Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsGunter
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een Samsung EVO 970 m.2 nvme 1TB SSD gekocht en deze zou ik graag willen gebruiken als Boot schijf.
Nu gebruik ik een 500GB samsung evo 850 SATA SSD als enige harde schijf. Hoe kan ik de gegevens van deze schijf zo overzetten dat hij dan windows boot vanaf de nieuwe m.2 schijf en ik mijn bestanden mee kopieer? Dan kan ik daarna de SATA SSD gebruiken als externe harde schijf bijvoorbeeld.

Ik heb al een beetje op youtube gekeken maar daar vond ik alleen iets waarbij ze een externe behuizing van de m.2 nvme gebruiken om zo bestanden via de mini partition wizard tool de schijf te kopiëren van de SATA naar de M.2 schijf om vervolgens pas de M.2 schijf te installeren op moederbord. Ik zou dus graag mijn M.2 schijf meteen willen installeren op het moederbord zodat ik de pc niet 2x hoef op te bouwen / af te breken.

Ik gebruik een Z390-P moederbord mocht dit relevant zijn.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Guus

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Je vermeld geen details over PC/Laptop of moederbord.
Volgens mij is die EVO 850 gewoon 2,5" SATA en die kan je gewoon op het moederbord aansluiten.
Dan zet je de andere SSD er ook in en je kijkt of ze beide goed worden herkend in de BIOS en of de PC opstart.
Als dat zo is, kan je met de Clone software van Samsung (die staat een beetje verstopt op hun website, zoek daar op Clone en je vindt Macrium) gewoon de inhoud van de ene SSD naar de andere SSD clonen.
Dat gaat nog razendsnel ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Samsung heeft daar tools voor, Data Migration Software. Zie https://www.samsung.com/s...isite/ssd/download/tools/