Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Trolle_BE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-06-2024
Goedenamiddag

Ik gebruik nu sinds augustus een msi b550 tomahawk mobo met een ryzen 3700x en 32gb G.Skill Trident Z Neo 3600mhz.

De pc werkt perfect maar toch wordt ik constant geplaagd door die irritante debug leds.

De leds die opduiken zijn altijd anders.
Soms zijn er ook geen leds die opduiken.

Vandaag is het de beurt aan de boot-led
Gisteren was het de vga-led
En eergisteren de ram-led

Maar ook al liggen deze leds aan, de pc blijft perfect werken.
Ik kan uren aan een stuk gamen of andere dingen doen zonder problemen.

Zou iemand weten hoe ik kan zorgen dat deze niet meer aangaan?

Ik weet dat ik mag blij zijn dat de pc normaal werkt alleen is het irritant dat ze aanliggen als er niets mis is.

Mvg

Alle reacties

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 10:00
Grappig dat je hier over begint want ik had dit ook de eerste keer dat ik mijn nieuwe build startte. Helaas geen tijd meer gehad sindsdien om er nog verder mee te gaan, dus weet niet of het nog steeds is.

Bij mij is het trouwens alleen de VGA en BOOT led. DRAM led zou uit moeten gaan, als die aanblijft is er toch iets mis met je geheugen. Kan zijn dat je een profiel wil draaien wat niet werkt, dat Windows start zegt niets want misschien laad je mobo en default profiel. Kijk dus ook even in Windows of je timings en alles wel goed zijn van je RAM.

https://www.reddit.com/r/...boots_fine_boot_ez_debug/ dit heb ik na lang zoeken kunnen vinden. Het lijkt dus een regelmatig voorkomend probleem te zijn veroorzaakt door de BIOS zelf. Soms helpt een update, soms komt het ook weer terug. Je zou dus de laatste BIOS versie kunnen proberen en kijken of dit helpt.