Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Multi Port Midspan POE+ Injector ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daansan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:00
Heeft er hier iemand ervaringen met goede multi port midspan POE+ injectors?

Het valt mij op dat er heel weinig 24 poorts switches zijn met POE die weinig tot geen geluid produceren. De opties die er zijn zijn:
a.) beperkt (zoals de Ubiquiti 24 port gen2 switch met een POE budget van 95watt)
b.) vrij prijzig
c.) veelal lawaaiig

Nu lijkt het mij dat er op GoT genoeg tweakers zijn die behoefte hebben aan rackmount apparatuur met POE maar geen zin hebben in lawaai van ventilatoren.

Nu viel mijn oog op dit apparaat: 8-Port 10/100/1000M Gigabit PoE Injector, AC 250W (https://www.fs.com/de-en/products/65994.html).

8 poorten POE is voor mij genoeg (2 access points en 3 camera's). Je mist natuurlijk de power monitoring van bijvoorbeeld de Unifi Controller of de TPLink Omada Controller. Maar je kunt nu wel een compleet passieve ethernet switch nemen die veel goedkoper is.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of zien jullie voor- of nadelen?

I love it when a plan comes together!

Alle reacties

• Tha Render_2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:05
daansan schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:07:
Het valt mij op dat er heel weinig 24 poorts switches zijn met POE die weinig tot geen geluid produceren.

...

Of zien jullie voor- of nadelen?
Nadeel lijkt me dat die switch heet gaat worden, een PoE switch verbruikt meer stroom dan een gewoon switch en stroom veroorzaakt warmte. Maar het kan en ik volg je rederening niet dat je alleen maar beperkte prijzige opties hebt:

- Zyxel GS1900-8HP 8-poorts (8x PoE+ en goedkoper dan het ongekende ding dat jij voorstelt, 70W max)

• daansan
On mijn specifieke geval zou ik op zoek zijn naar een 24 poorts switch met PoE.

Kleinere stille switches zijn er legio.

Mijn afweging is dus vooral of ik met een 24 poorts switch met een dergelijke midspan injector ga werken of dat ik een tweede kleinere switch met PoE er bij neem.

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-07 21:58
Welke mij direct te binnen schiet, Aruba 2530 24G PoE+
Fanless, 195W PoE

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:41
Een HPE Aruba 2530 24G PoE+ is niet fanless. Maar zeker niet lawaaiig! :)

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / P4 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+ (XP) / QX6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• Tha Render_2
daansan schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:17:
On mijn specifieke geval zou ik op zoek zijn naar een 24 poorts switch met PoE.

Kleinere stille switches zijn er legio.

Mijn afweging is dus vooral of ik met een 24 poorts switch met een dergelijke midspan injector ga werken of dat ik een tweede kleinere switch met PoE er bij neem.
Die midspan injector die je aangeeft kan toch ook maar 8 toestellen aansluiten? En ik zou altijd met een kleinere PoE switch werken en een grotere aparte zonder PoE gezien dat vaak goedkoper uitkomt dan een 24x PoE switch.

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
kosz schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:30:
Fanless, 195W PoE
ik heb zn kleine broertje, een HP J9983A .... inderdaad met ik geloof 36db niet erg storend

• mash_man02
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:26
Tha Render_2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:47:
[...]

Die midspan injector die je aangeeft kan toch ook maar 8 toestellen aansluiten? En ik zou altijd met een kleinere PoE switch werken en een grotere aparte zonder PoE gezien dat vaak goedkoper uitkomt dan een 24x PoE switch.
Als switches werkelijk het power budget hebben om meer dan 8 poorten volledig POE+ te kunnen leveren zijn ze over het algemeen niet fanless meer. En als je dan maar een aantal POE poorten nodig hebt is een enekele POE switch vaak goedkoper dan 2 switches waarvan 1 kleinere met POE.

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kosz schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:30:
Fanless, 195W PoE
Zeer zeker niet! De J9773A heeft 2 fans maar is zeker niet luidruchtig imho.

www.google.nl

• daansan
Die Unifi gen2 24poorts switch met een POE budget van 95w is eigenlijk een heel goed voorbeeld van een mooie fanless switch die fanless is. Vele tweakers zullen helemaal geen behoefte hebben aan een groter POE budget. Ik kan eigenlijk weinig andere 24p+ switches vinden die dit kunnen. Volgens mij heeft HP er nog een die niet managed is.

• Tha Render_2
Verschil is dat de Unifi gen2 24 maar 16x PoE heeft terwijl die Aruba die hier aangehaald wordt op alle 24 poorten PoE kan leveren. Maar goed, waarom kies je niet gewoon voor de Unifi Gen2 24 als die al jouw noden en wensen covered?

• daansan
Dat is zeker een optie, maar ik ben er nog niet uit of ik all-in op Unifi wil. Was met name benieuwd naar ervaringen van anderen hier. Die midspan injector leek mij - zeker voor die mensen die niet volledig op Unifi willen - wel een mooie oplossing.

• Tha Render_2
Ik denk dat ik het nog steeds niet begrijp, waarom is die midspan injector voor jou een mooie oplossing? Die kan toch maar 8 devices voorzien van PoE? Dan kan je toch evengoed de Zyxel GS1900-8HP erbij zetten? Die heeft 8x PoE+ voor minder centjes.

• daansan
dat is absoluut waar, je kan je afvragen of een kleinere switch met POE niet slimmer is dan een midspan injector. Misschien lichtelijk OCD om alles zo te willen scheiden ;-)

In ieder geval lijkt me een situatie met allemaal losse injectors (twee camera's en twee access points) niet handig, ook niet vwb stroom efficiency.

Die GS1900-HP is dan een optie inderdaad. Ga nog eens afwegen of ik wel of niet naar Unifi wil.

• Jdumeez
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:54
Bij eurodk hebben ze heel wat POE injectors. Ook al een tijdje naar aan het kijken maar zelf nog niet gekocht.

https://www.eurodk.com/en...-injector-24-port-gigabit
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True