120mm AIO in EVOLV SHIFT 2 (radiator onder pump config)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IM_YOUR_MAMA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2021
Helaas weet ik niet of dit de goeie plek is.

Ik zoek een?
120mm AIO (157x148mm)

Wat is je budget?
N.V.T

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
N.V.T

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
EVOLV SHIFT 2 http://phanteks.com/Evolv-Shift2.html
Voor deze case is een AIO het beste denk ik omdat er meer cooling surface is met een AIO (als dit niet klopt graag melden).
in de manual van deze case staat deze specificatie:
Max. radiator size supported:
(LxW): 157x148mm
Thickness: 45mm with SFX power supply
30mm with SFX-L power supply
manual voor meer info / afmetingen (http://phanteks.com/assets/manuals/Shift2-manual.pdf)

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe sff pc build. Ik heb laatst deze video gekeken YouTube: Evolv Shift 2 Review – Phanteks Listened! over de EVOLV SHIFT 2. Daaruit kwam, zoals gezegd in de video, de radiator locatie niet het beste is wegens mogelijke air bubble vorming in de AIO (getest door GN YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien...)

Hierbij mijn vraag. Wat zou het beste AIO kunnen zijn voor deze case?

Alle reacties

• simsaladim
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-01 12:52
Een beetje laat, maar waarschijnlijk een Be Quiet! Pure Loop 120mm. Deze AIO heeft een pomp verwerkt in de slangen.

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb deze BeQuiet 120mm recentelijk in mijn Shift 2 geplaatst, maar sindsdien wil de PC helemaal niet meer opstarten. Geen enkele kik, geen electriciteit zo ziet het ernaar uit.

Ik had de Shift 2 met Gigabyte B550i Aorus Pro Ax en Ryzen 3900x een tijd lang draaien met standaard luchtkoeling. Met deze AIO hoopte ik met een dichte kast te kunnen werken want de koeler was net te groot.
Ik heb wel wat ruw met het moederbord omgesprongen dus kan best zijn dat ik iets fysieks kapot heb gemaakt. Dat was ter plekke van de ATX voedingsaansluiting en aansluiting voor aan-uit knop van de kast.

Volgende componenten heb ik getest op normale werking: PSU en kast (aan-uit knop).
CPU en geheugen ben ik netjes mee omgesprongen en vermoed dat daar geen problemen mee zijn.Als dat wel zo is verwacht ik dat er iets meer zou gebeuren bij het opstarten...

Ik heb niet geprobeerd de AIO te demonteren en de standaard Ryzen 3900x koeler opnieuw te gebruiken.Wil niet iedere keer de CPU schoonmaken en nieuwe koelpasta opsmeren.

Helaas heb ik geen ander ouder moederbord wat compatibel is met deze Ryzen 3900x om meer uit te proberen.

Wat kan ik nog meer proberen?

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Update: buitenste geheugenslot op moederbord werkt niet helemaal meer. RGB LED van een geheugenstick brandt wel als het erin zit, maar bord start niet op. Als ik het geheugenslot leegt laat dan start de PC wel normaal op.
Dus nu gebruik ik het systeem met maar 1 enkele 16GB dimm.