Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-12-2020
Mijn vraag

Goedendag,

Onlangs heb ik de Philips 55oled805 aangeschaft, een update van het toestel dat ik hiervoor had (voorganger van dit toestel). Hoewel het verschil in kwaliteit wel degelijk op te merken is in kleur en gemak, heb ik vooralsnog een zeer vervelend probleem met gamen. Dit probleem heeft voor zover ik weet niets te maken met het toestel, aangezien ik dit probleem ook niet had met de voorganger van de televisie. Bijgaand voeg ik een foto toe, hierop valt te zien dat het beeld van de game alles behalve scherp is. Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Philips 55oled805
- Ps4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de televisie gedurende het gamen op 'gamesetting' gezet, tevens heb ik een 2.0 HDMI-kabel gebruikt om eventuele plooien glad te strijken...

Dit is vanzelfsprekend niet het beeld dat je wilt zien na het aanschaffen van een nieuwe televisie, daarom hoop ik dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoEsYObRstILjEXH3o6_OIuiC8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPtAwDpOqZK3BQu38XzDJGf4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat voor signaal geeft de TV aan op de HDMI-ingang binnen te krijgen (resolutie, kleurruimte e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Ook deze instellingen heb ik aangepast om te kijken of dit effect had, maar dat was helaas niet het geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:35
Welke TV had je hiervoor.

Welke instellingen staat je PS4 en welke instellingen staat de TV. ( wat ook boven aangegeven wordt door een medetweaker )
Om welke game gaat dit?
Als het om Warzone gaat komt het omdat dit spel under load op 960x1080 resolutie draait.
Dat maakt de "lelijkheid" extra zichtbaar op jou TV. ( als je vorige TV kleiner is en andere resolutie draaide )

[ Voor 43% gewijzigd door corporalnl op 20-12-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Philips 7000 serie, bouwjaar 2013.
Televisie staat ingesteld op game modus, daarnaast heb ik alle instellingen wel eens aangepast. Heb het ook geprobeerd met de ps4 pro van een vriend, vertoont vooralsnog hetzelfde probleem. Ik zou het echt even noet verder meer weten😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb je de opties Perfect Natural Motion en Perfect Clear Motion uitgezet op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Ik zie deze opties wel staan in het hoofdmenu, maar ik kan er niet bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKR9xkOGsyU4jxmVs1kTgNo8Shw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3PrbSTE4v5cpQbpOKHX7yPT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Ik heb het nog eens nagekeken, maar beide perfect motions zijn in game modus niet aan te passen. Na het aanpassen via een andere modus (film etc) zie ik nog niet het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:54
Die screenshot zijn gewoon een paar bomen die nog niet helemaal ingeladen zijn. Heeft niets met de tv te maken.

Het zal nu wel wat duidelijker zijn bij de betere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Het is niet een kwestie van een aantal bomen die nog niet zijn ingeladen. Het geldt voor ieder object in de game, of dit een boom, gebouw of een andere speler in de verte is. Het object is pas volledig ingeladen zodra ik er direct voor sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Inladen word niet beïnvloed door de tv, dus wat je zegt kan alleen met de game of ps4 te maken hebben.

Je had eerst denk ik gewoon een 1080p tv? (de voorganger zegt mij niet zo veel)
Met een hogere resolutie worden dit soort dingen natuurlijk ook duidelijker.

Ik denk dat dit gewoon altijd zo geweest is, en het je nu met de nieuwe tv pas echt opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Eens met webgaming.

Maak anders een filmpje bij twijfel.
Dan hebben wij beter beeld wat jij ziet/bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
Dat zou natuurlijk kunnen. Zou dit probleem verholpen zijn met de nieuwe playstation? Of blijf je dit probleem dan nog steeds hebben. Ik heb trouwens een filmpje, ik zie alleen niet een mogelijkheid hoe ik deze kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 14:59
Richardvdsluis schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:04:
Dat zou natuurlijk kunnen. Zou dit probleem verholpen zijn met de nieuwe playstation? Of blijf je dit probleem dan nog steeds hebben. Ik heb trouwens een filmpje, ik zie alleen niet een mogelijkheid hoe ik deze kan uploaden
Via Youtube kan dit makkelijk, eventueel met prive link zodat alleen wij hem kennen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zag nog wel een 2e foto in het andere topic, dat maakt het naar mijn idee nog een beter voorbeeld, want je ziet wel dat de lijnen en cijfers gewoon scherp zijn, alleen de gebouwen in de achtergrond zijn nog niet ingeladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTaXW_ATRKKgFC2uqC0UN_5mdAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hb6deRAWJ5q96kLrPJqx7qxV.png?f=user_large

Met de nieuwe playstation zal dit waarschijnlijk stukken beter worden, puur omdat hij meer power heeft, en de view distance omhoog kan. Het ligt er ook aan hoe een developer dat precies allemaal instelt.
Maar over het algemeen zal het stukken beter worden.

Echt helemaal verhelpen zal de komende 10 jaar nog niet gebeuren. Op een krachtige pc kan je dit soort dingen ook zien als je er echt op gaat letten. Het word meestal wel een stuk minder duidelijk.
Het blijft een game, die maar zo veel power tot zijn beschikking heeft, er moeten altijd dit soort trucjes uitgehaald worden om te zorgen dat het goed blijft lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 20-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvdsluis
YouTube: Slecht beeld bij uploaden Warzone

Ik heb zoals verzocht een filmpje op YouTube geplaatst. Sorry voor de slechte kwaliteit, maar hierin is het enigszins te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zijn er software updates voor je TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Zover ik kan zien is dit gewoon warzone. En valt het meer op omdat deze TV mogelijk groter is en 4k is.

( dit spel heeft de neiging om op 960x1080 te draaien op de ps4 ) je focussen alleen maar op drawdistance maar dat is sowieso ruk bij warzone icm ps4/xbone.

Probeer is een ander spel. Om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 13:58

Croga

The Unreasonable Man

Richardvdsluis schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:04:
Dat zou natuurlijk kunnen. Zou dit probleem verholpen zijn met de nieuwe playstation? Of blijf je dit probleem dan nog steeds hebben.
Het is het spel wat dit bepaalt. Een nieuwe playstation gaat daar geen invloed op hebben omdat het spel nogsteeds hetzelfde spel is met dezelfde manier van renderen.

Tenzij het spel specifiek voor de PS5/XBSX geschreven is en nu in compatibility modus draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 21-12-2020 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 15:51
Is het alleen puur bij PS4?
Draai voor de grap eens een 4K filmpje van Youtube op je tv af. Ben benieuwd wat het resultaat dan is.
Pagina: 1