Denon DP-29F platenspeler aansluiten op Get Together Mini

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKramerr
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2021
Beste mensen,

Kan iemand mij helpen bij het aansluiten van mijn platenspeler? Ik kom er niet uit.
Ik hoor enkel een hard geruis uit de speaker. Uit de platenspeler klinkt de muziek heel erg op de achtergrond.
Goed omt e noemen is dat ik totaal niet technisch ben en hier weinig verstand van heb :) .

Ik heb de volgende apparatuur:
- Denon DP 29F
- Vivanco Phono PreAmplifier
- House of Marley Get together Mini

Uit de platenspeler volgt enkel een kabel met rode en witte stekker. Deze heb ik verbonden via de phono PreAmplifier en vervolgens een rode en witte sterkker naar één jack voor de aux-ingang op de speaker.

Doe ik iets verkeerd? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal die voorversterker er maar tussenuit. Je platenspeler heeft een ingebouwde voorversterker. Signaal wta je op je speakertje krijgt is nu overversterkt, dat vindt ie vast niet heel tof :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKramerr
Dank! Dat is goed om te weten. Enig idee hoe ik de platenspeler dan direct op de speaker aansluit?
De speaker heeft maar een ingang (Aux in) en uit de platenspeler komt vervolgens die rode en witte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 23:18

AvV

Met zoiets (tulp naar 3.5mm jackplug):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEWrsFmXYISQxXFM_6B8UnTnqhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E0ZFvm3jcqr76K1mvFyXaMzl.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door AvV op 07-12-2020 14:00 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

BartKramerr schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:55:
De speaker heeft maar een ingang (Aux in) en uit de platenspeler komt vervolgens die rode en witte kabel.
Dat was in de TS toch geen probleem?
BartKramerr schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:48:
... en vervolgens een rode en witte sterkker naar één jack voor de aux-ingang op de speaker.
Tevens topictitel aangepast: specifieker en minder schreeuwerig gemaakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Andere optie, gezien je alles al hebt, lees pagina 18 van de DP-29F handleiding even na bij het onderwerp: Schakelaar Equalizer Versterker On/Off. Zet je de "Schakelaar Equalizer Versterker" in het juiste verzet dan kun je de Vivanco PreAmp er tussen laten.

Of zoals @The Eagle aangeeft, de Vivanco PreAmp weghalen maar dan heb je een adapter nodig zoals @AvV aangeeft. (m.a.w. vanaf de Denon tulp male > adapter tulp female - 3.5mm jack male > aux speaker).

Samengevat; controleer de Schakelaar Equalizer Versterker op je Denon en afhankelijk hoe je hem wilt aansluiten zet je hem in de juiste stand.

Oh, en zet je speaker eerst wel uit met volume omlaag voordat je dingen gaat veranderen/proberen ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKramerr
Dank voor jullie hulp. Inmiddels werkt het allemaal!
Pagina: 1