Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 10:53
Beste allemaal,

Tot een korte tijd geleden had ik een DIY HTPC met MediaPortal1x, en een receiver alles icm een Harmony 895 remote. Het werkte bijna perfect met een enkele remote en dan ook nog achter gesloten kasten.

Maar sinds een tijdje gebruik ik de ATV en zijn remote. Wanneer ik de ATV aanschakel, springt de TV aan op de juiste HDMI input via CEC. Geluid gaat dan via de TV wat ik kan regelen met de + en - op de ATV remote. Enkel voor TV (zender) kijken of voor het regelen van de receiver gebruikte ik nog de Harmony remote. Twee remotes dus.

Omdat er eigenlijk maar twee programm's op TV worden bekeken, het nieuws en tekenfilms, heb ik onlangs de TV decoder eruit gebondjourd en kijken we TV zenders via een ATV app. Dus eigenlijk heb ik nu alleen de Harmony nodig als ik geluid via de receiver wil. Dat is enkel bij het luisteren van muziek of het afspelen van een fim. Voor TV programma's voldoet het geluid van de TV meer dan voldoende.

De receiver is momenteel aangesloten vanuit de TV via TOSLINK. Ik kan de reciever uitbreiden met een HDMI module en deze tussen de ATV en TV zetten. In dat geval springt de receiver ook aan als de ATV aan wordt gezet. Alleen wil ik niet dat de receiver tig keer per dag aan en uit gaat omdat de kids een tekenfilmpje willen zien.

Met behulp van Homebridge kan ik de TV controleren. Ook de receiver zou ik zo kunnen controleren. Ik zou dus scenes in homekit kunnen maken. Maar ik zie geen mogelijkheid is om dezelde + en - op de ATV te gebruiken voor TV of receiver.

Heeft iemand een idee? Extra hardware aanschaffen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Bob Popcorn

Plop!

Als ik jou was zou ik een nieuwe Harmony nemen met een Hub. Die kan ook je ATV bedienen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 10:53
Ja, dat is inderdaad ook een van mijn opties. De oude Harmony was geweldig maar ik ben nu ook ontzettend gecharmeerd van de ATV remote. TouchPad bediening werkt super.

Ik zou ook kunnen accepteren dat de receiver een aantal keer per dag extra aan springt. Hoewel ik niet 100% zeker weet of de ATV remote de receiver kan regelen en niet automatisch op de TV is ingesteld.

Is er een mogelijkheid om IR van de ATV remote te relayen met de Harmony (hub)? In dat geval kan de +/- van de ATV remote via de Harmony of voor TV of voor de receiver werken icm scenes. lol al deze toegevoegde complixitieit brengt mijn yin-yang wel weer in balans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 10:03
Ik zou in dit geval denk ik accepteren dat de receiver een paar keer extra per dag aanspringt. In mijn situatie werkt de Apple TV remote prima om het geluid van de receiver harder en zachter te zetten. Ik heb alles aangesloten via HDMI CEC. De apple tv kan dan gewoon uit het zicht worden geplaatst omdat die remote gewoon bluetooth gebruikt.