Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mijn vraag
Ik zoek een smart watch waar ik zonder telefoon mee kan bellen. Het stuit natuurlijk allereerst op het probleem dat Nederandse mobiele providers of geen eSIM aanbieden (grote poviders wel gelukkig) of niet voor smart watches (op dit moment). Dat is een groot probleem in deze kwestie, maar wellicht verandert dat komende maanden of desnoods haal ik een abo over de grens.

Spatwaterdicht is voldoende, regendicht zou ideaal zijn. Hoef er niet per se mee te kunnen zwemmen, al mag dat wel.

GPS is ook een attribuut die er op moet zitten. Ik wil hem voor gebruiken om de route op te nemen en in geval van "nood" te kunnen bellen. Als ik op mijn telefoon val, breekt of de telefoon of ik heb pijn. Iets aan de pols is gemakkelijker en minder kwestbaar in die situaties.

Prijs is niet relevant, er bestaan - zover ik in de pricewatch kan zien - geen prijzige smart watches.

De smart watch moet een ronde vorm hebben, dus o.a. alle Apple producten vallen af. Het is cosmetisch, ik weet het, maar ik heb altijd al een gruwelijke hekel aan vierkante horloges gehad.

Betalen met de smart watch zou mooi zijn, geen eis, maar wel een grote wens.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Evt. relevant: ik heb Android smart phones en Windows 10 PCs voor koppeling thuis.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deze drie modellen heb ik via de pricewatch gevonden:

pricewatch: Samsung Galaxy Watch LTE (42mm) Zwart (Zwart)

Qua vormgeving heeft deze mijn voorkeur, echter dit is een ouder model. Nergens op voorraad en ik twijfel dan eigenlijk of men hem echt kan leveren. Ik vermoed van niet. Ik vind niet zo snel een opvolgend model, de Galaxy Watch 3 lijkt geen LTE te hebben.

pricewatch: Suunto 7 All Black

Suunto heb ik technisch en qua vormgeving altijd heel sterk gevonden, wel batterij verslinders en de bediening kan ik een boek over schrijven, maar niet in positieve zin. Mogelijk dat het met een touchscreen eindelijk te bedienen is. Dit ziet er uit als een net model, iets lomper dan de Samsung, vandaar 2e keuze.

pricewatch: Amazfit Nexo Zwart (Zwart)

Een beetje lomp qua vormgeving, maar als er echt niks anders is...

Iemand ervaring met een van de horloges of andere horloges om mee te bellen?

Hoe is de kwaliteit van het bellen in het algemeen? Is de tegenpartij te verstaan en kan hij jou ook redelijk verstaan?

Iemand een glazen-bol-inzicht over eSIM in Nederland ten aanzien van smart watches?

Ik zit overigens niet heel erg op hete kolen, ik heb de tijd, nou ja, niet in vorm van een smartwatch dan :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 21:18
Hallo. Ik gebruik zelf een ticwatch pro lte van mobvoi. Dit is een wear os smartwatch die zelfs nog een redelijke batterij duur heeft. Heeft gps, is zwemproof en er bestaan verschillende apps voor om je route te tracken. Je kan er een SOS alarm mee versturen ook als je wil.
Ondanks dat de lte (esim) officieel enkel ondersteund wordt in enkele landen en bij beperkte providers kan je zowat elke esim gebruiken. Ik heb deze gebruikt met een esim van orange (belgie) en momenteel gebruik ik er 1 van proximus. Je kan er op die manier dus zonder telefoon mee bellen, en als je smartphone verbonden is met internet en bv nog thuis ligt, krijg je alle notificaties en berichtjes netjes doorgestuurd naar je smartwatch. Je kan er ook op antwoorden dan. Bedenk wel dat dit een apart telefoonnummer is, en je dus een apart abbo moet betalen.
Betalen met google pay wordt ondersteund, maar is jammer genoeg uitgeschakeld in de benelux. Ik heb het wel aan de praat gekregen en werkt perfect, maar het is niet eenvoudig.

Ik kijk op dit moment uit naar de release van de Samsung galaxy watch 3 lte bij telenet (België dus). Zou vanaf vandaag te bestellen moeten zijn. Is zowat het zelfde als de ticwatch, maar dan met officiële ondersteuning van telenet. Je kan zonder meerkost je simkaart delen met de smartwatch, dus wel hetzelfde nummer als je telefoon en geen extra abbo nodig (zolang je een wigo hebt bij telenet).
Jammer genoeg staat hier geen google pay op, maar samsung pay en dat wordt helemaal niet ondersteund in de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
glenner schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:32:
Hallo. Ik gebruik zelf een ticwatch pro lte van mobvoi. Dit is een wear os smartwatch die zelfs nog een redelijke batterij duur heeft. Heeft gps, is zwemproof en er bestaan verschillende apps voor om je route te tracken. Je kan er een SOS alarm mee versturen ook als je wil.
Ondanks dat de lte (esim) officieel enkel ondersteund wordt in enkele landen en bij beperkte providers kan je zowat elke esim gebruiken. Ik heb deze gebruikt met een esim van orange (belgie) en momenteel gebruik ik er 1 van proximus. Je kan er op die manier dus zonder telefoon mee bellen, en als je smartphone verbonden is met internet en bv nog thuis ligt, krijg je alle notificaties en berichtjes netjes doorgestuurd naar je smartwatch. Je kan er ook op antwoorden dan. Bedenk wel dat dit een apart telefoonnummer is, en je dus een apart abbo moet betalen.
Betalen met google pay wordt ondersteund, maar is jammer genoeg uitgeschakeld in de benelux. Ik heb het wel aan de praat gekregen en werkt perfect, maar het is niet eenvoudig.

Ik kijk op dit moment uit naar de release van de Samsung galaxy watch 3 lte bij telenet (België dus). Zou vanaf vandaag te bestellen moeten zijn. Is zowat het zelfde als de ticwatch, maar dan met officiële ondersteuning van telenet. Je kan zonder meerkost je simkaart delen met de smartwatch, dus wel hetzelfde nummer als je telefoon en geen extra abbo nodig (zolang je een wigo hebt bij telenet).
Jammer genoeg staat hier geen google pay op, maar samsung pay en dat wordt helemaal niet ondersteund in de benelux.
Dank voor je uitgebreide en zeer nuttige antwoord!

De ticwatch pro ziet er ook erg goed uit, zoiets zoek ik dus. Dank voor de tip.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen de esim te activeren op de smartwatch? Of lopen we in Nederland zoals gewoonlijk weer 50 jaar achter op Belgie? :+

Ik ben me bewust dat het een ander nummer is, dat vind ik ook prima.

En hoe heb je google pay aan de praat gekregen? Samsung Pay zal wel nooit in Nederland ondersteund worden, wij blijven nog hangen in het florijnen tijdperk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit aankoopadvies is, schopje van WAO naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
PageFault schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:48:
[...]

Dank voor je uitgebreide en zeer nuttige antwoord!

De ticwatch pro ziet er ook erg goed uit, zoiets zoek ik dus. Dank voor de tip.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen de esim te activeren op de smartwatch? Of lopen we in Nederland zoals gewoonlijk weer 50 jaar achter op Belgie? :+

Ik ben me bewust dat het een ander nummer is, dat vind ik ook prima.

En hoe heb je google pay aan de praat gekregen? Samsung Pay zal wel nooit in Nederland ondersteund worden, wij blijven nog hangen in het florijnen tijdperk ;)
Ik ben gewoon een Orange shop binnengelopen en gevraagd om een nieuw abbo te starten met een nieuw nummer. Dan meteen gevraagd of ze dit direct konden omzetten naar een esim. Heb er nooit bij gezegd dat het voor een smartwatch is. Anders zouden ze zowiso zeggen dat ze dat niet ondersteunen. Netjes een qr code gekregen en die dan ingescand met de mobvoi app op je smartphone. Wel eerst de ticwatch koppelen met de smartphone zoals gebruikelijk en dan de mobvoi app downloaden.
Zo werd de esim perfect gedownload naar de ticwatch en na een reboot bleek alles te werken.

Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het bij bv kpn of tmobile ook zal werken, bij ons in België alvast wel. In theorie zou elke esim moeten werken van zodra deze in de vorm van een qr code wordt aangeleverd.

De google pay vraag is een ander paar mouwen, dat is helaas niet zo eenvoudig. Als je geen esim zou gebruiken kan het in theorie werken met een proxy methode, te vinden op xda.

https://forum.xda-develop...-permanent-proxy.3980625/

Het probleem is vanaf een simkaart wordt gedetecteerd in de smartwatch werkt deze methode niet meer (en die is al niet zo eenvoudig)

De andere methode die altijd werkt vereist het rooten van je smartwatch en nadien een downgrade van de google pay app, dmv een zogenaamde magisk module. Die oudere versie van google pay op de smartwatch werkt nog steeds in unsupported countries. Maar dan moet je wel durven rooten, met kans op bricken van je toestel. Volledig op eigen risico! Ik weet zelfs niet of ik die link mag posten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wellicht nog even kijken naar de Amazfit GTR 2. Betaalbare, goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
ChinaGeek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:27:
Wellicht nog even kijken naar de Amazfit GTR 2. Betaalbare, goede optie.
Prachtig horloge! Inderdaad voor weinig geld. Ik kan alleen geen model vinden met eSIM :'( Bellen lijkt alleen via een smartphone te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
glenner schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:48:
[...]

Ik ben gewoon een Orange shop binnengelopen en gevraagd om een nieuw abbo te starten met een nieuw nummer. Dan meteen gevraagd of ze dit direct konden omzetten naar een esim. Heb er nooit bij gezegd dat het voor een smartwatch is. Anders zouden ze zowiso zeggen dat ze dat niet ondersteunen. Netjes een qr code gekregen en die dan ingescand met de mobvoi app op je smartphone. Wel eerst de ticwatch koppelen met de smartphone zoals gebruikelijk en dan de mobvoi app downloaden.
Zo werd de esim perfect gedownload naar de ticwatch en na een reboot bleek alles te werken.
@glenner Bij mij hier ook in BE krijg ik op de mobvoi app nooit de kans om een qr code in te scannen. Mag ik vragen met welke phone je dit doet? Zit je Phone ook op het orange netwerk?

Ik had ergens gelezen dat je op een vodophone netwerk moet verbonden zijn of sim moet hebben om de qr optie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
DidierDW schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:18:
[...]

@glenner Bij mij hier ook in BE krijg ik op de mobvoi app nooit de kans om een qr code in te scannen. Mag ik vragen met welke phone je dit doet? Zit je Phone ook op het orange netwerk?

Ik had ergens gelezen dat je op een vodophone netwerk moet verbonden zijn of sim moet hebben om de qr optie te krijgen.
Heb je een ticwatch pro 4g of een nieuwere ticwatch pro 3 4g?
De procedure gaat namelijk over de oudere ticwatch pro 4g, daar heb je normaal altijd een 'communications settings' in de mobvoi app, waar je een qr code kan scannen.
De nieuwe ticwatch pro 3 lte werkt jammer genoeg anders. Ik heb hem namelijk ook sinds enkele dagen. Met deze nieuwe versie moet je de qr code blijkbaar vanuit de wear os app zelf inscannen. Maar die optie verschijnt er niet zolang je smartphone geen vodaphone simkaart heeft (engels of duits). Ze hebben de pro 3 dus gelimiteerd tot Vodafone voorlopig.
Naar het schijnt zou de optie verschijnen als je een Vodafone UK simkaartje gebruikt, dan kan je wel gewoon een Nederlands of Belgische esim inscannen. Ik verwacht elke moment een vodafone prepaid kaartje dat ik via amazon uk besteld heb en ga het dan zo eens proberen...keep you posted!
Pagina: 1