Ik ben hier op dit moment op bezoek bij kennissen in Singapore en ben natuurlijk ook even een paar keer in SimLim Tower geweest (6 verdiepingen volgepropt met audio/video/pc zooi
)
Na wat rond te hebben gekeken heb ik gezien dat de hardware hier over het algemeen een stukje goedkoper is dan in Nederland maar omdat je natuurlijk altijd rekening moet houden met de douane heb ik even gekeken op de nederlandse douane site waar ik het volgende tegenkwam:
Dus als je een boek voor S$20 koopt en een GF2 voor S$260(=ongeveer f370.-) dan betaal je alleen invoerrechten en btw over het boek?
Nu vroeg ik me af hoe dat nou precies zit en wat dan kosten zijn daarvan?
Na wat rond te hebben gekeken heb ik gezien dat de hardware hier over het algemeen een stukje goedkoper is dan in Nederland maar omdat je natuurlijk altijd rekening moet houden met de douane heb ik even gekeken op de nederlandse douane site waar ik het volgende tegenkwam:
Hier staat dus dat je alleen btw enzo hoeft te betalen over het goedkooptste product (?)Waarde van de artikelen
Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van f 386 (eur 175) per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland. Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel heeft aangeschaft en waarover u al BTW heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot.
Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor f 559 (eur 254). U moet dan belasting betalen (invoerrechten en BTW) over het totale bedrag. Wanneer u een horloge heeft gekocht voor f 275 (eur 125) en een vulpen voor f 125 (eur 57), dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en BTW over het goedkoopste artikel.
Dus als je een boek voor S$20 koopt en een GF2 voor S$260(=ongeveer f370.-) dan betaal je alleen invoerrechten en btw over het boek?
Nu vroeg ik me af hoe dat nou precies zit en wat dan kosten zijn daarvan?
edit:
Even prijzen gewijzigd zodat ik over de f386.- heen kom
Even prijzen gewijzigd zodat ik over de f386.- heen kom
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C