Monitor flikkert na schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcmenger
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-10 17:37
Beetje context, tweedehands monitor aangeschaft die aankwam zonder dat ik aanwezig was. Deze is door een van mijn huisgenoten uitgepakt en aangesloten. De monitor werkte naar behoren echter na een “schoonmaak” met keukendoekjes flikkert de monitor en geeft deze alleen nog 1 horizontaal reepje van het originele beeld maar dan 10x onder elkaar.

Kortom, ik denk dat t beeld nog functioneert maar er ergens kortsluiting is. Ik denk dus dat t de moeite waard is om het te proberen te repareren.

Mijn vraag, heeft iemand ervaring met iets dergelijks? En wat is je advies?

Bij voorbaat dank!

SFF connoisseur

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Je kan misschien nog merk en modelnummer vermelden, wellicht handig voor de Tweakers die er iets van kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcmenger
Het gaat om een HP EliteDisplay E233.

SFF connoisseur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Klinkt alsof je opgelicht bent.

Met geen mogelijkheid dat deze storing pas bij jou is ontstaan en toevallig op dag 1 ipv na een paar maanden gebruik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Het type "keukendoekjes" is belangrijker hier denk dan het type monitor. :D

Als met nattigheid, en al helemaal als hij aan staat, wordt ge-keukendoekt is dat snel funest omdat er vocht langs het scherm naar onder druipt waar nou net allerlei stroomdingetjes gebeuren. Dus...

Ik stel voor je huisgenoot hier ernstig en doordringend op te verhoren en gapast en passend geweld toe te passen.

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 20:08
Bedenkelijk schreef op maandag 7 december 2020 @ 02:52:
Klinkt alsof je opgelicht bent.

Met geen mogelijkheid dat deze storing pas bij jou is ontstaan en toevallig op dag 1 ipv na een paar maanden gebruik.
Als ik een nieuwe Tv koop in de winkel en die met zeiknatte keukendoekjes ' schoonmaak' ben ik dan ook opgelicht? ;)
Het is dus even belangrijk de huisgenoot te vragen hoe die ' schoonmaak' gedaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Je moet wel een emmer water gebruiken wil je daadwerkelijk vocht in de computer krijgen.

Het is logischer om te beweren dat de storing optreed nadat druk is gezet op een zwakke plek of de warmte nadat deze even in gebruik is geweest. Beide zaken waar een monitor tegen hoort te kunnen (binnen redelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcmenger
Dank voor de reacties! Ik denk dat ik niet opgelicht ben, de verkoper had al een paar reviews op zn naam staan. Verder waren het standaard natte keukendoekjes waar je het fornuis mee schoonmaakt. Dat soort waar, als je er flink in knijp er wel wat uit komt. Het scherm stond niet aan toen deze schoon gemaakt werd.

Ik zie dus nog wel een deel van het scherm incl muis bewegingen.

Zal er nog wat te redden zijn? Wellicht probeer ik het binnenkort, nooit geschoten is altijd mis. :P

SFF connoisseur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Op een LCD zonder glasplaat zou ik geen chemische doekjes gebruiken. Gewoon een vochtig doekje met alleen water is ruim voldoende. Als er vocht naar binnen gelopen is, dan kan je het scherm wel afschrijven inmiddels. Het heeft niet voldoende tijd gehad om te drogen,

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zit de stekker er wel goed in? Met schoonmaken beweegt het scherm en kan er net een los contactje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:19

MsG

Forumzwerver

Analoge aansluiting al eens geprobeerd? Of anders juist de digitale?

Je zou hem open kunnen schroeven en de condensatoren kunnen checken. Zie je meteen of er vocht uit is gekomen oid.

Wie weet is er nog iets van een firmware update?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcmenger
Dat is een goeie Fable en MsG, ik heb m zowel op verschillende VGA als HDMI gecheckt met allemaal heeft hetzelfde resultaat. Daarnaast idd gecheckt of de aansluitingen goed zitten, ook verschillende power kabels gebruikt en aangesloten op aparte pc’s. Helaas allemaal hetzelfde resultaat, het kan bijna niet anders dat er dus vocht naar binnen gelopen is. Ik zal dinsdag avond eens de monitor openen en kijken of ik er wat mee kan.

Complimenten voor de behulpzaamheid!

SFF connoisseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:19

MsG

Forumzwerver

Hier nog een soort van dismantle guide: http://h22235.www2.hp.com...nito_2017811225112660.pdf

Wellicht is er nog een betere. Maar deze lijkt in ieder geval enigszins aan te geven hoe je hem open maakt (in dit geval bestemd voor definitieve ontmanteling, maar dat zou op de meeste vlakken geen verschil moeten geven in hoe je iets losschroeft).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 20:08
Bedenkelijk schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:24:
Je moet wel een emmer water gebruiken wil je daadwerkelijk vocht in de computer krijgen.

Het is logischer om te beweren dat de storing optreed nadat druk is gezet op een zwakke plek of de warmte nadat deze even in gebruik is geweest. Beide zaken waar een monitor tegen hoort te kunnen (binnen redelijkheid)
Dan weet jij niet zo goed hoe de aansturing van een lcd scherm werkt? Als die strip aan de onderkant nat wordt worden de pixels niet goed aangestuurd. Dat kan al door een druppel die tussen de bezel loopt vanaf het scherm. En natte keukendoekjes bevatten meer dan alleen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50

Part

Helemaal niets.....

Je zou hem in de tussentijd voor de verwarming kunnen zetten.
Niet er tegen aan dat is te warm.

Dan kan het water sneller verdampen. Met een beetje geluk werkt hij dan weer.

Al is het denk ik einde verhaal monitor als de doekjes meer dan wat zeep en alcohol bevatten, bv ammoniak of chloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Omdat we al een poosje niks meer horen; waar kunnen we de ambulance naar toe sturen? ;)

Brandweer bij?

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcmenger
Een update voor de geintresseerden. Mede door de dismantle guide van MsG dat ding uit elkaar gekregen, maar helaas weinig vocht of indicatie daarvan gevonden. Vervolgens iedere aansluiting stevig op de juiste plaats geprikt te hebben nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik ga m nu laten "drogen" in de hoop dat dat het oplost. Ik heb er geen verstand van en daarom ook deze thread, maar ik ben bang dat de hele handel kortsluiting heeft gehad en er geen redden meer aan is.

Wellicht binnenkort meer nieuws.

Amulance mag overigens naar midden Drenthe, maar die zal er op zn vroegst morgen ochtend zijn. Het gat waar ik woon is diep nml. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Mcmenger op 08-12-2020 20:27 ]

SFF connoisseur

Pagina: 1