Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi, ik vroeg me dus af of ik mijn belasting in de vorm van ''inkomsten uit overige werkzaamheden'' moet afdragen en of dat voldoende is wanneer ik een paar keer per maand structureel verkoop op MP, of zou er ook nog eens 21%BTW over de prijs moeten? dan zou de competitie het overnemen.
Ik heb wel een relevante eenmanszaak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
Als je met je eenmanszaak zakelijk spullen verkoopt via marktplaats, dan moet je daar inderdaad BTW over heffen. Dan hoeft dat niet uit inkomsten uit overige werkzaamheden, want het is een eenmanszaak-ding.

Als je incidenteel privé verkoopt, dan is er niets aan de hand, wordt dat structureel, dan wordt het inderdaad 'loon uit overige werkzaamheden'

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
DiedX schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:47:
Als je met je eenmanszaak zakelijk spullen verkoopt via marktplaats, dan moet je daar inderdaad BTW over heffen. Dan hoeft dat niet uit inkomsten uit overige werkzaamheden, want het is een eenmanszaak-ding.

Als je incidenteel privé verkoopt, dan is er niets aan de hand, wordt dat structureel, dan wordt het inderdaad 'loon uit overige werkzaamheden'
Wat ik me afvraag is hoe vaag de lijn is tussen structureel privé verkoop en met een eenmanszaak, voorheen hoefde ik namelijk geen extra BTW af te dragen, maar omdat ik op meerdere platforms wou verkopen is een kvk registratie nodig, waardoor ik hiernaast nu wel een eenmanszaak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gaat het om 2e hands spullen ?

Ben je bekend met Wikipedia: Kleineondernemersregeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
Ja het is 2e hands doorverkoop, maar deze regeling ga ik inderdaad gebruiken over een aantal maanden, ik gok dat het in de tussentijd niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e hands doorverkoop dan moet je ook even kijken naar marge regeling.

Iets als zij inkomen opgeveb wat onderdeel uit maakt of concurreert met je eenmanszaak is fraude en daar zijn ze erg happig op bij de belastingdienst. Ook zij kijken mee op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Ben je ondernemer voor de omzetbelasting? Zo ja, dan moet je natuurlijk met BTW factureren en BTW afdragen.

Zo nee, dan moet je even checken of je misschien ondernemer voor de omzetbelasting zou moeten zijn. Op internet vind je wat de normen daarvoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:34
Marge producten?
Pagina: 1