Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijke73
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-12-2020
Beste forum gebruikers,

Ik maak gebruik van een Nest thermostaat (V3) welke is aangesloten op een Intergas 28/24 Kompakt ketel.

Sinds een paar weken heb ik een houtkachel in de woonkamer. En je raadt het al, de Nest thermostaat hangt er zo wat naast. Als ik dus de houtkachel aan heb, wordt het in de rest van het huis steen koud.

Ik wil de thermostaat ook niet verplaatsen aangezien de houtkachel eigenlijk alleen maar in het weekend voor de gezelligheid brand.

Ik zou graag de Nest thermostaat bediening naar een andere ruimte willen verplaatsen als de houtkachel aanstaat. Ik heb om die reden een thermostaat standaard gekocht. Naïef als ik was dacht ik om op de momenten dat de houtkachel aanstaat, de thermostaatbediening van de muur te halen en in de standaard elders in de woning te plaatsen. Maar helaas, bij de standaard zit geen basis om de Nest bediening op vast te klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZZNDdc9Npcvvi1vCa0MyWiCAjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DCm7YzxZKK8J0vHZXZj41GPz.png?f=user_large

Komt mijn eerste vraag: kun je als je een tweede basis aanschaft deze gebruiken voor mijn reeds geïnstalleerde Nest? Zodat ik deze op de standaard kan gebruiken. Ik haal dan op de momenten dat de kachel brand de thermostaat van de basis op de muur en plaats deze in de basis op de standaard (in een andere kamer). Of is iedere basis specifiek gekoppeld aan de bedieningsunit?

Als dat niet zou werken dan rest mij volgens mij niets anders dan een tweede Heatlink + thermostaat installeren op de ketel. Parallel. Zodat de ketel aanslaat als een van de thermostaten daar om vraagt.

Mijn tweede vraag luidt dan ook, hoe maak ik deze parallelle aansluiting? Kan iemand mij dat uitleggen. Vast ontzettend veel dank voor jullie hulp!

Groetjes Marijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 14:52
Ik heb helaas geen oplossing, maar zit met een vergelijkbaar probleem. Bij mij zorgt de warmte van tv, PS5 en Philips Hue lampen ervoor dat de Nest denkt dat het 21,5 graden is. Met als resultaat dat de rest van het huis koud is.

Dus bij deze een bump, hopelijk heeft iemand oplossingen! 😁

Lead, follow, or get out the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Als de TS zijn nest verplaatst dan springt de cv ketel aan net zolang totdat die ruimte warm is. Nu ken ik je situatie niet, maar ik verwarm überhaupt alleen mijn woonkamer en keuken. Maar het gaat dus in je woonkamer enorm warm worden omdat die radiatoren wel warm worden als de andere ruimte verwarmt moet worden. Ideaal zou een multizone thermostaat zijn.

@bramgg jij zult hem op een andere plek moeten hangen. Kwestie van de bedrading aanleggen, halve meter zou al goed moeten zijn lijkt me.