Mijn vraag:
Ik zoek een muis met het volgende:
- Groot! voor grote handen waarbij de handpalm op de muis kan rusten.
- Veel programmeerbare knoppen voor macros, het liefste bij de duim.
- Geen ratelende muiswielen/onderdelen bij snelle bewegingen (zeer irritant met shooters)
- Lompe boer-proof!
Achtergrond: [premium]
Ik slijt ongeveer een muis per jaar, en ben nog altijd op zoek naar een muis die mijn handen goed past.
Nu zijn er verschillende "uitdagingen" waar rekening mee gehouden moet worden.
Ik heb grote handen, handschoen maat 12 zit redelijk krap al, en bij 13 heb ik niet eens zo enorm veel ruimte verder over.
Kleine muizen geven mij binnen 2 uur gebruik per dag al kramp in mijn hand.
Ik heb momenteel een CoolerMaster MM830, de duimknoppen zijn bijna volledig weggesleten en prikken in de hand, de scrollwiel piept al en de linkermuisknop heeft al een kuiltje ingesleten waar mijn wijsvinger kracht uitoefent.
Op mijn werk hebben we een Logitech MX Master, die ligt opzich redelijk in de hand, enkel heeft deze voor mijn thuis workflow te weinig knoppen bij de duim (een muis met 10 of meer knoppen is bijna een pre!)
Welke muizen heb ik al gehad?
2005 Razer copperhead: te plat
2006 Logitech cordless click plus: redelijke pasvorm, accu ging (te) snel dood
2007 - 2010 Logitech G5: best tevreden met de pasvorm, alleen tegenwoordig echt te weinig knoppen.
2010 - 2013 Logitech MX518: Idem, enkel viel deze uiteindelijk echt van ellende uit elkaar
2013 Q1 Corsair M90: Zeer fijne pasvorm, enkel had het muiswiel enorm veel speling, tevergeefs nog geprobeerd te repareren.
2013 Q4- 2016 Logitech G500: Idem als MX518
2017-2019 Logitech G502 Proteus: Geen fijne pasvorm, de kieren vulde zich snel met stof e.d. en de muiswiel zat vrij snel los.
2019 - nu CoolerMaster MM830: "ok" pasvorm, slijt alleen mega snel.
Welke al geprobeerd?:
Roccat (geen idee type): te klein
Steelseries (geen idee type): rondingen voelen awkward
Razer deathadder V2: Te plat
Ik zoek een muis met het volgende:
- Groot! voor grote handen waarbij de handpalm op de muis kan rusten.
- Veel programmeerbare knoppen voor macros, het liefste bij de duim.
- Geen ratelende muiswielen/onderdelen bij snelle bewegingen (zeer irritant met shooters)
- Lompe boer-proof!
Achtergrond: [premium]
Ik slijt ongeveer een muis per jaar, en ben nog altijd op zoek naar een muis die mijn handen goed past.
Nu zijn er verschillende "uitdagingen" waar rekening mee gehouden moet worden.
Ik heb grote handen, handschoen maat 12 zit redelijk krap al, en bij 13 heb ik niet eens zo enorm veel ruimte verder over.
Kleine muizen geven mij binnen 2 uur gebruik per dag al kramp in mijn hand.
Ik heb momenteel een CoolerMaster MM830, de duimknoppen zijn bijna volledig weggesleten en prikken in de hand, de scrollwiel piept al en de linkermuisknop heeft al een kuiltje ingesleten waar mijn wijsvinger kracht uitoefent.
Op mijn werk hebben we een Logitech MX Master, die ligt opzich redelijk in de hand, enkel heeft deze voor mijn thuis workflow te weinig knoppen bij de duim (een muis met 10 of meer knoppen is bijna een pre!)
Welke muizen heb ik al gehad?
2005 Razer copperhead: te plat
2006 Logitech cordless click plus: redelijke pasvorm, accu ging (te) snel dood
2007 - 2010 Logitech G5: best tevreden met de pasvorm, alleen tegenwoordig echt te weinig knoppen.
2010 - 2013 Logitech MX518: Idem, enkel viel deze uiteindelijk echt van ellende uit elkaar
2013 Q1 Corsair M90: Zeer fijne pasvorm, enkel had het muiswiel enorm veel speling, tevergeefs nog geprobeerd te repareren.
2013 Q4- 2016 Logitech G500: Idem als MX518
2017-2019 Logitech G502 Proteus: Geen fijne pasvorm, de kieren vulde zich snel met stof e.d. en de muiswiel zat vrij snel los.
2019 - nu CoolerMaster MM830: "ok" pasvorm, slijt alleen mega snel.
Welke al geprobeerd?:
Roccat (geen idee type): te klein
Steelseries (geen idee type): rondingen voelen awkward
Razer deathadder V2: Te plat
Meer ππΌππ, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava