Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@arnoudwokke ik begrijp dit premium-artikel niet zo goed:

reviews: Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement
S20 5G Los KPN Vodafone T-Mobile
Mobiel.nl 749 euro - direct 576 euro - direct 490 euro - direct 490 euro - direct
Belsimpel 839 euro - 2 weken 504 euro - direct 491 euro - direct 486 euro - 2-4 werkdagen
Waar kan ik in simpele taal vinden: stel een toestel kost los 500 euro en via een provider 350 euro. Maar bij de provider betaal je 30 euro voor de abonnementskosten, terwijl los + sim-only via een ander neerkomt op 10 euro. Dan ben je alsnog, ondanks dat het toestel duurder los is, goedkoper uit over 1/2 jaar. Waar lees dit ik in simpele taal terug? Heb je deze berekeningen meegenomen (los kopen = duurder; maar via een sim-one prijsstunter alsnog goedkoper uit). Waar lees ik dat TCO plaatje in het premium-artikel? Misschien staat het er wel hoor en zie ik het over het hoofd.

Nb zie ook deze comment van een andere user die het nog beter verwoordt: WillySis in 'reviews: Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement'

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:55

arnoudwokke

Redacteur
Nee, want er is geen verschil tussen abonnementen sim only en met toestel. Je schaft de telefoon tegelijk aan en je kunt hem afbetalen samen met je abonnement, maar de korting zit niet meer in het abonnement zoals vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
arnoudwokke schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:01:
Nee, want er is geen verschil tussen abonnementen sim only en met toestel. Je schaft de telefoon tegelijk aan en je kunt hem afbetalen samen met je abonnement, maar de korting zit niet meer in het abonnement zoals vroeger :)
Ja wel, want als ik hem los koop ben ik niet gebonden aan de bijbehorende provider (waar dat toestel alleen voor die prijs te koop is) en kan ik dus een simonie prijsstunter kiezen waardoor ik in de long run misschien toch wel goedkoper uit ben (ondanks provider korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:55

arnoudwokke

Redacteur
Oh zo, maar dat vergelijkt enorm lastig, zeker als je meeneemt dat veel mensen zich binden aan hun vaste provider met een vast-mobiel combinatie :) Je moet nu eenmaal bepaalde parameters vastzetten, anders kun je nooit vergelijken. Ik wil prijzen van telefoons vergelijken, dus ik zet het abonnement vast - en zo zal het zijn voor miljoenen mensen in NL. Het kan ook omgekeerd uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
@CyberMania
Goed punt, had precies hetzelfde toen ik het artikel las. Zo vergelijk ik ook altijd en kom altijd uit dat los toestel+simonly goedkoper is. Al helemaal als je langer met je telefoon doet.

@arnoudwokke
Klopt dat er dan een hoop meer parameters zijn alleen je hebt nu 1 toestel bij twee winkels en drie providers vergeleken. Dat vind ik nogal karig. Bij kpn is het toestel ook duurder geworden(678,69), scheelt nu nog maar 100 euro dus. Als je dan sim only van youfone neemt(kpn netwerk) heb je voor 10 euro(4GB) ipv 17.50(incl stapel korting, 5GB). 24*7.50=180 dus in twee jaar ben je 80 euro minder kwijt.

Nu is dit een voorbeeld maar het zou voor een premium artikel goed zijn als je die mogelijkheid laat zien.
Zo dat dat ook in overweging kan worden genomen. Als ik nu het artikel voor waar zou aannemen dan zou ik die mogelijkheid niet eens overwegen als ik een van die miljoenen mensen in NL zou zijn.

Dus alles vergelijken is wat meer werk maar een voorbeeld laten zien dat het ook anders kan lijkt me voor het artikel alleen maar beter.