• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Aangezien ik bij m'n digicam 2x128Mb CompactFlash heb gekocht ben ik op zoek naar een CompactFlash MP3 speler. Kan iemand mij een suggestie geven ?

Deze : http://www.lyrazone.com/ ziet er wel ok uit, maar ik wil wel vergelijken natuurlijk. Een duidelijke site met reviews ben ik helaas alleen niet tegengekomen :(

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Ik gebruik een compaq ipac met 1x 128mb flash als mp3 speeler.
Ik draai alles af met winmedia player die in de pocket pc os zit.

Thy will see the light...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kiek eens an... je hebt zo maar een speler gevonden die ik al een tijdje aan het zoeken was.. [topic=172376]

Waar is die te koop?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58

DDX

ik heb de Nex II met een ibm microdrive 1gb
doet zo'n 4 a 5 uur met nimh batterijen
je kan hem online bestellen bij de fabrikant
http://www.frontierlabs.com/

ook erg goede support (mail reageren ze binnen paar uur op) en firmware is te upgraden

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Coppertop
  • Niet online
...

Waar is die te koop?
Helaas geen flauw idee, ik heb deze link via via (volgens mij google) gevonden.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op woensdag 15 augustus 2001 13:40 schreef ddx2 het volgende:
ik heb de Nex II met een ibm microdrive 1gb
doet zo'n 4 a 5 uur met nimh batterijen
je kan hem online bestellen bij de fabrikant
http://www.frontierlabs.com/

ook erg goede support (mail reageren ze binnen paar uur op) en firmware is te upgraden
Jeetje.... lekker dingetje zeg! Maar ik zie dat ik hem via Amazon moet kopen? Hoe heb jij hem gekocht?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

btw.. ik zie dat die alleen wordt verkocht met 32/64/128 Mb CF 1.. ik ga een oude CF 1 48 Mb ervoor gebruiken denk ik... werkt dat ook wel (ik denk het maar ik weet het niet zeker..)?

• Coppertop
  • Niet online
Deze handige link kwam ik ook nog tegen : http://hardware.dmusic.com/browse.php?section=Portable+MP3+Players&subsection=Compact+Flash

Ik las in een tweetal reviews (helaas heb ik geen urls) dat de nex II op lage volumes een duidelijk hoorbare ruis had. Kan iemand met dat apperaat dat bevestigen of ontkennen ?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Weet je... ik heb hem gewoon besteld (via Amazon).. de specs zijn zo goed.. Ik hoor het wel met die ruis..
de dollar koers staat wat lager dan een maand gelee.. das ook weer mooi...
De Nex II kost totaal 99 dollar + 15 dollar vervoerskosten = $114 = ongeveer 274 gulden (Euro koers ten tijde van post).. dus lekker goedkoop ook nog...

• DDX

DDX

Je hoort inderdaad een heel klein beetje ruis (loopwerk microdrive misschien?)
Maar als je de muziek aanzet (in mijn geval op volume 5 +/-)
hoor je die niet meer.

Ik heb dit apparaat nu zo'n maand werkbaar (was even lang wachten op de microdrive)
Maar hij bevalt prima.

• DDX

DDX

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:04 schreef henkleerssen het volgende:
btw.. ik zie dat die alleen wordt verkocht met 32/64/128 Mb CF 1.. ik ga een oude CF 1 48 Mb ervoor gebruiken denk ik... werkt dat ook wel (ik denk het maar ik weet het niet zeker..)?
lijkt me wel, ik heb hem even uitgetest toen ik hem binnenkreeg met een 4mb en die werkte ook.
lijkt me dat ze hem alleen verkopen met de gangbare maten.

• DDX

DDX

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:00 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Jeetje.... lekker dingetje zeg! Maar ik zie dat ik hem via Amazon moet kopen? Hoe heb jij hem gekocht?
gewoon via frontierlabs.com (de makers)
ze gebruiken inderdaad amazon voor de creditcard afhandeling
(maar ze versturen hem zelf)
wel even geluk hebben dat de douane hem er niet uitpikt voor importheffing, voor audio apparatuur komt er nog paar procent bovenop de btw nml :(

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ja das dan nog een extra 50 piek ongeveer (19,5%) .. totaal 324 piek...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik hoop ook maar dat die door douane heen komt zonder btw...

• DDX

DDX

Op maandag 20 augustus 2001 17:27 schreef henkleerssen het volgende:
Ik hoop ook maar dat die door douane heen komt zonder btw...
1e die ik voor mezelf bestelde moest helaas btw en invoerrechten

paar procent invoerrecht en 19% btw :(

daarna nog een besteld voor een collega, deze kwam aan zonder invoerrechten.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb hem binnen hoor... lekker klein is ie... mooi ook.. goed geluid. Precies goed!

Twee maartjes:
1)Ik krijg die 2e batterij er niet lekker snel uit.. ook niet met dat koordje..
2) Ik gebruik oplaadbare NIMH AA batterijtjes... als ik een USB connectie maak heb ik het idee dat die batterijtjes te weinig stroom levert om mp3's over te pompen (na wat seconden kan die in een keer dat spelertje niet meer vinden). Iemand hier ervaring mee? ddx2?

• DDX

DDX

2e Batterij gaat er inderdaad wat lastig uit (ik heb zelf 2 1800ma aa batterijen trouwens) kwestie van hard trekken aan het koordje. Of met een stukje ijzer (schroevendraaier heb je hem er zo uit)

Ik gebruik zelf niet de kabel voor het overpompen van de mp3's, ik stop de microdrive direct in mijn laptop (via pcmcia adapter) dit omdat de microdrive nog niet gelezen kan worden via windows2000

Heb je wel de firmware al geupdate ?
En anders even met frontierlabs.com mailen ?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Hoe doe je dat .. die firmware updaten? En waar is dan die update?
Ik heb ff gekeken.. ik heb firmware versie 1.33c (onder kopje Information)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:07 schreef henkleerssen het volgende:
Hoe doe je dat .. die firmware updaten? En waar is dan die update?
Ik heb ff gekeken.. ik heb firmware versie 1.33c (onder kopje Information)
Laat maar al gevonden.... ik heb met versie 1.33c al de nieuwste...

Hee ......maar wat raar dat die Win2k geen microdrive kan lezen? Was da?

• DDX

DDX

microdrive kan niet via de mp3 speler gelezen worden
frontierlabs was er al wel mee bezig (ze moesten alleen nog wat info van ibm krijgen o.i.d.)
voorlopig alleen te lezen met losse compactflash reader of zoals ik het doe via een pcmcia-cf adapter

niet echt lastig, het is toch makkelijk om direct de microdrive in m'n laptop te stoppen (spaart ook batterijen)

P.s. heb je nog invoerrechten moeten betalen ?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:10 schreef ddx2 het volgende:
bla
P.s. heb je nog invoerrechten moeten betalen ?
Nog niet....meestal komt dat als naheffing ... wat later. Ik hoop natuurlijk van niet...

Eeeeuh ik heb nog niet echt kunnen achterhalen hoe het zit dat ik niet met die USB kan werken... ik dacht eerst de batterijen.. maar nu ik ook duracell heb gebruikt ... weet ik niet meer waar het aan ligt...Heb jij wel eens de USB connectie uberhaupt gebruikt ddx2?

Ik had hem vandaag naar het werk.. nou 2 collega's wilden gelijk dat ding kopen... lachuh.. gelijk maar ff naar de website verwezen...

• DDX

DDX

hmms hier werd hij gebracht door iemand van klm ofzo (die hadden hem vervoerd) ik mocht direct betalen en die persoon had niet eens wisselgeld mee (lekker iri)

ja ik heb toen de player binnenkwam even getest met een 4mb flash kaart (om te kijken of player ok was)
dit ging prima (ik had alleen wel het idee dat de player een buffer had ofzo, windows copy was nml al klaar, maar het schrijven duurde nog even.

collega die hem ook besteld had, heeft hem uitgetest met een 20mb flashkaart en had ook geen probleem met het overzetten van bestanden (hij had ook het idee dat writen achteraf gedaan werd)

zelf heb ik trouwens wel 3 dingen die wel gefixt/aangepast mogen worden.

1-als batterij leeg is komt er een icoontje en slaat de player meteen vast, geen waarschuwing vooraf (piepje ofzo)

2-als je dan batterijen verwisselt moet je het nummer weer opnieuw opzoeken en als het een lang nummer is (mix van 90min bijv.) begint het nummer weer van vooraf aan
liever iets van resume (ook als je player even uitzet bijv.)

3-vooruit spoelen mag wel wat sneller (als je zo'n 90min nummer weer verder wilt laten gaan waar hij was)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op woensdag 29 augustus 2001 01:24 schreef ddx2 het volgende:
bla
ja ik heb toen de player binnenkwam even getest met een 4mb flash kaart (om te kijken of player ok was)
dit ging prima (ik had alleen wel het idee dat de player een buffer had ofzo, windows copy was nml al klaar, maar het schrijven duurde nog even.
Met windows 98 thuus was het ongeveer 3 Mb per minuuut.. zal eens nakijken hoeveel het nu precies is...
bla

zelf heb ik trouwens wel 3 dingen die wel gefixt/aangepast mogen worden.

1-als batterij leeg is komt er een icoontje en slaat de player meteen vast, geen waarschuwing vooraf (piepje ofzo)
Had ik vanochtend ook...misschien komt dat door die oplaadbare dingen?
2-als je dan batterijen verwisselt moet je het nummer weer opnieuw opzoeken en als het een lang nummer is (mix van 90min bijv.) begint het nummer weer van vooraf aan
liever iets van resume (ook als je player even uitzet bijv.)
Dit is wel een extreem lang nummer (een mix of zo?).... kun je hem niet splitsen?
3-vooruit spoelen mag wel wat sneller (als je zo'n 90min nummer weer verder wilt laten gaan waar hij was)
Jip... ik had gehoopt dat naarmate je hem langer doorspoelt het ook sneller doorspoelt...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hmm... ben ook maar even naar de Nex II gaan kijken omdat m'n Rio500 een beetje kuren begint te vertonen. Gelijk al een paar dingen opgemerkt die ik niet zo leuk vind.

1) Nog steeds geen afstandsbediening. Dat is best wel handig, als je de player ergens in een hoesje doet (ik doe m'n rio altijd in zo'n GSM-zakje dat je op je rugzakband vastklikt.)
-kan je bij de nex de knoppen makkelijk voelen?

2) hij is zelfs wat dikker dan de Rio..... :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

de knoppen kun je makkelijk voelen.. en een duidelijk klik hoor je als je op ze drukt... robuust voelt dat wel aan..
Leuk met die rio.. heeft die ook AA batterijen? gaat die ook zo lang mee (20 uur) met batterijen?

• DDX

DDX

>Had ik vanochtend ook...misschien komt dat door die oplaadbare dingen?
zou heel goed kunnen, van collega hoorde ik dat dit icoontje al paar minuten eerder komt, maar omdat ik normaal niet op het display kijk is mij dit nog niet opgevallen (piepjes zou handiger zijn)

>Dit is wel een extreem lang nummer (een mix of zo?).... kun je hem niet splitsen?
yeps een mix, splitsen kan wel, maar gaat toch een deel van het principe van mix verloren. (heb er op dit moment zo'n 7 mixen opstaan)

>Jip... ik had gehoopt dat naarmate je hem langer doorspoelt het ook sneller doorspoelt...
zoiets inderdaad ja, maargoed ik kies dan gewoon weer voor een andere mix, en dan begin ik later wel weer opnieuw met het nummer wat halverwege is afgebroken

• DDX

DDX

>1) Nog steeds geen afstandsbediening. Dat is best wel >handig, als je de player ergens in een hoesje doet (ik doe >m'n rio altijd in zo'n GSM-zakje dat je op je rugzakband >vastklikt.)
>-kan je bij de nex de knoppen makkelijk voelen?

knoppen kan je wel duidelijk voelen, voor het doorspoelen en volgend nummer etc. zit er 1 knopje op (die je op/neer moet bewegen)

>2) hij is zelfs wat dikker dan de Rio.....
heb nog nooit een rio gezien, maar ik vindt hem nou niet echt extreem dik

Ik had zelf ook het idee om een rio te kopen (ziet er toch wat degelijker uit en afstandsbediening sprak me ook aan)
maar de aangekondigde microdrive backpack (is in 1999/2000 al aangekondigd o.i.d.?) is er volgens mij nogsteeds niet
en om nou maar maximaal 128mb memory +/- te hebben spreekt me nou niet zo aan.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

[quote]
Op donderdag 30 augustus 2001 12:52 schreef ddx2 het volgende:

bla

knoppen kan je wel duidelijk voelen, voor het doorspoelen en volgend nummer etc. zit er 1 knopje op (die je op/neer moet bewegen)
[Wijsneus Mode]
dat heet jog dial ... handig handig... ik had het alleen voor het volume verwacht of zo...
[/Wijsneus Mode]
[...]
Helemaal niet...
Hij denkt alleen van "shit zeg.. lekker goedkoop.. heb ik net die Rio gekocht... oh oh.." .. hij heeft zo toch iets gevonden wat niet zo goed is aan het apperaat.. ;)
Ik had zelf ook het idee om een rio te kopen (ziet er toch wat degelijker uit en afstandsbediening sprak me ook aan)
maar de aangekondigde microdrive backpack (is in 1999/2000 al aangekondigd o.i.d.?) is er volgens mij nogsteeds niet
en om nou maar maximaal 128mb memory +/- te hebben spreekt me nou niet zo aan.
Zo is het... Frontier Labs Nex II kicks ass...

DDX2.. waarom heb je van die lange mixen op je Nex II? Luister je er de hele dag naar of zo?

• kmf
  • Niet online

kmf

[quote]Op donderdag 30 augustus 2001 14:50 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Helemaal niet...
Hij denkt alleen van "shit zeg.. lekker goedkoop.. heb ik net die Rio gekocht... oh oh.." .. hij heeft zo toch iets gevonden wat niet zo goed is aan het apperaat.. ;)

???? Kheb m'n Rio al meer dan een jaar hoor. In tweakerstermen=> tijd voor vervanging :)
En ik vind persoonlijk de Rio al ietsie te groot. En deze NEX heeft nagenoeg zelfde afmetingen, maar nog dikker... Dus moet ik er toch nog even over nadenken.

En jog-dial voor FFWD/REV? hmmm dan kan ie dus niet zomaar in een zakje (*binnenzak/ GSM-zak) bediend worden...

Dan is die Samsung baby-yepp wel wat leuker. Die is zo klein, als je daar een afstandsbediening op hangt, dan is die waarschijnlijk groter dan de player zelf :D

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Vrij goed voelbare jog dial ..dus...

• Coppertop
  • Niet online
Ik heb maar de Nex II genomen :) Heb m nu een paar dagen. Leuk ding, maar niet perfect helaas :'( Soms klopt er helemaal nix van de tijdsaanduiding (en zeker niet na spoelen binnen een nummer) en ik heb al 2x gehad dat ie zo vastliep dat de batterijen eruit moesten. Ook vind ik ik m een beetje goedkoop uitgevoerd, ben nu al bang dat het batterijklepje in 2-en breekt :'(

Ik ben echter wel heel tevreden met de geluidskwaliteit en de display (blauw!).

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op donderdag 30 augustus 2001 23:51 schreef Coppertop het volgende:
Ik heb maar de Nex II genomen :) Heb m nu een paar dagen. Leuk ding, maar niet perfect helaas :'( Soms klopt er helemaal nix van de tijdsaanduiding (en zeker niet na spoelen binnen een nummer) en ik heb al 2x gehad dat ie zo vastliep dat de batterijen eruit moesten. Ook vind ik ik m een beetje goedkoop uitgevoerd, ben nu al bang dat het batterijklepje in 2-en breekt :'(

Ik ben echter wel heel tevreden met de geluidskwaliteit en de display (blauw!).
IK heb geen problemen met tijdsaanduiding....
Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat het wat plastik aanvoelt allemaal (het is het ook)... het witte opbergmapje is helemaal niks..
Het heeft allemaal wel minpuntjes... maar in general.. ben ik tevreden... zeker!

• Coppertop
  • Niet online
Inderdaad dat witte ding is niks, die van mij is al niet meer wit :) Die headphones erbij waren trouwens wel beter dan ik had verwacht.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Headphones zijn goed.. zitten lekker en goed geluid... maar ze blijven bij sporten teveel achter je oren hangen... Heb al nieuwe oordopjes gekocht.... Deze zijn qua kwaliteit (dure philips dingen) lang niet zo goed...

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Tijdje later nu, ik was ff benieuwd of hij nog steeds bevalt *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb op de computerbeurs in eindhoven een boel MP3-spelertjes gezien voor 100-250 piek.

Daar zit een slot in voor CF-cards en je krijgt geen cf-cards meegeleverd.

Wel handig. Alleen voelde de goedkopere versies zo vreselijk nep aan, dat ik ze niet had gekocht. Die van 250 zat in een doos. Die zag er wel leuk uit :)

• DDX

DDX

Gugger: hij bevalt nogsteeds ;-)

• Coppertop
  • Niet online
Hier ook wel, alleen ik heb m in het begin met goedkope ***batterijen gebruikt en daarom dachtik dat ie niet zo lang deed. Maar nu Duracelletjes erin en mn eerste setje is nog niet leeg (nu al een week).

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op zondag 23 september 2001 23:45 schreef Gugger het volgende:
Tijdje later nu, ik was ff benieuwd of hij nog steeds bevalt *D
Nog steeds... goed man....

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Hmm, dan wordt het toch misschien ook wel een optie voor mij :) Of de Nomad II MG, maar die wordt hier niet verkocht, klootzakken ;).

Waarom hebben jullie trouwens nooit een volledige review geschreven? En zouden jullie het misschien eerlijk kunnen vertellen wat de minpunten zijn zo na een tijdje? Bij voorbaat dank :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• DDX

DDX

waarom geen review ?
eh omdat ik lui ben ? ;-)

minpunten heb ik eigenlijk al genoemd

-fast fwd mag wel wat sneller
-restart waar player gebleven was als je power uit hebt gehad
-2e batterij eruit halen zonder stukje ijzer/schroevendraaier gaat wat lastig

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 22:52 schreef ddx2 het volgende:
waarom geen review ?
eh omdat ik lui ben ? ;-)

minpunten heb ik eigenlijk al genoemd

-fast fwd mag wel wat sneller
-restart waar player gebleven was als je power uit hebt gehad
-2e batterij eruit halen zonder stukje ijzer/schroevendraaier gaat wat lastig
Ik heb ergens een mailtje gezien van Frontier Labs dat de resume functie in firmware 1.4 zal zitten. Ook aan de batterij indicator wordt gewerkt naar het schijnt.

Toch al 2 nadelen minder :9

• Coppertop
  • Niet online
Eerst zien, dan geloven... :)

Verwijderd

Just got a mail from FL saying :

....
Dear Sir,

We will be releasing firmware 1.4 soon. This new firmware will have
resume function. As to the battery indicator, we will look into it
to see if we can improve on it.

Thank you.

Customer Support
Frontier Labs.
....

I wrote :
....
Hi There!

Will there be a better battery indicator in future firmwares?

When I see the "low battery" indicator I have a good 5 minutes before
it powers off - That's simply not enough. I was hoping on a battery
level indicator with 4 steps or more, like on cellular phones. Now I
have to carry an extra set of batteries with me at all times :-(.

What are you working on to fix/add in the next firmware?
....

Op een of andere yahoo-group gevonden.

• DDX

DDX

mooi
nu nog......
nee dan zijn eigenlijk alle echte nadelen verholpen ;-)

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld via amazon.com.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor jullie hem ontvingen ?
En moet je nie een of andere bevestiging krijgen. Heb hem gister besteld en nog altijd niets van ze gehoord. :'(

• DDX

DDX

phew geen idee meer
had dacht ik wel een bevestinging ontvangen
hou er wel rekening mee dat het gisteren zondag was
en dat de dag in amerika wat later begint vandaag....
totaal duurde het iets langer als een weekje dacht ik voordat ik hem had

Verwijderd

De creative nomad 2c is goed heb hem bij mp3man.nl vandaan en de volgende dag al in huis. :P

Verwijderd

Voor mensen dit dit topic ooit nog eens tegen komen in de search:

- Firmware 1.4 is inmiddels beschikbaar :P zie http://www.frontierlabs.com/Downloads.html
- bij www.datavis.com kost de Nex II nog maar $ 80,- + $ 3,30 shipping (of $ 100,- voor de Nex II + 64 CF kaart)
- een review van de Nex II vind je hier: http://hardware.dmusic.com/reviews/nex_ii/

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Das mooi..met die firmware... hoe werkt dat met die resume functie.. ook als je batterijen eruit zijn geweest?
Welke is nou beter voor me...1.4C of 1.4M? Waarom zijn er 2 behalve dan dat de een geoptimaliseerd zou zijn voor de CF 1 Cards en de ander microdrivers (CF II)?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:59 schreef henkleerssen het volgende:
Das mooi..met die firmware... hoe werkt dat met die resume functie.. ook als je batterijen eruit zijn geweest?
Welke is nou beter voor me...1.4C of 1.4M? Waarom zijn er 2 behalve dan dat de een geoptimaliseerd zou zijn voor de CF 1 Cards en de ander microdrivers (CF II)?
resume? geen id... :?
gebruik je er een microdrive in of een CF kaartje??

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:59 schreef henkleerssen het volgende:
Die resume werkt via het menutje dat je oproept via de Fn-toets. Je krijgt dann een nieuwe optie onderaan. Als je die neemt gaat ie verder spelen waar ie gebleven was. Dus ergens middenin een nummer meestal.
Als je het kaartje eruithaalt en terugsteekt doet ie het ook nog. Als je de batterijen wegneemt is de resume ook gewist. Het lijkt mij ook als je met meerdere kaartjes werkt dat de boel dan in de soep loopt, maar dat kan ik zelf niet testen. Het lijkt dus dat die de positie ergens in een intern flash-minigeheugen opslaat en niet op het kaartje zelf.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Nou ja baat het niet dan schaadt het niet.. dan maar eens de 1.4C installeren..
Ja ik heb alleen CF I dus..

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53
Op vrijdag 16 november 2001 17:37 schreef ---X2--- het volgende:
- bij www.datavis.com kost de Nex II nog maar $ 80,- + $ 3,30 shipping (of $ 100,- voor de Nex II + 64 CF kaart)
Ik krijg bij die site een 404. Site down of is het een ander adres?
edit:
argh, net als ik dit post is de site alweer up :)

Verwijderd

heb 'm ook binnen... :P henk, hoe heb jij dit probleem opgelost? Heb het nu ook: :(
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:16 schreef henkleerssen het volgende:2) Ik gebruik oplaadbare NIMH AA batterijtjes... als ik een USB connectie maak heb ik het idee dat die batterijtjes te weinig stroom levert om mp3's over te pompen (na wat seconden kan die in een keer dat spelertje niet meer vinden). Iemand hier ervaring mee? ddx2?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 18:47 schreef ---X2--- het volgende:
heb 'm ook binnen... :P henk, hoe heb jij dit probleem opgelost? Heb het nu ook: :(
[..]
Heb je een via-chipset ? Dan moet je die speciale via-usb-busdriver is proberen. Bij mij loste dat de problemen gedeeltelijk op.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 20:04 schreef Nemrah het volgende:

[..]

Heb je een via-chipset ? Dan moet je die speciale via-usb-busdriver is proberen. Bij mij loste dat de problemen gedeeltelijk op.
Nee, een SiS 735 :(

Verwijderd

Win 98 ? Win XP ?

Verwijderd

Win2000, sorry...
Ik moet 'm nu een paar keer opnieuw indoen en dan doet ie het wel (anders valt ie dus steeds uit)... Niet ideaal, maar het werkt...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem nu. Eerst lukte het helemaal niet, maar nu valt ie altijd de eerste keer weg, de tweede keer gaat het meestal wel goed.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik ben er achter wat het probleem is .... als je drag en dropt van bestanden (mp3's dus), geeft windows wel aan dat die klaar is met overpompen .. maar das voor onze Nex niet het geval! Op onze Nex staat dan "Downloading" te knipperen. Zolang dat dit het geval is... doe dan NIKS met je Nex speler (niet aanroepen.. geen dir opvragen .. NIKS! NIKS extra data overpompen..)... De IO chip in je Nex is namelijk bezig nog steeds met die bestanden over te zetten.. en kan daarbij niks anders doen.
Dus rustig wachten totdat dat "Downloading" verdwenen is. Dan kun je weer verder.
En je moet er altijd voor zorgen dat je genoeg "juice" hebt... anders krijg je nog problemen.
Allemaal eigen ervaringen...

Verwijderd

Dat idd waar, maar ik heb ook moeite om 'm herkend te krijgen in windows, vaak moet ik 'm wel 3a4 keer opnieuw aansluiten...

Verwijderd

Wat voor CompactFlash kaartjes gebruiken jullie? SanDisk? Ik wel :( Daarmee wil ie nog wel eens "overslaan", tis een bekend probleem: http://groups.yahoo.com/group/nexiimp3/message/683

Aan m'n mp3'tjes ligt het zeker weten niet. Ik gebruik firmware 1.4c

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 09:44 schreef ---X2--- het volgende:
Wat voor CompactFlash kaartjes gebruiken jullie? SanDisk? Ik wel :( Daarmee wil ie nog wel eens "overslaan", tis een bekend probleem: http://groups.yahoo.com/group/nexiimp3/message/683

Aan m'n mp3'tjes ligt het zeker weten niet. Ik gebruik firmware 1.4c
Ik gebruik Dane-elec. Werkt prima. Soms heb ik wel het geluid als je luistert naar zo'n ouwe 33-toeren plaat, inclusief gekraak maar ik denk (hoop) dat dat wel aan de encoder ligt.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

jeetje nemrah.. en X2... die problemen heb ik niet!

btw ik heb zowel sandisk als Dane elec... Dane elec geeft af en toe problemen bij gewoon opstarten. Als je nieuwe batterijen pakt is het weer verholpen...

Verwijderd

Inmiddels zijn de probs opgelost, m'n compu ziet de Nex nu helemaal goed (zolang je de kabel er maar niet indoet als het menuutje nog niet is geladen).

Het overslaan is ook weg. Ik gebruik nu een andere encoder. Toch gek want dat "overslaan" hoorde ik op me compu niet, hij's er zeker gevoelig voor...

Dat I/O chip probleem (zie post van henkleerssen) is wel blijvend, maar dat vind ik niet so storend. 'T overpompen gaat toch fokking snel...

Was eerst niet zo tevreden, maar 'k vind het nu toch wel een flex apparaatje, alleen de afwerking had wel netter gemogen. Als ze daar nou 1 of 2 tientjes meer aan hadden uitgegeven :P

BTW: Ik gebruik m'n Nex II nu als reader/writer voor m'n fokking slome Agfa CL20 :)

Verwijderd

zo te zien heeft dat ding erg veel bugs ...

blij dat ik nomad 2 heb :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:47 schreef ---X2--- het volgende:
Inmiddels zijn de probs opgelost, m'n compu ziet de Nex nu helemaal goed (zolang je de kabel er maar niet indoet als het menuutje nog niet is geladen).
En hoe heb je dat gedaan dan ? Of helemaal vanzelf opgelost ? :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

* Gizz is ook flieft op zun nomad IIc O+ :7

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 16:35 schreef SuperLuuk het volgende:
zo te zien heeft dat ding erg veel bugs ...

blij dat ik nomad 2 heb :)
Nee hoor, alleen dat I/O gebeuren.
Op dinsdag 11 december 2001 16:39 schreef Nemrah het volgende:

[..]

En hoe heb je dat gedaan dan ? Of helemaal vanzelf opgelost ? :)
Ik had op het moment dat ik het poste net geformateerd en moest SP2 nog installeren (voor Win2k). :)
Pagina: 1