kun je microfoon en headset zonder problemen op aansluiten. Kun je wat meer zeggen over het aantal microfoonkanalen en stereokanalen die je nodig hebt?

De nice to have Bluetooth headset is wat ongebruikelijker om geïntegreerd te hebben in een mixer. Mogelijk zijn ze er wel maar die zijn dan waarschijnlijk ook wat duurder. Met de genoemde X Air mixers haal je voor dat geld echter wel veel mixer in huis. Prijs/kwaliteit is erg goed van die serie.
en @cverkooyen @tweakerharrie @coinman63 allen bedankt voor de reacties.

Zoals verzocht hierbij wat extra informatie.

Ik heb een vaste pc en een laptop. Wegens het thuiswerken gebruik ik de zakelijke laptop overdag. Tussendoor speelt mijn eigen pc meestal wat media af op de achtergrond. Een film of wat YouTube.
Ik heb daarnaast ook een standaard speakersetje van Logitech. Met een 3.5mm audiojack.

Ik wil dus graag zowel mijn pc als de laptop tegelijk op dezelfde speakers laten afspelen. Het volume wil ik met fysieke knoppen kunnen regelen per kanaal.

Qua microfoon heb ik momenteel enkel een elcheapo microfoon met een 3.5mm audiojack. Ik wil wel graag een betere microfoon aanschaffen. Welke aansluiting die nieuwe dan heeft weet ik nog niet.

Kan ik met 1 microfoon ook beide systemen tegelijk van microfoon audio voorzien?

Ik had ook al gezien dat het mogelijk moet zijn om een audio output naar een bluetooth zender te laten verlopen. Dan heb je dus alsnog bluetooth.

Het zou fijn zijn om dus minimaal 2 uitgangen voor de audio te hebben. Dan kan ik er een op mijn speakers zetten en de andere naar de bluetooth zender laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Puur voor de aansturing van de speakers: https://www.bax-shop.nl/d...late-2-kanaals-audiomixer
Kost je 37 euro en doet precies wat je wilt. Ik heb hem zelf ook, al heb ik hem bij de outlet van de Makro in vandaan. Den Bosch lagen er een paar weken terug nog een paar, waren 15 euro. maar dat was een buitenkansje.

Qua microfoon: ik zou eens proberen of zoiets werkt: https://aartjan.nl/blog/multipoint-bluetooth-clip/
Multipoint clip. Dan heb je een BT mic die je verbindt met beide PC's. Voor dat geld kun je iig proberen of het werkt :)

Alternatief is vrij moeilijk doen ben ik bang.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
workermaster schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:
[...]

als je het geld hebt voor een xair12, hij heeft regelbare uitgangen en één microfoon input kan je splitsen naar beide, zelfs meer dan twee, computers inderdaad. bv in skype kan je op beide tegelijk praten. dat was voor mij ook reden om het zo te doen.

en @cverkooyen @tweakerharrie @coinman63 allen bedankt voor de reacties.

Zoals verzocht hierbij wat extra informatie.

Ik heb een vaste pc en een laptop. Wegens het thuiswerken gebruik ik de zakelijke laptop overdag. Tussendoor speelt mijn eigen pc meestal wat media af op de achtergrond. Een film of wat YouTube.
Ik heb daarnaast ook een standaard speakersetje van Logitech. Met een 3.5mm audiojack.

Ik wil dus graag zowel mijn pc als de laptop tegelijk op dezelfde speakers laten afspelen. Het volume wil ik met fysieke knoppen kunnen regelen per kanaal.

Qua microfoon heb ik momenteel enkel een elcheapo microfoon met een 3.5mm audiojack. Ik wil wel graag een betere microfoon aanschaffen. Welke aansluiting die nieuwe dan heeft weet ik nog niet.

Kan ik met 1 microfoon ook beide systemen tegelijk van microfoon audio voorzien?

Ik had ook al gezien dat het mogelijk moet zijn om een audio output naar een bluetooth zender te laten verlopen. Dan heb je dus alsnog bluetooth.

Het zou fijn zijn om dus minimaal 2 uitgangen voor de audio te hebben. Dan kan ik er een op mijn speakers zetten en de andere naar de bluetooth zender laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:29
Vraag van tweaker: ik zoek een bakfiets om de dagelijkse boodschappen uit de supermarkt im het dorp op te kunnen halen. Antwoord van behulpzame medetweaker: joh, neem een Daf XF, past alles in en je kunt meteen de hele buurt voorzien van boodschappen. Echt heel goed, ik heb hem zelf ook, heeft zelfs navigatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Zoals ik lees zijn de eisen van zijn "bakfiets" fors:

1 twee computersystemen op een speakerset aansluiten
2 beide systemen tegelijk via de speakers laten lopen en met fysieke knoppen het volume regelen
3 microfoon input
4 microfoon die gebruikt kan worden op beide computers (ook tegelijk?)
5 headset
6 bluetooth headset
7 onder mijn bureau monteren

Een xair12 geeft voor 269 euro een oplossing van 6/7 namelijk alles behalve bluetooth.

Verder is tweaken met gear leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
Allen bedankt voor de reacties. Ik ben momenteel een aantal opties aan het bekijken.

Gisteren kreeg ik (en de rest van het bedrijf) het nieuws te horen dat we gaan inkrimpen en mijn functie komt te vervallen. Maandag krijgen we daar definitieve bevestiging voor. Ik wacht dus even af of ik nog wel werk heb want zonder zakelijke laptop heb ik ook geen mixer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Nogmaals allen bedankt voor de hulp.

Helaas vandaag de bevestiging gekregen dat ik geen werk meer heb. Ik heb dus geen mixer meer nodig.
Iemand nog op zoek naar een functionele software tester?

Anyway van mij mag het slotje erop. Mocht ik in de toekomst wel een mixer nodig hebben dan kan ik jullie suggesties gebruiken.
Pagina: 1