Sonos Boost icm Arris Connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 10:29
Goedemorgen allemaal,

Ik heb van de week een Sonos boost gekocht dit is een soort WiFi versterker om je muziek zonder storingen af te spelen.
Nu moet je de de boost installeren op je router/modem , nu heb ik het apparaatje met stroom en elternet kabel op je router/modem ik heb hem aangesloten op mijn Arris Connectbox.

Maar ik krijg de Boost gewoon niet te zien in de S2 app van Sonos zelf.
Ik gebruik een IPhone 8 Plus en die draait op de nieuwste IOS.
Gisteren is een installateur langs geweest en hebben we een van mijn andere Sonos apparaten bekabeld getest die werden zonder problemen gevonden. Alleen die Boost blijft onzichtbaar.

Ik denk dat dit met de Connectbox zelf te maken heeft maar weet het niet helemaal zeker.
Connectbox al een paar keer aan/uit gedaan gisteren maar het mag niet baten..

Wie zou mij kunnen helpen? Ik ben echt aan het einde van mijn latijn. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door heppe01 op 06-12-2020 11:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 22:29
ik geloof dat je je sonos'en opnieuw moet instellen dat ze via de boost connecten , niet via je reguliere wifi / kabel

een boost was ook een apart draadloos signaal, ik dacht niet dat het een router was oid
je kan bv ook is kijken of je boost wel een IP'tje krijgt van je connectbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
ijske schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:07:
ik geloof dat je je sonos'en opnieuw moet instellen dat ze via de boost connecten , niet via je reguliere wifi / kabel

een boost was ook een apart draadloos signaal, ik dacht niet dat het een router was oid
je kan bv ook is kijken of je boost wel een IP'tje krijgt van je connectbox
Ik heb gisteren met die installateur alles opnieuw terug naar factory reset gezet en daarna alles weer geïnstalleerd maar loste niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
heppe01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb gisteren met die installateur alles opnieuw terug naar factory reset gezet en daarna alles weer geïnstalleerd maar loste niks op.
en je hebt ze via de boost verbonden , niet via de reguliere wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
ijske schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:11:
[...]

en je hebt ze via de boost verbonden , niet via de reguliere wifi ?
Boost kan ik niet vinden in de S2 app hij popt gewoon niet op als je een nieuw apparaat wilt zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
heppe01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:14:
[...]

Boost kan ik niet vinden in de S2 app hij popt gewoon niet op als je een nieuw apparaat wilt zoeken..
en je moet niet op de join button drukken om deze te vindbaar te maken ? (dat linkse zijknopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Ook al geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
dan kan je alleen nog nakijken of hij wel correct op je connectbox verbonden is , en zoniet, retour... DOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Ik heb gisteren al een nieuwe Boost gekregen maar het probleem blijft zich voordoen.. daarom denk ik echt dat het bij de modem/router ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
heppe01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:33:
Ik heb gisteren al een nieuwe Boost gekregen maar het probleem blijft zich voordoen.. daarom denk ik echt dat het bij de modem/router ligt..
ok, dus dat sluit een doa uit .. maar assumption is the mother of all f*ckups.. dus check even in je connectbox of ie wel verbonden is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
hoe verbinden op je connectbox ? grote kans dat je moet surfen naar http://192.168.178.1
paswoord zou op het plastic kaartje moeten staan wat in de voet zit schijnbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

heppe01 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:33:
Nee hoor, ligt aan jou.
Ik raad je aan om wanneer alle Sonos-apparaten op WM:0 staan om via 'Meer', 'Instellingen', Geavanceerde instellingen’ via 'Draadloze Installatie' de knop 'Opnieuw instellen' indrukken.

Hiermee wist Sonos de WiFi-gegevens uit je systeem zodat ze enkel nog via de Boost kunnen verbinden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Alle overige apparaten staan op WM: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjG-VQAcpCwnCMDHf9eHYd7jxLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EIuW43T7qtdQOUXBhtCxFNCc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgos-xYOX4bMHk2HWU-188xYDYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Z1VFDOoaEAn5WNiERz0NRYX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Het kan in ieder geval nooit aan je Connectbox liggen.
Zelfs als je hem helemaal niet aan de Connectbox hangt moet je hem volgens mij met de App kunnen vinden

Verder is zo'n Sonos boost niets anders dan een Wifi access point die alleen met Sonos apparatuur wil connecten.
Je moet er dan ook voor zorgen dat hij op een ander kanaal zit dan je gewone wifi.
Dus bijvoorbeeld kanaal 1 in de 2,4Ghz band voor de Boost en kanaal 6 en/of 9 voor je wifi.
En zoals altijd niet op auto zetten, dat is voor elke wifi system funest.

Uiteraard kun je ook last van storing van de buren hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar je hier tegenaan loopt is dat Sonos weliswaar uitermate eenvoudig te bedienen is, maar exact nul zinnige feedback geeft als iets niet werkt zoals zou moeten.

Je hebt een hypothese dat het aan je modemrouter zou liggen. Dat is zoals Ben(V) aangeeft behoorlijk onwaarschijnlijk, maar in plaats van daarin vast blijven steken: sluit het uit. Pak een willekeurige andere WiFi AP erbij (router uit jaar kruik voldoet ook), sluit dat bedraad aan op je modemrouter en kijk vervolgens of je het Sonos-apparaat dan wel werkt zoals je verwacht. Zo ja, dan lag het inderdaad aan modemrouter. Zo nee, dan ligt het ergens anders aan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:40
Heeft de Sonos app op je iPhone toestemming om je lokale netwerk te benaderen?

Zie de Help-pagina van Sonos.
Pagina: 1