Hoi Tweakers,
Vroeger heb ik zelf mijn pc's gebouwd, maar aangezien dit al lang geleden is en ik de nieuwe ontwikkelingen niet echt meer gevolgd heb zou ik wat hulp kunnen gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC omdat mijn oude inmiddels 7 jaar oud is. Ik wil deze gebruiken als office PC, maar ook als multimedia PC sporadisch foto en video bewerken. Ik wil ook 4K video's kunnen kijken zonder problemen of haperingen. Ik ben geen gamer dus zal de pc hier niet voor gebruiken.
Er worden circa 8 externe hdd's op aangesloten, dus deze moeten ook probleemloos kunnen draaien.(voeding?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de € 750,- uit te komen, maar bij mijn berekening ben ik al veel duurder uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitors, toetsenbord, muis en computerkast zijn aanwezig. Ook een 4 x USB 3.0 kaart moet worden overgezet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 AMD Ryzen 3 3200G Boxed € 96,-
1 Gigabyte Aorus B550 Pro € 169,90
1 Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G € 299,-
1 Scythe Mugen 5 PCGH Edition € 49,99
1 G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS € 114,88
1 Corsair RM750 (2019) € 107,05
1 Samsung 860 EVO 1TB € 109,-
Totaal € 945,82
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet stil zijn en multimedia (4k) moet zonder haperingen kunnen spelen.
Ik wil 1 monitor en een 4k 86" tv op dit systeem aansluiten
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een goed advies daar ik zelf niet weet welke onderdelen het beste bij elkaar passen.
Ik twijfel met name over de grafische kaart vanwege het 4k videogebeuren.
Gr. Jeff
Vroeger heb ik zelf mijn pc's gebouwd, maar aangezien dit al lang geleden is en ik de nieuwe ontwikkelingen niet echt meer gevolgd heb zou ik wat hulp kunnen gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC omdat mijn oude inmiddels 7 jaar oud is. Ik wil deze gebruiken als office PC, maar ook als multimedia PC sporadisch foto en video bewerken. Ik wil ook 4K video's kunnen kijken zonder problemen of haperingen. Ik ben geen gamer dus zal de pc hier niet voor gebruiken.
Er worden circa 8 externe hdd's op aangesloten, dus deze moeten ook probleemloos kunnen draaien.(voeding?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de € 750,- uit te komen, maar bij mijn berekening ben ik al veel duurder uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitors, toetsenbord, muis en computerkast zijn aanwezig. Ook een 4 x USB 3.0 kaart moet worden overgezet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 AMD Ryzen 3 3200G Boxed € 96,-
1 Gigabyte Aorus B550 Pro € 169,90
1 Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G € 299,-
1 Scythe Mugen 5 PCGH Edition € 49,99
1 G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS € 114,88
1 Corsair RM750 (2019) € 107,05
1 Samsung 860 EVO 1TB € 109,-
Totaal € 945,82
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet stil zijn en multimedia (4k) moet zonder haperingen kunnen spelen.
Ik wil 1 monitor en een 4k 86" tv op dit systeem aansluiten
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een goed advies daar ik zelf niet weet welke onderdelen het beste bij elkaar passen.
Ik twijfel met name over de grafische kaart vanwege het 4k videogebeuren.
Gr. Jeff
[ Voor 30% gewijzigd door Jeff-Venlo op 06-12-2020 11:58 ]