Formule voor aantal aan de hand van 2 verschillende waardes?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsleurink
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Beste Tweaker,

Ik ben opzoek naar een formule waarmee ik in cel M9 het aantal winsten van PEC - Zwolle in thuiswedstrijden kan krijgen. (zie afbeelding)

Ik wil dit blad als het af is gaan kopiëren en dan ook voor andere clubs gebruiken dus graag (als dit bestaat) een formule waarbij ik niks aan hoef te passen. (Ik weet dat ik veel eisen heb O-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DovTAFJ6jcGDB86vHq5ec9jg-H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31plKTDwLGsyA6DwypHLTRUF.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via rsleurink op 07-12-2020 19:05)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rsleurink schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:53:
[...]

De formule die u doorstuurt heb ik inderdaad gebruikt om de totaal aantal Wins/Draws/Loses uit te rekenen alleen wil ik dit aantal uitgesplitst hebben in Home & Away.
Heb je alle voorbeelden bekeken?
Zie het voorbeeld: Tellen op basis van meerdere criteria met de functie AANTALLEN.ALS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
rsleurink schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:34:
Beste Tweaker,

Ik ben opzoek naar een formule waarmee ik in cel M9 het aantal winsten van PEC - Zwolle in thuiswedstrijden kan krijgen. (zie afbeelding)

Ik wil dit blad als het af is gaan kopiëren en dan ook voor andere clubs gebruiken dus graag (als dit bestaat) een formule waarbij ik niks aan hoef te passen. (Ik weet dat ik veel eisen heb O-) )

[Afbeelding]
Welkom op Tweakers. :)

Op zich een duidelijke beschrijving van het probleem, maar we verwachten op Tweakers ook een beetje eigen inzet. Zou je aan kunnen geven wat je al hebt geprobeerd of gevonden aan formules?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Dus je wilt in Excel tellen hoe vaak een waarde voorkomt

Eerste hit in google is dan: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/tellen-hoe-vaak-een-waarde-voorkomt-aa1f3067-05c9-44e4-b141-f75bb9bb89bd

Dat geeft genoeg voorbeelden van verschillende formules hoe je jouw geval moet doen.

Dus waar je loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsleurink
barber schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:46:
Dus je wilt in Excel tellen hoe vaak een waarde voorkomt

Eerste hit in google is dan: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/tellen-hoe-vaak-een-waarde-voorkomt-aa1f3067-05c9-44e4-b141-f75bb9bb89bd

Dat geeft genoeg voorbeelden van verschillende formules hoe je jouw geval moet doen.

Dus waar je loop je vast?
De formule die u doorstuurt heb ik inderdaad gebruikt om de totaal aantal Wins/Draws/Loses uit te rekenen alleen wil ik dit aantal uitgesplitst hebben in Home & Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsleurink
g0tanks schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:36:
[...]

Welkom op Tweakers. :)

Op zich een duidelijke beschrijving van het probleem, maar we verwachten op Tweakers ook een beetje eigen inzet. Zou je aan kunnen geven wat je al hebt geprobeerd of gevonden aan formules?
Zeker, ik heb de volgende formule al geprobeerd:

=AANTAL.ALS(F9:F32;"W")/L9 dit geeft als uitkomst een percentage van 64% terwijl dit 46% moet zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
rsleurink schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:53:
[...]

Zie het voorbeeld: Tellen op basis van meerdere criteria met de functie AANTALLEN.ALS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
rsleurink schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:58:
[...]

Zeker, ik heb de volgende formule al geprobeerd:

=AANTAL.ALS(F9:F32;"W")/L9 dit geeft als uitkomst een percentage van 64% terwijl dit 46% moet zijn.
Met die formule check je nergens of het om een thuiswedstrijd gaat. Zoals hierboven vermeld kan je inderdaad met AANTALLEN.ALS een tweede voorwaarde erin verwerken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsleurink
barber schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:59:
[...]

Excuses, deze heb ik inderdaad over het hoofd gezien maar heeft wel mijn probleem opgelost.

Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord! _/-\o_
Pagina: 1