Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn vraag

Hallo allemaal,

Ik heb pasgeleden van m'n schoonvader een led-lamp gehad voor boven de eetkamer tafel.

Deze sluit gewoon aan op de draden op het plafond. Nu heb ik deze geschakeld staan op de lichtschakelaar waar helaas geen dimmer unit in zit. De lamp is niet smart maar deze zou ik graag op m'n Google home willen aansluiten dmv een sonoff module. Echter kan ik niet duidelijk in beeld krijgen welke module ik zou moeten gebruiken om de dim functie ook te gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Henk

Relevante software en hardware die ik gebruik:
ik maak gebruik van een mix van Lidl/ikea/action lampen verdeeld over twee bridges (een van ikea en de ander van de Lidl).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nog niets, ik wil graag zeker weten dat wat ik moet kopen ook werken gaat :)

Alle reacties

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
steenwijk-h schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:11:
Mijn vraag

Hallo allemaal,

Ik heb pasgeleden van m'n schoonvader een led-lamp gehad voor boven de eetkamer tafel.

Deze sluit gewoon aan op de draden op het plafond. Nu heb ik deze geschakeld staan op de lichtschakelaar waar helaas geen dimmer unit in zit. De lamp is niet smart maar deze zou ik graag op m'n Google home willen aansluiten dmv een sonoff module. Echter kan ik niet duidelijk in beeld krijgen welke module ik zou moeten gebruiken om de dim functie ook te gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Henk

Relevante software en hardware die ik gebruik:
ik maak gebruik van een mix van Lidl/ikea/action lampen verdeeld over twee bridges (een van ikea en de ander van de Lidl).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nog niets, ik wil graag zeker weten dat wat ik moet kopen ook werken gaat :)
Niet elke lamp is geschikt om te dimmen.
Is een wifi lamp niet handiger?
Deze misschien: SONOFF D1 SLIMME DIMMER

• Septillion
  • Laatst online: 19:12

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het een dimbare domme lamp is die je smarts wilt geven en je wilt SOnoff heb je één optie: de Sonoff D1. Als het ook andere merken mag zijn kan je kijken naar een Shelly Dimmer 2 of een Robbshop Zigbee dimmer.

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Dank voor jullie reacties, het betreft inderdaad een domme dimbare led lamp. Heb even zitten kijken maar voor de waarde van de lamp is het net zo makkelijk om te retourneren en een slimme led-lamp er voor in de plaats te halen.

Cheers,
Henk

• Septillion
  • Laatst online: 19:12

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het geen bijzonder model is en maar een enkele lamp kan het het waard zijn om een slimme lamp te pakken ja.