Deurbel te zacht/stil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:58
Mijn deurbel geeft onvoldoende geluid om deze goed in huis te horen. Sterker nog, als de televisie aanstaat kun je in de woonkamer (naast de hal) de deurbel al nauwelijks horen. Het gaat om een "domme" deurbel.

Vanuit de meterkast loopt er 230 volt netstroom naar de trafo. Deze zet het om in 8volt met 0,5 ampere. De deurgong (in de hal) en de deurbel (voordeur) zijn met ieder 2 draden weer aan de trafo verbonden.

Ik heb reeds de gong vervangen voor een nieuwe (FRIEDLAND Honeywell D117) die 80DB geluid zou moeten produceren maar zonder succes.

Ik vraag me daarom nu af of het aan de trafo kan liggen. De gong die ik nu heb geeft namelijk aan dat hij 8volts met 1 ampere nodig heeft, hetzelfde als mijn vorige gong. Zoals gezegd geeft mijn trafo maar 0,5 ampere. De bel werkt wel gewoon. Mijn vraag is daarom of een trafo die een hogere amperage geeft mijn bel luider gaat maken.

Ik zag op Amazon deze trafo en vroeg me af of dit het antwoord is op mijn probleem of ligt het mogelijk toch elders?

[ Voor 10% gewijzigd door Jorissie87 op 06-12-2020 13:36 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-06 23:10
helaas kan ik je uit ervaring melden dat het wel een verschil kan maken.
maar ik zou lekker bij de bouwmarkt of lokale webshop een bijbehorende trafo halen.
dan weet je namelijk zeker dat je goed zit. een te grote trafo kan wel maar is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
miciel schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:29:
helaas kan ik je uit ervaring melden dat het wel een verschil kan maken.
maar ik zou lekker bij de bouwmarkt of lokale webshop een bijbehorende trafo halen.
dan weet je namelijk zeker dat je goed zit. een grote trafo kan wel maar is zinloos.
De Trafo die ik eerder noemde heeft de mogelijkheid om naar 8V 1A om te zetten. Geef je nu aan dat dit het verschil in geluid kan gaan/gaat maken?

Een nieuwe Trafo kopen vind ik niet erg. Dit zou anders betekenen dat ik voor 10 euro weer een hoorbare bel heb. Dit topic is met name aangemaakt om te checken of ik niet voor niets een trafo vervang en er uiteindelijk geen verschil hoorbaar is. (zoals ik eerder met de gong had)

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:03
Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem, je kan voor de gang deur staan en je hoort hem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Gewoon beltrafo kopen van het merk van je groepenkast, niet zo'n random China ding van Amazon plukken.

Je zou kunnen meten aan je huidige opstelling hoe ver de spanning aan de secundaire kant van de beltrafo inzakt als je de bel gebruikt. Als dat gewoon op 8V blijft gaat een andere trafo je niks extra's brengen.

Let ook op afstand en aderdwarsdoorsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
kabeltjekabel schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
Gewoon beltrafo kopen van het merk van je groepenkast, niet zo'n random China ding van Amazon plukken.

Je zou kunnen meten aan je huidige opstelling hoe ver de spanning aan de secundaire kant van de beltrafo inzakt als je de bel gebruikt. Als dat gewoon op 8V blijft gaat een andere trafo je niks extra's brengen.

Let ook op afstand en aderdwarsdoorsnede.
Ik ga gewoon een nieuwe Trafo proberen en laat tzt dan hier nog wel weten of het geholpen heeft. Overigens is de Trafo uit de Amazon link van het merk Navaris wat een Duits merk is. Bedankt voor de hulp tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Jorissie87 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
[...]

Ik ga gewoon een nieuwe Trafo proberen en laat tzt dan hier nog wel weten of het geholpen heeft. Overigens is de Trafo uit de Amazon link van het merk Navaris wat een Duits merk is. Bedankt voor de hulp tot dusver!
Geen KEMA keur te zien, gemaakt in China en de helft van de info niet op de voorkant. Dat Navaris maakt snijplanken, koptelefoons, waterkokers, en yogamatten? Jaja... is gewoon een labeltjesplakker voor meuk van elders dus.
Pagina: 1