Hardware meenemen vanuit het buitenland.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 13:07
Ik ben hier op dit moment op bezoek bij kennissen in Singapore en ben natuurlijk ook even een paar keer in SimLim Tower geweest (6 verdiepingen volgepropt met audio/video/pc zooi :o )
Na wat rond te hebben gekeken heb ik gezien dat de hardware hier over het algemeen een stukje goedkoper is dan in Nederland maar omdat je natuurlijk altijd rekening moet houden met de douane heb ik even gekeken op de nederlandse douane site waar ik het volgende tegenkwam:
Waarde van de artikelen
Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van f 386 (eur 175) per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland. Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel heeft aangeschaft en waarover u al BTW heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot.

Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor f 559 (eur 254). U moet dan belasting betalen (invoerrechten en BTW) over het totale bedrag. Wanneer u een horloge heeft gekocht voor f 275 (eur 125) en een vulpen voor f 125 (eur 57), dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en BTW over het goedkoopste artikel.
Hier staat dus dat je alleen btw enzo hoeft te betalen over het goedkooptste product (?)
Dus als je een boek voor S$20 koopt en een GF2 voor S$260(=ongeveer f370.-) dan betaal je alleen invoerrechten en btw over het boek?
Nu vroeg ik me af hoe dat nou precies zit en wat dan kosten zijn daarvan?

edit:

Even prijzen gewijzigd zodat ik over de f386.- heen kom

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Nee, denk niet dat het boek meetelt want zonder het boek overschrijdt die de grens ook al.

Verwijderd

"Heb u iets aan te geven?"
-"nee"

klaar wat nou invoer rechten; laat ze lekker kapotvallen in nederland!

• fw
Erm nee, 250 S(ingapore)$ is minder dan 386 gulden.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• chemistone
  • Laatst online: 06-12-2025
Als je aannemelijk kan maken dat je bv. een camera al had voordat je wegging (haal em uit de doos en hang hem om je nek), hoef je geen invoerrechten te betalen, maar voor een processor valt dat niet mee. Ook zou je om een lagere bon kunnen vragen of het per post kunnen opsturen (risky).

Maar als je het netjes doet betaal je gewoon de invoerrechten. (hoeveel is dat eigenlijk?)

• fw
Mja maar ik vind dit een vaag stukje in de wet, je hoeft dus alleen over het goedkoopste artikel te betalen als je over de grens van f386.- heen komt, dat staat er. Maar ik vraag me af of er niet een addertje onder het gras zit...

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Op zondag 12 augustus 2001 19:14 schreef Masta-T het volgende:
"Heb u iets aan te geven?"
-"nee"

klaar wat nou invoer rechten; laat ze lekker kapotvallen in nederland!
heheh zo is t maar net.
vroegen ze mij ook op schiphol zei ik ook nee
en toen wilde ze toch ff kijken in me tas.
maar ik had er 2 alleen de grootste wilde ze zien. Dus probeer t op die manier.
2 tassen 1 grote en 1 kleine met die hardware erin

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Een niet al te groot pakket zou je onder het mom van geschenk of monster kunnen opsturen naar Nederland .
Zo omzeil je de douane.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
douane, wat is dat :)
toen ik terug kwam uit de VS (schiphol) was er niemand die ook maar iets controleerde je kon gewoon naar buiten lopen zonder dat er ook maar iemand naar om keek.

alleen iets mee nemen uit het buitenland betekend wel dat je niet op garantie van de leverancier hoeft te rekenen en om kwetsbare pc onderdelen nou helemaal mee te zeulen in de handbagage lijkt me ook niet echt een goed idee

Verwijderd

als je het via de post doet,heb je ook nog kans dat ze het controleren.dit gaat via een automatische,willekeurige inzagelijst...dit geldt ook voor monsters/samples..dus een beetje geluk heb je via deze weg ook nodig..

Verwijderd

Ik zou aan die verkoper vragen of hij die gf2 iets goedkoper op de kassa kan aanslaan. Wil die dat niet dan koop je hem gewoon ergens waar ze dat wel willen. Omdat je maar een klein beetje boven die 386 piek komt, zal het die douanier echt niet opvallen, laat staan dat ie het hard kan maken.
--> Kut.. ik moet beter lezen, want iemand was me voor, 1000 maal excuses :'(
Ik zou niet gaan smokkelen, ben zelf ook een keer de lul geweest bij een controle op schiphol, was in Thailand geweest en had een hele berg nep merkkleding gekocht. Moest ze allemaal afgeven, maar kwam er uiteindelijk zonder boete af...

• fw
Ook het zal dus waarschijnlijk niet echt een probleem zijn maar ik vroeg me ook meer af of dit nou een 'gaatje' in de wet was:

Dat je dus alleen over het goedkoopste product belasting en invoerrechten hoeft te betalen, dan zou je dus niet een 'illegaal' hoeven lopen doen door het niet aan te geven?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

In mijn ogen ben je niet bijster slim als je de tekst van de douane uit gaat leggen als zijnde dat je alleen voor het boek zou moeten betalen... |:(

Gewoon in je handbaggage mikken en vloeken als ze je pakken...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
als je het nou in een condoom doet en doorslikt merken ze het nooit :o

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:48 schreef rick17 het volgende:
als je het nou in een condoom doet en doorslikt merken ze het nooit :o
MOVE TOPIC!!

:9 :9 :9

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:59

Zeeuw

5.6

Op zondag 12 augustus 2001 23:57 schreef Themis het volgende:
ben zelf ook een keer de lul geweest bij een controle op schiphol, was in Thailand geweest en had een hele berg nep merkkleding gekocht. Moest ze allemaal afgeven, maar kwam er uiteindelijk zonder boete af...
RAAR, waarom heb je dan niet gedaan alof het je kleren waren uit nederland?
In Nederland verkopen ze ook nep rommel

Read the badge, Bitch!

Pagina: 1