Muziek cd's met Enhanced CD welke CD Drive???

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo Mensen,

Ik vraag me dit al jaren af maar nooit echt aandacht aan besteed.

Er zijn muziek Cd's met de Enhanced CD functie, dan kun je allerlij shit zien over die artiest en videoclipz en andere stuff.

Toen ik mijn P60 had met een 4speed goldstar cd-rom drive kon ik die Enhanced cd's gewoon bekijken alleen ging het allemaal niet zo soepel.

Dus ik kreeg een nieuwe PC en ik dacht mooi lekker die enhanced cd's normaal checken mooi niet, werd niet meer herkend door de drive en dat is tot op heden.

Weet iemand toevallig hoe dit komt?

Ligt niet aan de cd'z!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Bij Nero heet zoiets een 'mixed mode' cd. De eerste track is dan een data track, de rest muziek.
Het zou kunnen dat jouw huidige CDROM speler blijkbaar dit formaat niet kent. (Dat zou echter wel heel vreemd zijn)
Het kan ook zijn dat je met de rechter muis knop op de cd moet klikken en dan moet je kiezen voor explore...?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Geen idee... Hier heb ik er geen last van... Dus der zijn ook wel nieuwe spelers/systemen die het wel doen. Geeft ie een foutmelding als je het probeert te starten? Of gebeurt er gewoon niets...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 12 augustus 2001 20:21 schreef StratoFarmer het volgende:
Bij Nero heet zoiets een 'mixed mode' cd. De eerste track is dan een data track, de rest muziek.
Het zou kunnen dat jouw huidige CDROM speler blijkbaar dit formaat niet kent. (Dat zou echter wel heel vreemd zijn)
Het kan ook zijn dat je met de rechter muis knop op de cd moet klikken en dan moet je kiezen voor explore...?
Een mixed-mode CD is wat anders als een Enhanced CD. Een enhanced CD bestaat uit 2 sessies, waarbij de eerste sessie de muziek is en de 2de het datagedeelte. Het zou kunnen dat je CD-ROM speler niet multiesessie is. Waarschijnlijk kun je dan ook multisessie gebrande CD's en CD-RW's niet lezen. Als het een nieuwe CD-ROM speler is vind ik dit trouwens wel een beetje vreemd...
Nero (of MultiMounter, zit bij Nero) heeft ook een session selector. Als je naar de eigenschappen van de CD gaat zou je een extra tabblad moeten hebben en daar kan je kiezen welke sessie je wilt bekijken, kies dan voor sessie 2.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Als je ze in je cd drive stopte deed hij gewoon autorun.

Maar nu niet meer, als je in de verkenner gaat kijken zie je alleen maar de tracks en meer niet.

Maybe als ik op autoplay druk dat hij het wel doen, zo effe checken.

Maar normaal gesproken zag je ook de dir'z en de pics op de cd staan.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je CD-ROM speler dan inderdaad alleen de eerste sessie. Je kan met de session selector proberen, anders zou ik het helaas niet weten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 15:59

Wekkel

De downloadkoning

Bijvoorbeeld Xzibit - At the speed of life.

Daar staat een clip op en wat achter de schermen stuff.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Het is misschien een "track 0" cd, die de data in de "pregap" van de 1e track heeft staan.

Windows 9x ondersteund dat formaat niet meer door een verandering in de CDrom drivers in Win95 versie 4.00.95B en later, maar je kan 'm vaak wel nog uitlezen als je met een DOS bootdisk (incl. cdrom drivers) opstart.

http://www.google.com/search?q=pregap+windows+enhanced

pregap patch voor windows (niet getest):
http://users.aol.com/claywalk/pregap/pregap.html

Verwijderd

moved HA >> OM
Pagina: 1