Externe harde schijf kapot maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agepagelage
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik heb onlangs mijn externe harde schijf als volgt kapot gemaakt:

Met een hamer heb ik er flink op los gebeukt. Op het gedeelte waar de stickers staan zaten deuken in en de achterkant heb ik ook op los geslagen tot het board er compleet in stukjes vanaf was gekomen. Voor de zekerheid had ik ook even de poort eraf gehaald.

Heb ik het zo goed gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:48

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan hem beter een paar keer doorboren.

Overigens, wat een nutteloze exercitie. Jouw data is waarschijnlijk totaal oninteressant, dus een low-level format was voldoende geweest.

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 07-12-2020 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik weet niet wat je doel precies is, maar zolang de schijven erin heel zijn is data theoretisch gezien nog te herstellen. Je zou deze met een boor kapot kunnen maken, of de HDD openschroeven en de schijven erin direct kapot slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:37
Op zich goede agressie, maar soms werkt saai boren beter ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is beter. Maar ja, zoiets heeft niet iedere Tweaker in huis denk ik.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How Google Protects Your Data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Agepagelage schreef op maandag 7 december 2020 @ 05:32:
Ik heb onlangs mijn externe harde schijf als volgt kapot gemaakt:

Met een hamer heb ik er flink op los gebeukt. Op het gedeelte waar de stickers staan zaten deuken in en de achterkant heb ik ook op los geslagen tot het board er compleet in stukjes vanaf was gekomen. Voor de zekerheid had ik ook even de poort eraf gehaald.

Heb ik het zo goed gedaan?
Een low level format is de beste manier tenzij je zin hebt om die disk open te schroeven en elke platter individueel te vernielen. En da’s nog best veel werk.
Wat jij nu hebt gedaan is zinloos. Goeie kans dat de platters nog intact zijn en nog uit te lezen zijn voor wie de platters wil overzetten naar een andere schijf van hetzelfde type. Niemand behalve justitie of de AIVD zal zoveel effort in jouw oude harddisk steken maar da’s een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Vind het wel schattig xD

Iets over bel horen rinkelen maar niet weten waar de klepel hangt ;) ach we moeten allemaal ergens beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bedenkelijk op 07-12-2020 21:16 ]

Pagina: 1