Hi allemaal,
Na een aantal jaren het zonder desktop te hebben gesteld door onder andere ruimtegebrek en geen noodzaak toe, ben ik weer toe aan een goede desktop PC. Inmiddels de ruimte weer in huis om wat neer te zetten en dacht dat kan ik prima zelf bouwen: lukte ten slotte 12 jaar geleden ook
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste doel van het systeem is om hobbymatig foto's te bewerken. Heb een Sony a7ii, dus file sizes van rond de 50mb. Verder wil er wat strategiespellen op kunnen spelen, zoals een Crusader Kings 2, AoE 2 Definitive Edition en voor mijn vriendin oude versies van de Sims en Rollecoaster Tycoon
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget wat ik in gedachten had was max 1000 euro, maar mocht er echt voor 100-200 euro meer een enorm voordeel zijn, dan behoort het tot de mogelijkheden. Assemblage zal ik zelf doen, dus gaat puur om de onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord ook aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Was altijd wel gecharmeerd van de nieuwe AMD-lijn, maar ik zie de kosten zo hoog oplopen dat dat prijstechnisch niet meer uit kan. Heb verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is geen enorme eis, zolang hij maar niet als een straaljager klinkt. Ook wat betreft grootte maakt echt niet uit, maar als het compact kan heeft dat wel de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of dit:
Na een aantal jaren het zonder desktop te hebben gesteld door onder andere ruimtegebrek en geen noodzaak toe, ben ik weer toe aan een goede desktop PC. Inmiddels de ruimte weer in huis om wat neer te zetten en dacht dat kan ik prima zelf bouwen: lukte ten slotte 12 jaar geleden ook
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste doel van het systeem is om hobbymatig foto's te bewerken. Heb een Sony a7ii, dus file sizes van rond de 50mb. Verder wil er wat strategiespellen op kunnen spelen, zoals een Crusader Kings 2, AoE 2 Definitive Edition en voor mijn vriendin oude versies van de Sims en Rollecoaster Tycoon
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget wat ik in gedachten had was max 1000 euro, maar mocht er echt voor 100-200 euro meer een enorm voordeel zijn, dan behoort het tot de mogelijkheden. Assemblage zal ik zelf doen, dus gaat puur om de onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| 1 | Monitoren | BenQ PD2700Q Zwart | € 316,90 | € 316,90 |
Muis en toetsenbord ook aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B460M-PLUS (WI-FI) | € 118,19 | € 118,19 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Behuizingen | Antec P5 | € 47,59 | € 47,59 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,10 | € 23,10 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 114,88 | € 114,88 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 954,55 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Was altijd wel gecharmeerd van de nieuwe AMD-lijn, maar ik zie de kosten zo hoog oplopen dat dat prijstechnisch niet meer uit kan. Heb verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is geen enorme eis, zolang hij maar niet als een straaljager klinkt. Ook wat betreft grootte maakt echt niet uit, maar als het compact kan heeft dat wel de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of dit:
- Het uitkan om nu onderdelen te kopen om in mijn kerstvakantie lekker te bouwen of beter kan wachten tot januari (en wat dan de verschillen zouden zijn qua totale prijs grosso modo)
- Een goede keuze is qua/prijskwaliteitverhouding
- Ik fouten heb gemaakt in de onderdelen waardoor ze niet compatibel zijn
- Jullie nog aanbevelingen hebben voor bepaalde componenten
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700F Boxed | € 311,85 | € 311,85 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490M Gaming X | € 140,90 | € 140,90 |