[iOS / Spotify] Sommige geluiden gedempt tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Wanneer ik via de Spotify app muziek stream naar een "slimme" versterker, merk ik dat er bepaalde geluiden op mijn telefoon gedempt worden die ik eigenlijk niet gedempt wil hebben. Hieruit volgt direct mijn vraag:

Kan ik op een of andere manier toch instellen dat mijn telefoon in alle onderstaande situaties toch geluid maakt, terwijl ik audio stream naar een slimme versterker via Spotify?

De volgende testjes heb ik gedaan met als uitgangspunt: geluid aan, trillen uit:
TestResultaat
VergrendelenGeen geluid
WhatsApp berichtGeen geluid
WhatsApp bericht (trillen aan)Geen geluid, wel trillen
Inkomend gesprek (mobiel)Wel geluid
Inkomend WhatsApp gesprekWel geluid

Zoeken op dit forum en via Google leverde me niet een duidelijk antwoord op, maar alleen mensen die juist willen dat een melding niet hun muziek onderbreekt wanneer ze op hun iOS device zelf de muziek afspelen. De geluidsinstellingen van iOS zelf zijn heel erg beperkt en bij de instellingen van de Spotify app kan ik hierover ook niets terugvinden. (Het gaat hier dus nadrukkelijk niet om de notificaties van de Spotify app zelf, die heb ik uit staan.)

Het gaat verder om een iPhone SE (2016) op iOS 14.2, Spotify app versie 8.5.86.739 en streamen met wifi aan naar een Harman Kardon Citation Amp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

de verbinding is neem ik aan via Bluetooth?

dan is het volgens mij gewoon een "cast" die je via BT naar het apparaat maakt en gaat alle geluid ongeacht of dat nu berichten notificaties of wat dan ook via die verbinding 1op1 mee.

het blijft een telefoon en dat is zn hoofdfunctie, je geluid word nu alleen omgeleid naar het gekozen apparaat.

wat je zou willen is dat de telefoon 2 functies gaat doen 1 muziek streamen naar je apparaat en 2 de rest van de notificaties op je telefoon blijft, en dat gaat niet.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijsjr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb (helaas) geen antwoord op je vraag maar ik ben wel nieuwsgierig hoe je Harman Kardon Citation Amp bevalt. Ik zoek een compacte streaming amp met HDMI om op mijn (bedrade) luidsprekers aan te sluiten en twijfel tussen deze amp (goedkoper, meer vermogen, tot nu toe geen reviews) en de bluesound powernode 2i (duurder, minder vermogen, veel goede reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Bedankt voor de reacties.

@talin:
Ik speel niet af via Bluetooth maar echt via Wifi. Het is ook niet mijn intentie om al het geluid van mijn telefoon af te spelen op de speakers. In de Spotify app kan je verbinden met een apparaat binnen je netwerk, ik denk dat dit gewoon gebaseerd is op airplay. Moet wel bekennen dat ik niet weet hoe de onderliggende techniek dan werk. (Haalt mijn mobiel met Spotify dan de muziek op via internet en streamt het door naar de versterker, of haalt de versterker zelf zijn audio op via internet à la Chromecast)

Ik zie de versterker meer alsof het een radio is, waarbij mijn mobiel dan meer de afstandsbediening en user interface is. Maar dat standpunt gaat voor mij dus scheef op het punt dat de mobiel zelf zich dan niet meer onafhankelijk gedraagt en bepaalde notificaties gaat muten.

@Rijsjr:
Ik wil en kan hier niet teveel ingaan op de Citation Amp omdat dit niet de juiste plek is en ik nog maar heel kort wat heb kunnen proberen. Ook heb ik maar weinig kennis over de alternatieven en is mijn mening misschien wat gekleurd doordat ik bevriend ben met mensen die betrokken zijn bij de techniek in deze versterker. Maar tot nu toe is mijn ervaring positief, mooi kastje, fijne afstandsbediening en het geluid (zonder veel vergelijkingsmateriaal te hebben) heeft me positief verrast! Als je specifieke vragen hebt mag je me altijd een privebericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

Comp-Freak schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
Bedankt voor de reacties.

@talin:
Ik speel niet af via Bluetooth maar echt via Wifi. Het is ook niet mijn intentie om al het geluid van mijn telefoon af te spelen op de speakers. In de Spotify app kan je verbinden met een apparaat binnen je netwerk, ik denk dat dit gewoon gebaseerd is op airplay. Moet wel bekennen dat ik niet weet hoe de onderliggende techniek dan werk. (Haalt mijn mobiel met Spotify dan de muziek op via internet en streamt het door naar de versterker, of haalt de versterker zelf zijn audio op via internet à la Chromecast)

Ik zie de versterker meer alsof het een radio is, waarbij mijn mobiel dan meer de afstandsbediening en user interface is. Maar dat standpunt gaat voor mij dus scheef op het punt dat de mobiel zelf zich dan niet meer onafhankelijk gedraagt en bepaalde notificaties gaat muten.
denk dat die vraag eerst beantwoord moet worden, is het een BT verbinding of een Airplay verbinding.
beide zijn hele verschillende verbindingen en bij BT zou ik de "symptomen" kunnen plaatsen de je ondervind.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!