Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies all-round desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• venzi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 08:42
Beste forumgangers!

Ik ben al een aantal jaren lid van Tweakers, ik reageer vrijwel nooit, maar ik lees wel een hoop met jullie mee. daar ga ik vandaag verandering in brengen omdat ik graag jullie feedback wil weten op mijn samengestelde configuratie. onderstaand de vragen met bijbehorende antwoorden! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een leuke tegoedbon gekregen van mijn werkgever i.v.m. mijn inspanningen van de laatste maanden. nu wil ik deze tegoedbon graag besteden om een nieuw systeem samen te stellen die mijn I5-3230M laptop gaat vervangen. ik ben iemand die in de late uurtjes gewoon wat internet en simpele games speelt, niets spannends.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een cadeaubon van 500,- gekregen van mijn werkgever. het is/was mijn bedoeling om ook om en nabij dit bedrag te blijven. tenzij jullie echt anders adviseren!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben al in het bezit van een 27'' Asus scherm en een simpel toetsenbord en muis combinatie, niets spannends.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem dient simpel maar functioneel te zijn. opgegeven budget is niet ruim, maar als er echt functioneel iets anders nodig is, sta ik daar zeker voor open.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur is stiekem toch wel Intel. ik heb vroeger met de opkomst van AMD heel erg veel AMD pc's gebouwd, maar toch blijft de voorkeur bij Intel. heb al het een en ander aan benchmarks vergeleken, de i5-10400 uit de voorgestelde configuratie komt toch erg goed ( soms beter ) weg dan AMD in hetzelfde prijssegment.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder niet veel eisen. de enige wens die ik ''optioneel'' misschien nog af zal wegen is een videokaart in de toekomst. nu is mijn vraag ook; stel voor ik zet in dit systeem een videokaar (1660Super/TI), kan de rest van de hardware dan ook mee voor gaming, wat zal het bottleneck zijn?

Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan, zover ik weet ook niet mogelijk met deze processor?

Wat verwacht je van ons?Ik vraag jullie Tweakers om feedback voor mijn voorgestelde configuratie, ik hoop dat ik voldoende ''voorwerk'' en research heb gedaan voor mijn configuratie en dat hij niet gelijk met de grond gelijk wordt gemaakt ;p het enige onderdeel waar ik wel over ''twijfel'' is het werkgeheugen. I5-10400 is compatible met max 2600 geheugen. er is tegenwoordig zoveel RAM te koop in eenzelfde prijsklasse dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 167,95€ 167,95
1MoederbordenASRock B460 Phantom Gaming 4€ 83,90€ 83,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 66,-€ 66,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 60,69€ 60,69
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 250GB€ 63,75€ 63,75
1BehuizingenFractal Design Focus G Wit€ 48,92€ 48,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,21

Bedankt alvast! mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,

Danny

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Voeding is van het type “double forward” en kan echt niet meer bij aanschaf anno 2020. Pak liever de betere pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2.

Voor het geheugen kun je beter de versie nemen met strakkere timings: pricewatch: Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16.

Een 250GB SSD ondanks 970 Evo Plus is duur en lang niet zo snel als de 500GB en 1TB equivalent. Pak liever de pricewatch: Kingston A2000 500GB. Die presteert goed en krijg je bovendien dubbel geheugen.

Dit is een beter bord voor de prijs: pricewatch: Asus Prime B460M-A

De 6c 12t i5 10400 is trouwens snel zat voor alle huidige generatie videokaarten mocht je willen uitbreiden.

• venzi
Bedankt voor je reactie! hier kan ik wat mee.

heb de voeding en het werkgeheugen aangepast. moederbord twijfel ik nog wat over, vooral omdat het geen ATX bord is maar een micro bord.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Format van het bord maakt weinig uit. Alles wat je nodig hebt zit erop. Behuizing kan dan naar pricewatch: Fractal Design Focus G Mini of pricewatch: Cooler Master MasterBox MB311L

• venzi
Uszka schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:56:
Format van het bord maakt weinig uit. Alles wat je nodig hebt zit erop. Behuizing kan dan naar pricewatch: Fractal Design Focus G Mini of pricewatch: Cooler Master MasterBox MB311L
En er blijft dan voldoende ruimte over voor zelfs een flinke videokaart? mijn ervaring met kleine kastjes is vooral warmte en een lastig te creëren airflow, is dit hedendaags nog steeds zo?

• Uszka
Zolang er goede airflow onder de videokaart kan komen dan maakt het niet uit of het ATX of mATX is. Met een 1660 Super of Ti zou ik mij daar niet druk om maken. Zoveel verbruiken die kaarten niet. Eén frontfan is genoeg.
Als je voorbereid wilt zijn op een flinke videokaart dan mag je ook wel wat aan de voeding doen want dan is 450w te weinig en de kwaliteit te laag.

• venzi
Toevallig een aanrader mbt voeding? 550w zal voldoende zijn toch?

• Uszka
Ligt eraan waar je in de toekomst naartoe wil upgraden. Als dat RTX 3080 niveau is dan heb je aan 550 niet genoeg en 650w ook niet. (een 3080 in een budgetbehuizing gaat overigens ook niet goed komen)
550w pricewatch: Corsair TX550M V2
650w pricewatch: MSI MPG A650GF of de 750w versie.

• venzi
Heb voor nu alvast naar jullie geluisterd! De voeding, werkgeheugen en moederbord veranderd. Behuizing uiteraard dus ook.

Ook de SSD veranderd naar de Kingston. Het klein beetje Read/write verschil zal ik zelf in praktijk vrijwel niet merken..

Pagina: 1