Simpele betaalbare oplossing voor kantoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Situatie

In mijn nieuwe woning gebruik ik mijn achterste twee speakers niet. Nu wil ik deze gaan gebruiken op kantoor.
nu zoek ik een betaalbare oplossing om muziek te luisteren. Hierbij wil ik mijn speakers gebruiken (met banaanpluggen) Nou wil ik niet een grote receiver neerzetten maar zoek ik eerder een klein apparaat die ik kan aansluiten op de speakers en vervolgens op mijn laptop om muziek mee af te spelen.

Audio is mij vrij onbekend, dus ik wel van te voren online lopen zoeken.

Hierbij ben ik een mini versterker tegengekomen LINK

en deze LINK

en dan een Tulp stereo audio gebruiken? LINK

Gaat een setup als hierboven werken?
En is de kwaliteit van een Tulp stereo stekker in combinatie met zo kleine receiver goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 07-12-2020 16:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Zaratrass schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:22:
Situatie

In mijn nieuwe woning gebruik ik mijn achterste twee speakers niet. Nu wil ik deze gaan gebruiken op kantoor.
nu zoek ik een betaalbare oplossing om muziek te luisteren. Hierbij wil ik mijn speakers gebruiken (met banaanpluggen) Nou wil ik niet een grote receiver neerzetten maar zoek ik eerder een klein apparaat die ik kan aansluiten op de speakers en vervolgens op mijn laptop om muziek mee af te spelen.

en deze LINK

En is de kwaliteit van een Tulp stereo stekker in combinatie met zo kleine receiver goed?
Ik zou persoonlijk niet de 3.5mm uitgang van een laptop gebruiken, die klinkt bagger.

Zelf heb ik een NAD D3020 in gebruik, niet de V2. De eerste D3020 kan je via USB direct aan je laptop aansluiten.
Die vind je nog wel eens tweedehands en klinken gewoon goed voor wat het is.

pricewatch: NAD D 3020 Hybrid Digital Amplifier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxWa57cM6J8C6c0jPnadYKAWXPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/up7P36XHEKGouZR3uy7ISbhb.png?f=fotoalbum_large

Alternatief is bijvoorbeeld een AudioQuest DragonFly aan een willekeurige stereo versterker.
Maar dat is alweer meer los spul wat je nodig hebt.

Of een TEAC AI-301DA-X, of een Denon PMA-60

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieT op 07-12-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Welke speakers hebben wee het over? Gewoon standaard speakers en niets exotisch of uit een all-in-one setjes?
Ja, mits het geen exotische speakers zijn.
Hangt van de uitgang van de laptop af. Om zeker te zijn sluit je digitaal aan op de versterker. Dat hoeft zeker geen versterker van honderden euro's te zijn zoals de NAD die hierboven is genoemd. SML komt vaker naar voren maar AliExpress staat vol met T-Amps met ingebouwde (USB) DAC. Afhankelijk van de laptop kan je mogelijk ook gaan voor digitaal via S/PDIF, sommige laptops hebben een flex-jack die zowel analoog als digitaal uit kan sturen.

Een merk als Dynavox had ik laten liggen. Idem met merken als Skytronic en Marquant. Waarbij de Dynavox klemaansluitingen heeft. Daar zijn wel banaanstekkers voor te krijgen maar ik zou liever iets hebben met een schroef terminal met open achterzijde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
FeaR schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:06:
[...]

Welke speakers hebben wee het over? Gewoon standaard speakers en niets exotisch of uit een all-in-one setjes?

[...]

Ja, mits het geen exotische speakers zijn.

[...]

Hangt van de uitgang van de laptop af. Om zeker te zijn sluit je digitaal aan op de versterker. Dat hoeft zeker geen versterker van honderden euro's te zijn zoals de NAD die hierboven is genoemd. SML komt vaker naar voren maar AliExpress staat vol met T-Amps met ingebouwde (USB) DAC. Afhankelijk van de laptop kan je mogelijk ook gaan voor digitaal via S/PDIF, sommige laptops hebben een flex-jack die zowel analoog als digitaal uit kan sturen.

Een merk als Dynavox had ik laten liggen. Idem met merken als Skytronic en Marquant. Waarbij de Dynavox klemaansluitingen heeft. Daar zijn wel banaanstekkers voor te krijgen maar ik zou liever iets hebben met een schroef terminal met open achterzijde.
Het gaat om een setje van Monitor Audio bx5 (bookshelf grootte). Instap set werd mij verteld.
Zijn er ook mogelijkheden via bluetooth aan te sluiten? direct digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zaratrass schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:32:
[...]
Het gaat om een setje van Monitor Audio bx5 (bookshelf grootte).
Dat is inderdaad niets exotisch en kan simpel aan worden gestuurd met een T-Amp.
Hangt van de laptop af. Indien die Bluetooth heeft zou het kunnen. Er zijn ook versterkers met bluetooth. Let alleen wel dat "direct digitaal" niet perse beter hoeft te zijn. Ik ben meer pro een kabel dan draadloos. Kwaliteit van bluetooth is niet per definitie denderend, of je moet naar aptX gaan. Plus met muziek zal het loslopen maar met video kan er vertraging zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Zaratrass schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:32:
[...]

Het gaat om een setje van Monitor Audio bx5 (bookshelf grootte). Instap set werd mij verteld.
https://nl.aliexpress.com/i/1005001608569334.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

RobbieT schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:53:
[...]

Ik zou persoonlijk niet de 3.5mm uitgang van een laptop gebruiken, die klinkt bagger.

Zelf heb ik een NAD D3020 in gebruik, niet de V2. De eerste D3020 kan je via USB direct aan je laptop aansluiten.
Die vind je nog wel eens tweedehands en klinken gewoon goed voor wat het is.

pricewatch: NAD D 3020 Hybrid Digital Amplifier

[Afbeelding]

Alternatief is bijvoorbeeld een AudioQuest DragonFly aan een willekeurige stereo versterker.
Maar dat is alweer meer los spul wat je nodig hebt.

Of een TEAC AI-301DA-X, of een Denon PMA-60
Hoewel ik het met je eens ben dat de jack uitgang niet de beste kwaliteit geluid geeft...het gaat om een muziekje op kantoor...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter
dit is hoe ik het heb opgelost - doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En hoe lost dat de vraag van TS op ? Hij wil speakers aansluiten op zijn laptop...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
Laptop kan zo makkelijk streamen? Of hebbrn nieuwe laptops geen bluetooth meer(geen idee, mijn oude laptops wel altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

99ruud99 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:56:
Laptop kan zo makkelijk streamen? Of hebbrn nieuwe laptops geen bluetooth meer(geen idee, mijn oude laptops wel altijd).
Meer dat TS een paar passieve speakers heeft, die hebben vermogen nodig en die gaat de Logitech Bluetooth Audio Adapter niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Je kan ook een iets luxere SMSL amp kunnen aanschaffen zoals de AD13. Dan heb je ook een USB ingang. Scheelt je een paar tientjes, maar heb je wel prima versterker/DAC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Ik draai zelf in mijn woonkamer de audio op een Raspberry Pi (3) met een IQ Audio DigiAmp.
Op de Pi draai ik nu Moode Audio (maar Volumio werkte ook prima eerder)
Speakers die ik er dan aan heb hangen zijn Q Audio 3020i

Klinkt echt enorm prima en is qua budget ook geen bizarre investering. Als mijn zolder hier is omgebouwd naar werkkamer komt er hoogstwaarschijnlijk ook zo'n setup hier op zolder.
(bijkomend voordeel: ik zocht naar een hifi set die bewust in 't zicht was of binnen bereiken van kleine kinderen. Speakers zijn bij mij wall mounted, de rPI draait uit het zicht in de meterkast)

Hier voldoende voorbeelden van dit soort boards:
https://shop.max2play.com/en/audio-boards/by-type/amp.html

Je kunt dan naar je amp streamen, of je spotify direct op de RPI draaien en je mobiel/laptop enkel als interface gebruiken. Ook alle vormen van internetradio zijn prima te ontvangen etc.

[ Voor 12% gewijzigd door LauryanF op 07-12-2020 18:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Deze heeft zowel ingebouwde bluetooth als een dac functie via de USB aansluiting.
Op YouTube zijn diverse reviews te vinden.

Nog wel even een passende voeding zoeken.

Laten we samen shoppen op AliExpress met coupons voor nieuwe gebruikers.
Hier is uw € 0,85 aan coupons!
https://a.aliexpress.com/_BUfju5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

M14

Situatie

en deze LINK

Wat je voorstelt gaat met passieve luidsprekers prima werken. 3.5mmjack naar tulp, versterker, luidsprekers. Meer heb je niet nodig.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ah thanks voor de adviezen en voorbeelden. Hiermee kan ik prima uit de voeten komen.
Dit weekend rustig alle opties doorlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-10 13:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlH1BSGC5l10bdG9ID4iJ72_Pfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaYIKfN7gqL9cl4qGJi14RHc.jpg?f=fotoalbum_large

de Nobsound (bleuthoot - USB of aux ingang) aan de pC
stevig geluid op mijn 30 jaar oude technics SB-F1

Nobsound links kost 30€ (kabels kun je ook netjes wegwerken :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door AntoniusDD op 08-12-2020 12:14 . Reden: p.s. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromecast audio?
Pagina: 1