Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee monitoren?

Uit de LG website wordt ik niet veel wijzer.

Ik heb al een tijdje de 27UL850-W op mijn wenslijstje staan, maar voor max 400,-. Sinds kort kom ik de 27UN83A tegen, maar alleen bij Amazon.nl (en die is nu onder de 400,- gedoken)

Op de website werkt de vergelijking niet. https://www.lg.com/nl/compare?bizType=B2C

Zijn de twee gelijkwaardig / hetzelfde?

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:53

Damic

Afwezig soms

Volgens LG is de ene een zakelijke monitor (27UL850-W) en de andere een consumenten monitor (27UN83A-W).

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
Op papier lijken ze dus hetzelfde, maar is het niet gek dat niemand dit model verkoopt behalve Amazon.nl en dat er helemaal geen reviews te vinden zijn terwijl dit model blijkbaar al een tijdje op de markt is?

• Snelletomaat
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-04 21:30
Torgo schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:28:
Op papier lijken ze dus hetzelfde, maar is het niet gek dat niemand dit model verkoopt behalve Amazon.nl en dat er helemaal geen reviews te vinden zijn terwijl dit model blijkbaar al een tijdje op de markt is?
Coolblue verkoopt de 27UN83A ook (vorige week nog 399) maar staat niet in de pricewatch.

Ik kijk naar dezelfde monitor(en) en had dezelfde vraag over het verschil t.o.v. andere types. Dit is wat ik heb kunnen achterhalen: Voor zover ik het begrijp zegt de typebenaming van LG iets over het modeljaar:
  • xxUKxxx: 2018
  • xxULxxx: 2019
  • xxUNxxx: 2020
Nou leek me dat de 27UN83A gewoon de 2020 versie is van de 27UL850. Maar LG heeft ook nog een 27UN850, die staat niet op de NL-site maar wel op de VS-site.
27UN850-W: https://www.lg.com/us/mon...n850-w-4k-uhd-led-monitor
Dus LG volgt de 27UK850, 27UL850 en 27UN850 lijn. Op de VS-versie van lg.com is weer geen spoor van de 27UN83A te vinden, het is misschien een model specifiek voor de Europese markt.

Verder wordt er op fora gewezen dat de 27UL850 een 8-bits+FRC scherm zou zijn en de 27UN83A een 'echt' 10-bits scherm. Anderen zeggen weer dat er hetzelfde panel in zit. En er is een vervelend iets bij de USB-c-functie van de 27UL850. Als de monitor in sleepmodus gaat, gaat de USB-c hub ook in sleep en worden bijv. externe drives gedisconnect. Of de 27UN83A dit grapje ook heeft heb ik nog niet kunnen ontdekken.

https://stanislas.blog/2020/02/lg-27ul850-broken-usb-c/

Wat ik ook nog niet heb kunnen ontdekken is de kleurweergave van de schermen (sRGB of DCI-P3).

De keuzehulp bij LG (wil je een 4K scherm, een zakelijk scherm, een IPS-scherm of een LED-scherm?) vind ik persoonlijk krankjorum. Marketing aan het werk, want het een sluit het ander niet uit. Uiteindelijk kies je dan maar wat :).

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True