Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Goedenavond,

Ik heb een oude Mac Mini (2011). Hier zit een Thunderbolt 2 aansluiting op en een HDMI.
Ik wil voor het thuiswerken 2 monitoren aansluiten.

Nu heb ik 1 24" inch monitor/TV + een 17" inch monitor.

Nu wil ik het liefst deze allebei aansluiten met HDMI, maar heb maar 1 HDMI aansluiting.

Ik heb nu de 24" inch monitor/TV aangesloten met Thunderbolt naar VGA en de 17" monitor met HDMI.
Dit werkt wel, maar het beeld op de monitor/TV is heel slecht (resolutie probleem).
Als ik de monitor/TV aansluit met HDMI en ik open Vmare, dan zie ik niet alles goed op mijn scherm (staat veel te groot ingesteld). Waarschijnlijk komt dit omdat de resoluties van beide schermen totaal anders is.

Ik denk dat 2x HDMI beter gaat werken?

Of moet ik 2 dezelfde monitoren halen en dan 1 aansluiten met HDMI en 1 met Thunderbolt/VGA (zou het dan wel goed gaan).

Wat denken jullie en zo ja, hoe moet ik dit dan in orde maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Welke TV is het? Ik heb weleens meegemaakt met een Samsung monitor/TV dat de HDMI-poort een zeer slechte chip heeft. Deze poort was op de monitor/TV compleet waardeloos.

Mijn beeld viel toen buiten het scherm. Erg irritant. Ik heb toen ergens op het forum gelezen dat iemand met dezelfde monitor/tv hetzelfde probleem had en dat dit zoals gezegd aan de HDMI chip ligt. Toen heb ik het met dvi geprobeerd (thunderbolt 2 naar dvi, van het merk rankie) en sindsdien werkt het prima op volle resolutie.

Dat de VGA Kabel een verkeerde resolutie uitstuurt komt mogelijk door de converter. Ik heb een zeer goedkope converter van de Action met die kan ik ook onmogelijk full HD uitsturen.

Op zich maakt het niks uit als je verschillende LCD's gebruikt. Zolang je niet dupliceert, maar uitbreidt loop je niet tegen problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 05-12-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Super bedankt voor je reactie, Het is een Salora TV.

Als ik TV nu aansluit op de converter en dan via VGA aansluit en de monitor op HDMI, welke resolutie zou ik dan kunnen proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door royv1981 op 05-12-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
royv1981 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:08:
Super bedankt voor je reactie, Het is een Salora TV.

Als ik TV nu aansluit op de converter en dan via VGA aansluit en de monitor op HDMI, welke resolutie zou ik dan kunnen proberen?
Ik weet niet of het terecht is, maar Salora is niet het meest dure merk. Ik denk dus niet dat ze de beste chips gebruiken. Een vriend van mij heeft trouwens ook een TV van salora (dacht ik althans) en die heeft dezelfde problemen.

En geen idee. Welke aansluitingen zitten op de TV dan? Bij goedkope modellen zit er nog weleens een VGA-aansluiting op of zo. Die zou je kunnen proberen met een goede adapter (die van Apple werkt sowieso). Werkt de TV trouwens wel via HDMI als je de TV als enig scherm gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

hoi1234 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:51:
Welke TV is het? Ik heb weleens meegemaakt met een Samsung monitor/TV dat de HDMI-poort een zeer slechte chip heeft. Deze poort was op de monitor/TV compleet waardeloos.

Mijn beeld viel toen buiten het scherm. Erg irritant. Ik heb toen ergens op het forum gelezen dat iemand met dezelfde monitor/tv hetzelfde probleem had en dat dit zoals gezegd aan de HDMI chip ligt. Toen heb ik het met dvi geprobeerd (thunderbolt 2 naar dvi, van het merk rankie) en sindsdien werkt het prima op volle resolutie.
Dat is een gevalletje over- danwel underscan. Kan je vaak aanpassen bij de beeldschermimstellingen op de computer ;) het is vrij gebruikelijk op TV’s.
royv1981 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:07:
Goedenavond,

Ik heb een oude Mac Mini (2011). Hier zit een Thunderbolt 2 aansluiting op en een HDMI.
Ik wil voor het thuiswerken 2 monitoren aansluiten.

Wat denken jullie en zo ja, hoe moet ik dit dan in orde maken?
Thunderbolt naar HDMI halen of een mini displayport naar HDMI. Is dezelfde stekker en werkt prima :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-04 19:37
Ik heb eventueel nog wel een Mini DisplayPort (male) naar HDMI (female) kabeltje liggen, stuur maar een pb indien je interesse hebt.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26
leinad-ar schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:20:
Ik heb eventueel nog wel een Mini DisplayPort (male) naar HDMI (female) kabeltje liggen, stuur maar een pb indien je interesse hebt.
Als TS geen interesse heeft, ik wel.
Pagina: 1