Sony KD-65XH9505 vs sony kd-55a8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
Beste leden,

Binnenkort wil ik een nieuw tv kopen. Doel van TV: Sport, series, films. Geluid is van mij NIET van toepassing omdat ik doof ben.

Ik twijfel een van deze tv's:
Sony KD-65XH9505 vs sony kd-55a8
Ik blijf bij Sony houden want deze heeft een knop van een afstandsbieding: ondertitel. (wel handig zo). Daarnaast heb ik een goede ervaring met Sony.

Welke tv raden jullie mij aan? De afstand tussen de bank en tv is 4 meter bij mij.
Beiden heb ik de specs bekeken en ze zijn allebei goed en hebben een goede reviews.

Ik wil één van deze tv's.

Dank alvast voor de eventuele tip / opmerking.

[ Voor 19% gewijzigd door Montr op 06-12-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De A8 is een OLED en heeft naar mijn smaak een mooier beeld. Op 4 meter is 55” goed, maar 65” kan ook.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickoord
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 11:52
Beide zijn het zeer mooie schermen. Wil je voor de best mogelijke image kwaliteit gaan dan is OLED de juiste keus. Kijk je veelal gedurende de dag of met veel lichtinval dan kan een LCD techniek (met hogere brightness) beter zijn.

Maatvoering is naar mijn idee persoonlijk. Ik heb onlangs voor 55inch gekozen op 2.8M kijk afstand. Op 4 meter zou ik eerder neigen naar groter.
Ik heb 2 mallen gemaakt van vuilniszakken om zo de donkere uitstraling van een tv te simuleren, eentje van 65inch en een van 55inch. Dit heeft mij goed inzicht gegeven om een keuze te maken, ik kan het van harte aanbevelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Ik heb een 55" LG OLED. Ik zit nog iets verder dan 4meter, maar merk dat het dan best wat groter mag. In mijn nieuwe huis kom ik op 3meter en dan is 55" prima. Ik jouw geval zou ik voor 65" gaan.

Zoals hier al gezegd, beiden erg goede toestellen. OLED heeft de beste beeldkwaliteit. De XH95 is een hele goede LCD tv. Je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijker vindt en ik weet niet van welke tv je afkomt.

Is HDMI 2.1 nog belangrijk voor je? Zowel de A8 als XH95 ondersteunen dat namelijk niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Ik zou voor 65" gaan als je 4 meter afstand hebt, wij zittten op 3 meter afstand van onze TV en dit is perfect voor ons. (Samsung Q90T 55")
Pagina: 1