Forum navMenu rendert verkeert met tweede fontkeuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 17:10
De navbar bovenaan het forum heeft als font-family instelling: "IBM Plex Sans Condensed","helvetica","Liberation Sans",sans-serif;

Ik heb het eerste font niet, dus wordt er gerenderd in Helvetica (Chromium Edge 87 op Windows 10). Echter, de 570px width die opgegeven wordt is niet genoeg met dit font, waardoor de "Meer"-optie half-transparant en praktisch onzichtbaar als tweede regel dwars door content gerenderd wordt. Graag iets meer width geven, de optie "Carrière" ook in de "Meer" opnemen, of niet Helvetica als optie meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Het IBM font is een embedded webfont. De vraag is dus waarom jouw browser die niet download en gebruikt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
Omdat ik aan het experimenteren ben met het zoveel mogelijk blokkeren van het onnodig binnenhalen van external resources door mijn browser. Maar dat maakt hier gelukkig niet uit; het tweede opgegeven font heb ik geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk niet dat er een 'safe' font is dat net zo condensed is als het door ons gebruikte webfont. Meer breedte geven gaat mis op lagere resoluties, en carriere standaard naar het 'meer'-menu verplaatsen zal denk ik vanuit commercieel oogpunt ook geen optie zijn.

Wellicht kan je overwegen om een uitzondering te maken voor (onze) webfonts?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
Wel jammer dat een website als Tweakers al stuk gaat op de eigen eerste fallback.

Maar ik neem het mee als datapunt in mijn experiment. En een uitzondering toestaan (of het font lokaal installeren) is inderdaad altijd nog een optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik vermoed dat het in de eerste opzet van het menu nog makkelijk pastte, maar het menu is later simpelweg uitgebreid...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
Dat is zeer goed mogelijk; het gaat tenslotte om <30 pixels. Ergens een padding/margin in de menubar items omhoog, en je gaat stiekem over de grens heen bij de fallback fonts. Wellicht wel handig om het uitproberen van de fallback fonts in de tests bij GUI wijzigingen mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DanielPharos schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:57:
Dat is zeer goed mogelijk; het gaat tenslotte om <30 pixels. Ergens een padding/margin in de menubar items omhoog, en je gaat stiekem over de grens heen bij de fallback fonts. Wellicht wel handig om het uitproberen van de fallback fonts in de tests bij GUI wijzigingen mee te nemen?
Aangezien jij naar mijn weten de eerste bent die hier tegenaan loopt denk ik niet dat dit iets is waar we een prio van zullen maken. Als er een keuze gemaakt moet worden tussen een extra menu-item of 'passend met fallback-font' dan weet ik wel wat het gaat worden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielPharos
Snap ik helemaal. Webfonts zijn zo standaard tegenwoordig dat het blokkeren ervan zoals Javascript-loos browsen is: allerlei dingen gaan nodeloos stuk, en weinig developers geven erom. Zolang het in ieder geval ergens in jullie bugtracker staat, ben ik al lang blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
FYI: De nieuwe "calibri" werkt prima bij mij! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DanielPharos schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:39:
FYI: De nieuwe "calibri" werkt prima bij mij! :)
Ja, dat bleek in ieder geval voor Windows een erg geschikt fallbackfont te zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1