HP 62G laptop wifi upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OuweSok
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?Ik zoek een dual band wifi controller voor laptop HP G62, is dat een standaard half PCIe kaartje? Zoja dan weet ik wat ik wat ik moet aanschaffen. Kan de lan controller ook upgraded worden? Waarmee?
wifi dual band controller ter verhoging snelheid. Idem voor een lan controllerVul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?nvt
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?zou een AC7260 in die laptop passen ipv Broadcom 5313 single band.
Nee. Sta open voor alternatieven? Vertel het ons. Ik sta open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?Win 10 Home
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Ik heb zelf ervaring met een Asus laptop waarin ik de wifi controller vervangen heb en dat ging uitstekend.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de laptop al open gehad om te kijken welke kaart er nu in zit ?
Dan kun je adh daarvan een ' betere' kaart kiezen
https://nl.ifixit.com/Device/HP_G62

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 05-12-2020 16:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
OuweSok schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:22:
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?zou een AC7260 in die laptop passen ipv Broadcom 5313 single band.
Passen is nog weer wat anders dan werken. HP laptops hebben in veel gevallen een whitelist ingebouwd in de bios waardoor maar enkele kaartjes werken waar de betreffende serie oorspronkelijk mee uitgeleverd is. Wil je dus 'n ander kaartje inbouwen zul je mogelijk ook je bios moeten (laten) aanpassen, wat niet altijd zonder risico is. Daarbij ben je met enkel het omwisselen van het kaartje ook afhankelijk van de aanwezig antenne(s). Kun je ook nog even het volledige part nummer van de laptop opzoeken, G62 is nogal algemeen.