Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5-K
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06-2023
Beste

Keytrade is een Belgische bank die uitsluitend online opereert. Ik sta volledig achter hun business model (bankkantoren zie ik steeds meer als overbodig). Ik hoor erg veel goede, maar ook slechte ervaringen met deze bank. Zo zou de klantenservice een ramp zijn.

Hierbij twee vragen:
Wat is jullie ervaring met een online bank?
En voor de Belgen: heeft hier iemand ervaring met Keytrade, zo ja, goed of slecht?

Alvast erg bedankt!
Met vriendelijke groet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-08-2024
Ben er sinds ongeveer 6 jaar klant. Is wel mijn secundaire bank, heb er mijn beleggingen lopen en zicht- en spaarrekening. Op zich weinig op aan te merken, alle basisdiensten (+ CC) zijn gewoon gratis, ook cashback op transacties ed. Dus op dat gebied kan je er weinig slechts over zeggen.

Verder een aantal keer contact gehad met de klantendienst via email. Normale responsetijd en bevredigend antwoord. Denk niet dat ik er ooit al mee gebeld heb, dus daar kan ik niets over zeggen.

De webinterface was wat verouderd, maar ze zijn sinds een tijde bezig met een make-over. Maar op zich boeit mij dat niet veel, zolang alles maar functioneel is.

En zoals je zegt is het een onlinebank, dus niet een kantoor waar je eens kan binnenlopen en je bv een vertrouwensrelatie kan opbouwen met de directeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5-K
@DiffieHM Bedankt! Keytrade zal bij mij ook mijn secundaire bank zijn. Verder geen problemen met de app, en werkt die een beetje fijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiffieHM
5-K schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:32:
@DiffieHM Bedankt! Keytrade zal bij mij ook mijn secundaire bank zijn. Verder geen problemen met de app, en werkt die een beetje fijn?
Gebruik de app niet zo vaak, dus waarschijnlijk niet de best geplaatste persoon om daar iets over te zeggen. Maar niets speciaal over op te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mèllon030
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-04 16:25
5-K schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:32:
Ik gebruik de app van keytrade op regelmatige basis, werkt redelijk vlot en intuïtief, maar niet per se beter dan eender welke andere bank app.

Soms is de softkey vr 2FA wat onhandig, omdat je er eig best 2 toestellen voor hebt, indien kan, best kiezen voor een hardkey, anders moet je bij een wissel van smartphone een nieuwe activatiecode aanvragen.

Klantendienst was best behulpzaam en snel, ook telefonisch, maar ik heb ze in het afgelopen jaar slechts 1 keer nodig gehad, dus niet helemaal representatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiffieHM
Mèllon030 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:04:
[...]

Ik gebruik de app van keytrade op regelmatige basis, werkt redelijk vlot en intuïtief, maar niet per se beter dan eender welke andere bank app.

Soms is de softkey vr 2FA wat onhandig, omdat je er eig best 2 toestellen voor hebt, indien kan, best kiezen voor een hardkey, anders moet je bij een wissel van smartphone een nieuwe activatiecode aanvragen.

Klantendienst was best behulpzaam en snel, ook telefonisch, maar ik heb ze in het afgelopen jaar slechts 1 keer nodig gehad, dus niet helemaal representatief.
Ik heb een tweede device (iPad) geactiveerd voor de 2FA. Die kan dan als tijdelijke backup dienen indien mijn primaire device plots moest stukgaan, gestolen worden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5-K
@DiffieHM @Mèllon030 Heel erg bedankt!

Ik twijfel om een HardKey aan te vragen. Dit heeft geen nadelen vermoed ik, omdat je nog steeds de volledige functionaliteit van de SoftKey kunt gebruiken?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
Ik ben al 5 jaar gelukkig met keytrade. De gold creditcard van hen met annuleringsverzekering en andere fijne voorwaarden voor 0 euro/jaar is de beste deal. Als je grotere sommen geld bij hen hebt of misschien een hypotheek of dergelijke zou je zelfs een platinum kaart kunnen krijgen zonder jaarlijkse kosten.

• 5-K
cedrix5 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:40:
Ik ben al 5 jaar gelukkig met keytrade. De gold creditcard van hen met annuleringsverzekering en andere fijne voorwaarden voor 0 euro/jaar is de beste deal. Als je grotere sommen geld bij hen hebt of misschien een hypotheek of dergelijke zou je zelfs een platinum kaart kunnen krijgen zonder jaarlijkse kosten.
Bedankt!

Verdere toevoegingen blijven natuurlijk steeds welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:32
Nederlander hier, dus geen ervaring met deze bank. Ik zit alleen voor sparen bij online banken, voor de betaalrekening uit gemak of luiheid nog bij de gewone bank. Maar daar doe ik ook alles online, ik kan me niet de laatste keer herinneren dat ik bij een bankkantoor binnen ben geweest. Dat is echt jaren geleden. In Nederland zit er echter weinig verschil in tarieven tussen gewone banken en online banken, dus ik heb ook geen reden om over te stappen. Maar ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mèllon030
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-04 16:25
DiffieHM schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:10:
[...]

Ik heb een tweede device (iPad) geactiveerd voor de 2FA. Die kan dan als tijdelijke backup dienen indien mijn primaire device plots moest stukgaan, gestolen worden, etc.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar mijn vriendin beschikt(te) maar over 1 toestel, van haar werkgever, dus toen ze nieuwe job begon, oude GSM weg, en geen manier om de app terug aan haar account te koppelen op haar nieuw toestel. Met de softkey kan het enkel via de klantendienst in zo'n geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
Hardkey/softkey bestaat ook gewoon naast elkaar en werkt tegelijk.
Je kan telkens kiezen bij inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5-K
@Rubbergrover1 @Mèllon030 @cedrix5 Bedankt!

Ik heb een Keypack aangevraagd met HardKey :)

Verdere toevoegingen blijven natuurlijk steeds welkom.

[ Voor 22% gewijzigd door 5-K op 12-12-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaut
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021
KEYTRADE BANK IS ABSOLUUT AF TE RADEN!!!! WORD GEEN KLANT (tenzij je sadomasochistische neigingen hebt).

Keytrade bank is in ijltempo geëvolueerd van een aanvaardbare spaarbank naar een totaal ondermaats onding. Als je Keytrade probeert te bellen, krijg je eerst al een ééntalig frans berichtje te horen. Dat men vooral in Vlaanderen geld haalt, stoort hen blijkbaar in het minste niet. Dan wacht je een halfuurtje tot er iemand aan de telefoon komt die je in gebroken Vlaams antwoordt. Als je laptop gecrasht is en je het ongeluk hebt van je login niet opgeschreven te hebben, ben je helemaal het haasje. Je belt om je login te recupereren, en Keytrade zendt je in een papieren mallemolen (documenten, kopie van identiteitskaart, brief versturen...) alleen maar om je eigen login te recuperen. Kortom: was Keytrade vroeger een 7 op 10 waard, dan is het nu nog een schamele 0,5 op 100 waard! }:O :( :-(

Svp een volgende keer niet zoveel hoofdletters gebruiken: je hoeft hier niet te schreeuwen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 15-02-2021 12:31 ]

Pagina: 1