Nieuwe RTX370 MSI Ventus 3x OC maakt enorme herrie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hoi mede tweakers ik heb vandaag na lang wachten eindelijk mijn RTX3070 mogen ontvangen en wel een MSI Ventus 3x variant.

p.s. ik heb dit al nagevraagd in het ervaringen topic maar daar werd mijn vraag al snel ondergesneeuwd.

Nu heb ik een geheel nieuw systeem gebouwd op het zen3 platform en heb alles in een stille fractal design R4 kast zitten mijn systeem hiervoor was fluister stil!

Nu heb ik de ventus erin zitten en speel ik de game Fallout 76 (ja ik weet het why???) heb alles op high staan dus NIET op ultra en nog stijgt mijn 3070 op! hij stijgt op na een paar minuten van spelen en voornamelijk tijdens laad schermen?
Terwijl hij volgens HWinfo niet warmer word dan 68 graden iets wat ik zeer redelijk vind?
Nu wil ik niet teveel met fan curves gaan spelen maar hebben andere mensen hier een zelfde ervaring?
Of ben ik gewoon zeikerd omdat ik zo stille pc gewend was?

Specs zijn als volgt:

AMD ryzen 5600x
32GB DDR4 3000mhz CL16 in dual channel mode
MSI X570 MPG gaming pro
2 x 1 TB M.2. SSD
Corsair RM750 voeding
MSI RTX3070 Ventus 3x
Fractal design R4 met geluids isolatie aan de binnenkant
2 x 120 mm fan voorkant
1 x 140 mm fan achterkant

Ik heb de GPU weten te undervolten naar 850mv maar ook dit helpt weinig het vreemde is ook dat de GPU de meeste herrie maakt tijden laadschermen? of als er echt weinig te doen is voor de GPU zelf.

Ook heb ik andere spellen geprobeerd zoals BF1 en ook hier gaat de GPU helemaal los maar word nooit heter dan 63 graden?

Verder heb ik meerdere 3dmarks runs gedaan vanwege het undervolten en daar merkte je dat na de undervolt de gpu alleen bij de laatste timespy test met die crystallen nog herrie maakt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem of in iedergeval kan aangeven of dit normaal is dat je videokaart letterlijk op stijgt terwijl er niks word gerenderd op het scherm tijdens een laad scherm?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:40

jgj82

Ja, maar = nee

Stel eens een framelimit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 13:33
Ik zag een tijd terug op YouTube hetzelfde fenomeen met een MSI kaart. Als de eigenaar met een vinger tegen de plastic van de kaart drukte stopte het lawaai. Blijkbaar zat die kap niet goed vast en begon die te resoneren vanaf een bepaald toerental van de fans. Dit kan je misschien ook eens proberen. Je zal wel een trapladdertje nodig hebben vermits je kaart 'letterlijk opstijgt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:58
Nu heb ik een Gigabyte 3070 maar ik merkte zelf ook dat deze heel luidruchtig was maar wel heel koel, ~63c. Ik heb dus de fancurves iets aangepast en nu is de kaart een heel stuk stiller en komt hij nooit boven de 72c uit.
Dus ja, als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurt als je een beetje met de fancurves speelt want een lage temperatuur met veel lawaai lijkt er gewoon op dat de fans veelste hard draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn het wel de fans? Heb je geen extreme coil whine? Zomaar een theorie omdat het vooral tijdens laadschermen en de "laatste test van Timespy met de kristallen" (Het lijkt door deze omschrijving alsof je het over de CPU test hebt, waarbij de GPU nauwelijks belast wordt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dank jullie alle voor deze reacties! stel dit zeer op prijs.

Maar na een hele ochtend en middag bezig te zijn geweest en de schelden op mijn GPU bleek het niet eens van die kant te komen :(

Wat blijkt het was een van mijn "Noctua" CPU fans! die bij een cpu temp van 70c naar 100% ging!

Na het aanpassen van de fan curve in de bios is dit geheel opgelost en de reden waarom mijn CPU tegen de 70c aankomt (tijdens gaming dan wel) is omdat de nieuwe GPU aanzienlijk meer warmte afgeeft aan de kast dan mijn vorige GPU (GTX960 2gb).

ik moet dus maar eens gaan kijken naar nieuwe noctua fans die wat stiller zijn voor op mijn CPU koeler.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
copywizard schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:06:
Hoi mede tweakers ik heb vandaag na lang wachten eindelijk mijn RTX3070 mogen ontvangen en wel een MSI Ventus 3x variant.

p.s. ik heb dit al nagevraagd in het ervaringen topic maar daar werd mijn vraag al snel ondergesneeuwd.

Nu heb ik een geheel nieuw systeem gebouwd op het zen3 platform en heb alles in een stille fractal design R4 kast zitten mijn systeem hiervoor was fluister stil!

Nu heb ik de ventus erin zitten en speel ik de game Fallout 76 (ja ik weet het why???) heb alles op high staan dus NIET op ultra en nog stijgt mijn 3070 op! hij stijgt op na een paar minuten van spelen en voornamelijk tijdens laad schermen?
Terwijl hij volgens HWinfo niet warmer word dan 68 graden iets wat ik zeer redelijk vind?
Nu wil ik niet teveel met fan curves gaan spelen maar hebben andere mensen hier een zelfde ervaring?
Of ben ik gewoon zeikerd omdat ik zo stille pc gewend was?

Specs zijn als volgt:

AMD ryzen 5600x
32GB DDR4 3000mhz CL16 in dual channel mode
MSI X570 MPG gaming pro
2 x 1 TB M.2. SSD
Corsair RM750 voeding
MSI RTX3070 Ventus 3x
Fractal design R4 met geluids isolatie aan de binnenkant
2 x 120 mm fan voorkant
1 x 140 mm fan achterkant

Ik heb de GPU weten te undervolten naar 850mv maar ook dit helpt weinig het vreemde is ook dat de GPU de meeste herrie maakt tijden laadschermen? of als er echt weinig te doen is voor de GPU zelf.

Ook heb ik andere spellen geprobeerd zoals BF1 en ook hier gaat de GPU helemaal los maar word nooit heter dan 63 graden?

Verder heb ik meerdere 3dmarks runs gedaan vanwege het undervolten en daar merkte je dat na de undervolt de gpu alleen bij de laatste timespy test met die crystallen nog herrie maakt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem of in iedergeval kan aangeven of dit normaal is dat je videokaart letterlijk op stijgt terwijl er niks word gerenderd op het scherm tijdens een laad scherm?
Laat maar

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1