Werkplek met 3 schermen voor mijn man kado doen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een thuiswerkplek voor servicedesk. En dan of een pc of nuc en met 3 beeldschermen

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2 duizend

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het wordt een volledige nieuwe omgeving, de huidige set is verouderd, laptop met 2 extra (oudere) schermen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een pc/nuc met 3 schermen (+beugel)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb gelezen dat Iiyama goed is maar mogen ook gewone schermen van LG of zo zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uitsluitend thuiswerk plek, geen gamen, wel youtube enzo.

Ga je overklokken?
Moet aan goede werkplek voldoen. Niet minimale prestatie maar hoeft ook niet over-the-top

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf niet heel erg veel verstand van computers, kan wel de nodige updates van de software doen. Dus heb me een beetje verdiept in het geheel. Maar zou graag tips willen over pc of toch nuc en dan welke. Zie het probleem van 3 schermaansluitingen langskomen dus graag ook die oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je zelf wat suggesties want dit kan nog alle kanten op zo..

Ook heb ik na jaren NUC’s nu een Deskmini om wat meer power te hebben, bevalt uitstekend. Die heeft ook direct 3x video uit (al is 1 daarvan VGA maar werkt hier prima).

[ Voor 22% gewijzigd door jodeltje op 07-12-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik roep wat geks: waarom 3 schermen en niet 1 heel groot scherm? Ik heb laatst een 4k 43" LED TV gekocht in de aanbieding voor nog geen 350 euro en gebruik die nu op mijn thuiswerkplek. Wil nu helemaal nooit meer naar kantoor. :)

Dan moet ik wel toegeven: ik heb dan nog het 15" scherm van mijn laptop om bijvoorbeeld Teams op te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:19
Een paar vragen die me ook bijvoorbeeld te binnen schieten:
- Wat voor laptop gebruikt hij nu en waarin schiet het tekort?
- Hoe gebruikt hij zijn huidige systeem ivm 3 schermen?
- Wat voor software gebruikt hij voor het werk?
- Waarom de overstap van laptop naar een vaste PC/NUC?
- Wat zou de meerwaarde van een NUC boven een PC zijn voor hem?
- Zijn er wensen wat betreft temperatuur/geluid etc?
- Randapparatuur? Headset, webcam etc?

Je hulpvraag is erg open we hebben wat meer aanknopingspunten nodig of zelfs misschien al een opzet op basis van wat je denkt nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:41
@Verwijderd Dat is zeer smaak gevoelig.
Ik heb het met 1x 31,5 inch en 1x 49 inch curved geprobeerd, maar ben toch meer happy met 2 schermen van elk 27 inch.

@Lizzy71 Er zijn tegenwoordig ook monitoren die een smartphone of zelfs een NUC/laptop kunnen opladen/voeden via een USB-C poort. Wellicht is dat een handige optie om te overwegen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:54:
Dan moet ik wel toegeven: ik heb dan nog het 15" scherm van mijn laptop om bijvoorbeeld Teams op te parkeren.
Dat dus, window management voor een groot scherm werkt gewoon niet lekker vind ik.

@Lizzy71 Waarom zou je inderdaad niet gaan voor een laptop + 2 schermen ? das ook 3 totaal..
Ennnn, werkt hij voor zichzelf of hebben we een budget vanuit de werkgever ? en heeft die dan ook nog eisen en wensen ?

PS. dat thuiswerken is nu helemaal de norm maar zodra we straks corona vrij zijn ben ik bang dat werkgevers ons massaal weer op kantoor willen hebben..dan is een laptop misschien handiger..

[ Voor 15% gewijzigd door Mike2k op 07-12-2020 18:04 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike2k schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:02:
[...]

Dat dus, window management voor een groot scherm werkt gewoon niet lekker vind ik.

@Lizzy71 Waarom zou je inderdaad niet gaan voor een laptop + 2 schermen ? das ook 3 totaal..
Ennnn, werkt hij voor zichzelf of hebben we een budget vanuit de werkgever ? en heeft die dan ook nog eisen en wensen ?

PS. dat thuiswerken is nu helemaal de norm maar zodra we straks corona vrij zijn ben ik bang dat werkgevers ons massaal weer op kantoor willen hebben..dan is een laptop misschien handiger..
Dat hoop ik niet. Ben net 180km van de zaak gaan wonen, omdat ik er toch nauwelijks meer kom. :) Huur van het pand is opgezegd en de holding is fors aan het consolideren en flexibiliseren qua kantoorruimte. Ze pakken verrassend hard door. Verrassend in positieve zin overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galuni
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09-2024
Er is ook nog de optie Laptop voor lekker mobiel met een USB-C hubje voor twee monitoren, lekker toetsenbord, muis, etc. inclusief het laptopscherm heb je dan 3 beeldschermen, of er wordt een ultrawide genomen wat het equivalent van twee schermen is maar dan zonder het vervelende randje tussen twee schermen in.

Ik denk dat een aantal behulpzame mensen hier al heel duidelijk geschetst hebben dat de manier waarop hij graag zijn systeem gebruikt, wat de verdere eisen van zijn werk, type software enz erg belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
@Galuni @Mike2k Het is wel prettig om alle schermen op 1 hoogte te hebben. Werk nu zelf met 2 iiyama 27" en een nuc. Ik werk voor mezelf maar man in loondienst. Hij krijgt waarschijnlijk niets vergoed maar idd laptop erbij is wel een optie. Had ik eerst ook en kwam er laatst achter met conference call dat er geen microfoon in de nuc zat :-) Hij werkt met verschillende programma's.

@jadaia Zijn huidige laptop is erg verouderd en zal het misschien niet zo lang meer volhouden. Software weet ik niet. Maar ergonomisch lijkt me 3 schermen ipv 2 met laptop beter maar dat hoeft niet zo te zijn. Ja servicedesk dus headset/mic.

@jodeltje Wat voor een deskmini met welke specs qua geheugen?

@Verwijderd je kunt zo'n groot scherm wel in drieën delen ivm verschillende programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Deze:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 96,-€ 96,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 144,-€ 144,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,66€ 38,66
2Geheugen internCrucial CT8G4SFS832A€ 33,95€ 67,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,27€ 57,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,83

Edit: snel zat voor internet, kantoorwerk en bekijken media. Maar voor video/fotobewerking of gaming zeker niet.

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 07-12-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galuni
@Lizzy71 Het soort software is wel een stuk leidend in deze discussie. Dingen als Adobe premier, Illustrator of een prgramma als photoshop hebben zwaardere systemen nodig dan microsoft Office.

Wat beeldschermen betreft voor bij een laptop, twee gelijke schermen naast elkaar of een ultrawide scherm. met laptop eronder of ernaast. Via een USB-C hub verbonden. Dan kan hierbij ook een comfortabel toetsenbord en muis uitgekozen worden.

gezien het budget van 2000,- zou ik grofstoffelijk 1000,- voor een laptop budgetteren en 1000,- voor de extras,

Nu stel je echter dat jouw man in loondienst is. Daan zal zijn werkgever ook moeten voorzien in de spullen dat hij zijn werk moet kunnen doen. Dat je daar zelf wat zaken bij kiest of aanschaft vanuit persoonlijke overwegingen snap ik heel goed. Maar de laptop of desktop zal vanuit zijn werk moeten komen en worden ingesteld door de IT afdeling (mocht het bedrijf dat hebben. Bij mij op het werk zou mijn baas in ieder geval niet akkoord gaan dat ik werk op een systeem dat niet van de organisatie zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
@Galuni Hij werkt al sinds maart op zijn eigen laptop, logt in op zijn werk pc. Heeft dat ook invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
@jodeltje gamen doet hij daar niet op. Kids hebben playstation en xbox :-) Mooi overzicht!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik zou niet meer de vorige generatie deskmini doen (A300), maar de nieuwe X300. Pak gelijk de nieuwe R5 4650G (net zo snel als de R5 3600) mee zodat ie nog jaren goed blijft. De deskmini heeft 2 outputs om 4K schermen aan te sturen en als je dat eenmaal gebruikt voor thuiswerk wil je niets anders meer. Het zijn in feite 4 tot 8 schermen in 2.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 Pro 4650G Tray€ 249,-€ 249,-
1KabelsClub 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart€ 14,99€ 14,99
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 148,75€ 148,75
2MonitorenSamsung LU28R550UQU Blauw, Grijs€ 298,07€ 596,14
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,66€ 38,66
2Geheugen internCrucial CT8G4SFS832A€ 33,95€ 67,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.220,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik vind de set hierboven een uitstekende suggestie, Windows licentie, toetsenbord en muis erbij en je bent klaar.

Edit: en een reepje extra geheugen voor dual channel

[ Voor 29% gewijzigd door jodeltje op 07-12-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Lizzy71 schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:13:
@Galuni Hij werkt al sinds maart op zijn eigen laptop, logt in op zijn werk pc. Heeft dat ook invloed?
Waarom staat zijn pc niet gewoon thuis?

Hij werkt thuis dus zou de pc ook thuis moeten staan.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galuni
Mike2k schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:00:
[...]

Lijkt mij ook om heel eerlijk te zijn. Laat niet dat het niet ontzettend fijn is om een lekkere werkplek te hebben met een paar beeldschermen die aan een setje armpjes hangen die in hoogte en diepte verstelbaar zijn en geen bureaublad ruimte innemen, een goed toetsenbord en een fijne muis, bureaustoel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
Goede suggestie van Djarune denk ik wel, rest alleen wel de vraag of jij of je man dit zelf in elkaar kan zetten. Anders moet je de DeskMini, processor, werkgeheugen, SSD en koeler bij één (web)winkel bestellen die ook voor je kan assembleren en volgens mij doet geen van de webshops die de DeskMini kan leveren aan assemblage.

Je hebt overigens standaard geen Wifi met deze PC, weet niet of dat een probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
jodeltje schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:43:
Ik vind de set hierboven een uitstekende suggestie, Windows licentie, toetsenbord en muis erbij en je bent klaar.

Edit: en een reepje extra geheugen voor dual channel
Dank voor deze opmerking. Heb het geheugen aangepast. Kon het slecht zien op mijn telefoon.

Suggestie toetsenbord: pricewatch: Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)
Suggestie muis: pricewatch: Logitech MX Master 3 Grafiet

Voor evt. wifi en bluetooth: pricewatch: ASRock DeskMini WiFi Kit

Windows kun je goedkoop aanschaffen: HWI: Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat?

[ Voor 48% gewijzigd door Djarune op 07-12-2020 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
jadaia schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:13:
Anders moet je de DeskMini, processor, werkgeheugen, SSD en koeler bij één (web)winkel bestellen die ook voor je kan assembleren en volgens mij doet geen van de webshops die de DeskMini kan leveren aan assemblage.
SiComputers en CDRomland doen assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
Oja zie het, bedankt voor de correctie.

[ Voor 5% gewijzigd door jadaia op 07-12-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:58
Mike2k schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:00:
[...]

Misschien maakt hij vanaf zijn pc een vpn verbinding naar 'de zaak' en start een RDP sessie naar zijn werkpc die wel netjes in het domein hangt en alle netwerkbronnen heeft? Of is er een misverstand en komt op de nieuwe pc alleen een Citrix/VMWARE Horizon Client te draaien?

(als systeembeheer is het niet leuk mensen met prive spullen vpn verbindingen op gaan zetten naar pc's maar ok.. Net zo leuk als gebruikers met 2x 4k schermen en klagen over slechte performance op Citrix. Niet realiserend dat ze de andere gebruikers op dezelfde server wegdrukken met hun resource aanvraag. >:) )

Offtopic: Leuk kado. _ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizzy71 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:57:
[...]

@Verwijderd je kunt zo'n groot scherm wel in drieën delen ivm verschillende programma's?
Nee, het is gewoon 1 groot werkoppervlak. Maar omdat het 4k resolutie is kun je natuurlijk wel meerdere vensters (deels) zichtbaar hebben.

Wat ik me wel afvraag: in hoeverre willen jullie deze investering voor jezelf doen? Is dit "nodig" om het werk te doen? Wat voor werkplek biedt de werkgever zelf? Werkgever is namelijk wel primair verantwoordelijk voor een geschikte werkplek. Dat de soep nu met COVID iets minder heet gegeten wordt, zorgt er niet voor dat deze verplichting nu ineens niet meer bestaat. Wat voor regelingen heeft de werkgever bedacht om zijn werknemers hierin tegemoet te komen? Is het verplicht thuiswerken, of is de werkplek op kantoor gewoon altijd beschikbaar?

Ik investeer zelf overigens ook fors in mijn nieuwe kantoor, nu we gaan verhuizen. Heb zelfs een huis gekocht met kantoor buiten het huis zelf. Voor COVID was in overleg al besloten dat ik vooral thuis zou gaan werken in de toekomst. Dat wil ik zelf, dus dat vind ik dan verdedigbaar. Maar nu met COVID zie ik bij mijn werkgever duidelijk de intentie om iedereen waar mogelijk te ondersteunen in deze nieuwe situatie. Er is een budget en centrale regeling voor geschikt kantoormeubilair, items van kantoor mogen na registratie mee naar huis..... Dat soort dingen. Het komt duidelijk van 2 kanten dus.

Nog een andere gekke opmerking: 1 groot scherm in landscape en 1 iets kleinere in portrait. Daar heb ik op kantoor een paar jaar mee gewerkt. Had ook wel wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hennie-M schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:13:
[...]

(als systeembeheer is het niet leuk mensen met prive spullen vpn verbindingen op gaan zetten naar pc's maar ok.. Net zo leuk als gebruikers met 2x 4k schermen en klagen over slechte performance op Citrix. Niet realiserend dat ze de andere gebruikers op dezelfde server wegdrukken met hun resource aanvraag. >:) )

Offtopic: Leuk kado. _ d:)b
Ik vind het altijd wel mooi om te zien hoe zo'n systeem zich soms al verslikt in 1x 4k. Nou ben ik altijd een "externe" voor een bedrijf, dus men heeft niet heel veel invloed op de configuratie van mijn werkplek. In overleg is alles mogelijk natuurlijk, maar beperkingen in resources leiden automatisch tot meer uren en dus een hogere rekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
@Verwijderd Als de werkgever straks zegt dat mijn man wel weer 5 dagen op kantoor kan komen is daar weinig tegenin te brengen. Vandaar dat we het ook wel zelf willen investeren. Dan is een laptop met 2 extra schermen ook handiger zodat je die laptop ook zelf ergens kunt gebruiken.

Zelf heb ik dus kantoor aan huis en sinds kort hebben we glasvezel. Bij de bouw van het huis zo'n 8jr geleden hebben we gelijk een kantoor boven gemaakt met internet vanaf het kantoor erheen dus hij heeft nu ook vast glasvezel.

Hij krijgt eind van de maand te horen of hij een vast contract krijgt, dus dan gaan we ook kijken wat we gaan investeren en kijken of werkgever wil bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy71
@Hennie-M Volgens mij inderdaad via vpn. Doordat wij nu glasvezel hebben gaat dat wel lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus op zaak: 2x 27" (waarvan 1 in portrait) en het laptopscherm. Op kantoor thuis heb ik nu dus 43" met 4k resolutie en het laptopscherm. Anders, maar voor mij allebei prima.

Ik snap dat je met een tijdelijk contract in deze situatie iets terughoudender bent m.b.t. discussies over "de plichten van de werkgever".
Pagina: 1