iPhone XS start niet meer op, is er nog een mogelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee de situatie:
iPhone XS uit maart 2019 gaf vanochtend allemaal meldingen geluidjes en kwam hier niet meer uit.

Logisch gevolg: uit en aanzetten. Helaas bleef het Apple logo in beeld zonder daadwerkelijk door te starten.

Aan iTunes gehangen, geen reactie.

Dus Apple support bekeken, daar staat op de website dat hij uit support zou zijn?! Uhm 2 jaar garantie toch? Ik zat al klaar om rechtsbijstand in te schakelen. Daar ben ik tegenwoordig erg snel mee bij dit soort praktijken.
Dus telefonisch Apple gebeld. Na wat argumenten mocht ik toch vandaag naar een Apple punt ter reparatie.

Helaas. Error code 14 en ze moeten hem opsturen naar de fabriek. Geen mogelijkheid hem daar te repareren. Dit schijnt een “forse” fout te zijn.

Aangezien we iCloud niet konden inloggen hebben we het toestel meegenomen, omdat find my iPhone eerst uit moet staan voor ze hem kunnen verzenden?! Ik snapte er weinig van, maar goed.

Nu ga ik toch twijfelen.

Sinds september zat de iPhone vol en is er geen backup meer. Is er een mogelijkheid om met behoud van garantie, de data er nog af te krijgen, of gaat bij dergelijke acties altijd de garantie verloren?

Aangezien de medewerker aangaf dat het toestel waarschijnlijk vervangen wordt voor een nieuwe (na opsturen) is behoud garantie heel belangrijk.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
1. Heb je hem rechtstreeks bij Apple gekocht zo ja dan 2 jaar garantie zo nee dan 1ste jaar bij Apple aankloppen en 2de jaar bij de winkel of etailer waar hij is aangekocht. Dus heel hard roepen dat je je rbs er bij gaat halen zou niet moeten hoeven

2. In basis zou de data er nu alleen af te halen zijn door een backup te initiëren via iTunes of iCloud, maar daarvoor moet hij wel aankunnen. Ik zou niet weten hoe je het anders wilt gaan doen zonder het toestel open te maken en dus je recht op garantie te gaan verspillen.

3. iCloud lock moet er af worden gehaald alvorens hij wordt gerepareerd, dit kan op het toestel zelf of via de website iCloud.com en daar het toestel verwijderen van je account.

De reden dat ze dat willen is omdat ze hem factory default maken om alles te kunnen uitsluiten je data zal dus weg zijn nadat hij is gerepareerd.

Als je iCloud hebt heb je vaak ook een iCloud backup welke vaak gemaakt wordt tijdens het opladen, kan me ook niet voorstellen dat je dus nu 3 maanden geen backup hebt. Of je hebt je iCloud abbo niet geüpgraded om de ruimte te hebben. Dat zou kunnen maar dan nog ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor je data.

Geen enkele leverancier van data dragers zal moeite doen voor je om data te backuppen.

En als je net als de rest je telefoon gebruikt zoals normaal staat vaak je hele leven er op en dan is een backup nou eenmaal wel fijn.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
SpoekGTi schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:10:
1. Heb je hem rechtstreeks bij Apple gekocht zo ja dan 2 jaar garantie zo nee dan 1ste jaar bij Apple aankloppen en 2de jaar bij de winkel of etailer waar hij is aangekocht. Dus heel hard roepen dat je je rbs er bij gaat halen zou niet moeten hoeven
Niet rechtstreeks daar gekocht, maar na aandringen gaan ze dus wel overstag.
RBS erbij halen heeft dus effect gehad :+

Probleem met de software in dit geval, kan een reseller niets mee en moet het toestel toch naar Apple zelf.
2. In basis zou de data er nu alleen af te halen zijn door een backup te initiëren via iTunes of iCloud, maar daarvoor moet hij wel aankunnen. Ik zou niet weten hoe je het anders wilt gaan doen zonder het toestel open te maken en dus je recht op garantie te gaan verspillen.
Als het niet kan is het helaas pindakaas.
3. iCloud lock moet er af worden gehaald alvorens hij wordt gerepareerd, dit kan op het toestel zelf of via de website iCloud.com en daar het toestel verwijderen van je account.
Waarom is dat dan zo?
Wat kunnen ze er anders niet mee? Er zit 2FA op en die code wordt naar het toestel gestuurd als het goed is.
Ik moet straks nog even goed ernaar kijken en misschien kan ik nog iets met een iPad en die code.
De reden dat ze dat willen is omdat ze hem factory default maken om alles te kunnen uitsluiten je data zal dus weg zijn nadat hij is gerepareerd.
En dat kunnen ze niet zonder die iCloud eraf te halen?
Als je iCloud hebt heb je vaak ook een iCloud backup welke vaak gemaakt wordt tijdens het opladen, kan me ook niet voorstellen dat je dus nu 3 maanden geen backup hebt. Of je hebt je iCloud abbo niet geüpgraded om de ruimte te hebben. Dat zou kunnen maar dan nog ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor je data.
Klopt, 200gb zat vol, ik snap zelf ook wel dat ik daar zelf voor verantwoordelijk ben.

De vraag was meer of er nog iets terug te halen is met tools, zonder garantie te laten verlopen.
Geen enkele leverancier van data dragers zal moeite doen voor je om data te backuppen.
Klopt en dat is logisch, daarom de vraag of ik zelf nog iets kan doen ;)
En als je net als de rest je telefoon gebruikt zoals normaal staat vaak je hele leven er op en dan is een backup nou eenmaal wel fijn.
Zeker!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
BlakHawk schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:29:
[...]

Niet rechtstreeks daar gekocht, maar na aandringen gaan ze dus wel overstag.
RBS erbij halen heeft dus effect gehad :+

Ja kan wel maar wel sneu dat je zelf niet de regels weet en daarvoor de fabrikant aansprakelijk stelt. Fijn dat je geholpen wordt maar de manier waarop is jammer.

Probleem met de software in dit geval, kan een reseller niets mee en moet het toestel toch naar Apple zelf.

Klopt maar de reseller moet de klacht in behandeling nemen en het bij Apple neerleggen

[...]

Als het niet kan is het helaas pindakaas.

Lijkt mij van wel want alles is ook encrypted opgeslagen op het toestel

[...]

Waarom is dat dan zo?
Wat kunnen ze er anders niet mee? Er zit 2FA op en die code wordt naar het toestel gestuurd als het goed is.
Ik moet straks nog even goed ernaar kijken en misschien kan ik nog iets met een iPad en die code.

Je gaat je Apple ID plus password meegeven? Dan is it niet nodig, maar goed je wachtwoord afgeven is niet een van de slimste dingen

[...]

En dat kunnen ze niet zonder die iCloud eraf te halen?

Nope want dan blijft het toestel aangeven dat hij gekonkeld zit aan een iCloud account en moeten ze je Apple ID wachtwoord weten

[...]

Klopt, 200gb zat vol, ik snap zelf ook wel dat ik daar zelf voor verantwoordelijk ben.

De vraag was meer of er nog iets terug te halen is met tools, zonder garantie te laten verlopen.

[...]

Klopt en dat is logisch, daarom de vraag of ik zelf nog iets kan doen ;)

[...]

Zeker!

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.