Hoeveelheid trackers op dit website..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken gebruik ik Brave browser voor Android, en moet bekennen dat ik het schokkend vind hoeveel trackers Tweakers heeft.

Fun fact: Ik bezosk slechts 2 of 3 keer per dag jullie website. Wellicht 15 min in het totaal.

Toch staan jullie op de 4e plaats met meer dan 500 trackers & ads blocked.

Voor de volledigheid; ik bezoek Reddit minimaal 30 minuten per dag, alsook de NOS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOJq2yRvSyhm77cOGWAlB9hk52o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuJZJ2MQialN6t8itSrJndHp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
Goh een commercieel bedrijf die wilt weten wat je doet om geld te verdienen. Ongekend

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je zoveel weet over trackers weet je ook wel hoe je ze tegengaat me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bob-B190 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:49:
Goh een commercieel bedrijf die wilt weten wat je doet om geld te verdienen. Ongekend
Vrij asociaal inderdaad. Flikker je content achter een paywall als je denkt iets van waarde aan te bieden. Bij de slager hoef ik ook mijn hele hebben en houden niet bloot te geven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ze reden waarom ik een blocker gebruik. Al zou ik dit liever niet doen.
Maar, het valt mij op hoeveel Tweakers er heeft. Genoeg commerciële websites die een fractie van Tweakers gebruiken.....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2020 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
Dit zijn dus geen 500+ unieke trackers.. Dit zijn 500+ keren dat je een tracker hebt geladen. Of lees ik het screenshot niet goed?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webgnome schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:02:
Dit zijn dus geen 500+ unieke trackers.. Dit zijn 500+ keren dat je een tracker hebt geladen. Of lees ik het screenshot niet goed?
Dat is correct. Dat doet echter niet af aan de discussie. Ik bezoek op Tweakers slechts 2 a 3 artikelen per dag (rest vind ik niet interessant) en nooit het forum.
Notebookcheck (soort van Tweakers), Reddit en NOS bezoek ik elk VEEL meer en lees o.a. op Notebookcheck en de NOS bijna alle artikelen/berichten.

Indien ik dit dus even in perspectief zet;
Tweakers - bezoek de Homepage wellicht 2x per dag en en lees 2 a 3 artikelen in het totaal. Tijd op de site, wellicht 10-15 min, maar het gaat eigenlijk om het aantal pagina's die ik bezoek. Dit zijn er dus niet veel.

NOS - bezoek ik minimaal 5x per dag, en lees bijna alle nieuws artikelen. Tijd op deze website is wellicht 30 min, maar het gaat hier dus om veel pagina's.

Reddit - bezoek ik vaak na het werk. Lees vervolgens een aantal forum posts. Spendeer hier wellicht 30 min per dag maar bezoek dus veel pagina's.

Notebookcheck - deze is te vergelijken met Tweakers. Bezoek ik een aantal keer per dag. Wellicht 15-20 min in het totaal. Lees daar wel een stuk meer artikelen dan op Tweakers, maar heeft een fractie van de trackers etc.

Dpreview (Tweakers voor fotografie) - van Amazon. Ook erg commercieel. Bezoek deze website 15-20 min per dag. Lees daar de meeste artikelen, en ben tevens op de forums. Bezoek dus een heel stuk meer pagina's, maar heeft slechts een fractie van de trackers etc.

De BBC bezoek ik wellicht 10 min per dag. Wel skim (lees: je gaat in 20-30 seconde over een artikel heen om te kijken of er iets interessants in staat) ik hier door een groot aantal artikelen. Dan hebben we het over een stuk meer dan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die vlieger gaat dus niet meer op.

En als je de trackers en advertenties blokkeert dan is er toch weinig aan de hand? Dan geeft je Teakers dus niet wat ze graag willen weten van je. Probleem opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:22:
[...]

Die vlieger gaat dus niet meer op.

En als je de trackers en advertenties blokkeert dan is er toch weinig aan de hand? Dan geeft je Teakers dus niet wat ze graag willen weten van je. Probleem opgelost toch?
De forum visit van vandaag zit niet in de data. De screenshot heb ik voor het bezoek gemaakt.
Nogmaals, ik kan idd de blocker aan laten staan, maar zou dit eigenlijk liever niet doen, gezien ik websites dan ook een beetje support.

Tevens is het een noemenswaardig feit hoeveel trackers Tweakers gebruikt tov andere websites. Dat doet hier dus niet aan af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

evilution schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:54:
[...]

Vrij asociaal inderdaad. Flikker je content achter een paywall als je denkt iets van waarde aan te bieden. Bij de slager hoef ik ook mijn hele hebben en houden niet bloot te geven.
And yet here you are.

Sommige mensen geven liever hun privacy op dan hun tastbare ruilmiddelen.

YouTube: Elke app heeft een prijs

ludiek experiment waarbij gratis koffie werd uitgedeeld als de barista even door je mobiel mocht snoopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tweakers gebruikt geen 500 trackers, maar sommige trackers loggen verschillende events zolang je op de pagina bent waardoor het wellicht lijkt alsof er veel trackers aanwezig zijn.

Kan die browser ook laten zien welke trackers geblokkeerd worden?

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
evilution schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:54:
[...]

De slager weet anders wel hoe je eruit ziet, met wie je bent, met wie je spreekt in de winkel, wat voor product je koopt, hoeveel je er van koopt, hoe vaak je langskomt, of je met contant betaald of pin, hoe je stemming is, misschien ziet die zelfs hoe je naar zijn winkel komt, met de fiets of de auto en wat voor fiets en auto. Misschien kent de slager jou persoonlijk, komt je moeder daar ook en maakt ze altijd een praatje, zegt ze "onze evilution is laatst uit de kast gekomen en daarom wil ik een grote worst voor hem kopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit topic kan overigens beter in Lieve Adjes staan, dus bij deze verplaatst.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XWB schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:31:
Tweakers gebruikt geen 500 trackers, maar sommige trackers loggen verschillende events zolang je op de pagina bent waardoor het wellicht lijkt alsof er veel trackers aanwezig zijn.

Kan die browser ook laten zien welke trackers geblokkeerd worden?
Volgens mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Behalve de Google trackers, staan de overige trackers ook niet genoemd in het Privacy statement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGU2soCQrpfGSfmLSM5wz_gW6Yw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/naYBS0mwbx7oahmu9j4MyCFi.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1