Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor gamen en voor mijn opleiding. Voor nu zal het gamen op 1080p 144Hz gaan. Misschien wil ik over een tijdje een 1440p 144Hz scherm. 4k interesseert mij tot op het heden niet. De games die ik wil spelen zijn onder andere: Assassin's Creed Valhalla, The Witcher 3, Cyberpunk etc. Deze games zou ik graag met zo veel mogelijk fps op de hoogste instellingen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 is mijn richtprijs. Goedkoper is mooi meegenomen. Mocht het veel verschil maken, is iets meer uitgeven ook niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, headset en scherm heb ik al compleet. Het scherm: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart. Deze oude voeding:Corsair Enthusiast TX850M
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In dit lijstje staat onder andere de voeding uit mijn vorige PC. Deze heb ik tweedehands gekocht en is best veel gebruikt. Zou ik deze nog kunnen gebruiken voor de nieuwe PC, of is dit te riskant? Daarnaast vraag ik mij af wat nu verstandig is, denkende aan de release van de AMD 6700XT rond januari. Ook is de Ryzen 5 5600X nu nog slecht leverbaar en dus niet op de gewenste prijs. Ik zou bijvoorbeeld een tweedehands Ryzen 5 3600 kunnen aanschaffen voor rond de €180 euro. Deze zou ik dan gebruiken tot een gunstige upgrade mogelijk is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur in merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen monsterlijk grote pc. Ook zou ik het fijn vinden als de computer (zo goed als) stil is wanneer ik deze gebruik voor de studie.
Ga je overklokken?
In principe niet. Als het makkelijk, veilig en beter is, valt het te overwegen.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over de aanschaf van een pc in deze barre tijden.
- Kan mijn oude voeding nog gebruikt worden?
- Goedkoper waar mogelijk.
Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor gamen en voor mijn opleiding. Voor nu zal het gamen op 1080p 144Hz gaan. Misschien wil ik over een tijdje een 1440p 144Hz scherm. 4k interesseert mij tot op het heden niet. De games die ik wil spelen zijn onder andere: Assassin's Creed Valhalla, The Witcher 3, Cyberpunk etc. Deze games zou ik graag met zo veel mogelijk fps op de hoogste instellingen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 is mijn richtprijs. Goedkoper is mooi meegenomen. Mocht het veel verschil maken, is iets meer uitgeven ook niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, headset en scherm heb ik al compleet. Het scherm: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart. Deze oude voeding:Corsair Enthusiast TX850M
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 439,- | € 439,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060Ti Twin X2 OC | € 459,- | € 459,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 36,37 | € 36,37 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Corsair Enthusiast TX850M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.249,26 |
In dit lijstje staat onder andere de voeding uit mijn vorige PC. Deze heb ik tweedehands gekocht en is best veel gebruikt. Zou ik deze nog kunnen gebruiken voor de nieuwe PC, of is dit te riskant? Daarnaast vraag ik mij af wat nu verstandig is, denkende aan de release van de AMD 6700XT rond januari. Ook is de Ryzen 5 5600X nu nog slecht leverbaar en dus niet op de gewenste prijs. Ik zou bijvoorbeeld een tweedehands Ryzen 5 3600 kunnen aanschaffen voor rond de €180 euro. Deze zou ik dan gebruiken tot een gunstige upgrade mogelijk is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur in merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen monsterlijk grote pc. Ook zou ik het fijn vinden als de computer (zo goed als) stil is wanneer ik deze gebruik voor de studie.
Ga je overklokken?
In principe niet. Als het makkelijk, veilig en beter is, valt het te overwegen.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over de aanschaf van een pc in deze barre tijden.
- Kan mijn oude voeding nog gebruikt worden?
- Goedkoper waar mogelijk.