Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dummy22
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-04-2025
Beste moderators,
Ik ben op zoek naar een externe harde schijf voor mijn pc Hp pro 3500
Serienummer :CZCX65EA
Producnummer : C5X65EA
Harde schijf van pc is : Crucial MX500 2;2 500GB .SSD
De max. capaciteit van de externe harde schijf die ik wil weet ik niet omdat ik gelezen heb dat dit zou afhangen van de harde schijf van de pc. De externe harde schijf moet dienen om een wekelijkse back-up te maken.
Het merk is voor mij onbelangrijk hiervoor wil ik voortgaan op jullie jarenlange ervaring .

Dank u,
Dummy 22

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je alleen backup wilt maken van je harde schijf in je pc, dan kan je gewoon gaan voor een externe harde schijf van 500GB.

Verder geef je niet aan wat je budget is en of de snelheid bijvoorbeeld nog uitmaakt voor je. Dus ik raad je aan om naar de 500GB externe harde schijven in de Pricewatch te kijken, wat reviews te lezen, en zo zelf te bepalen wat een goede voor jou is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-12-2020 12:38 ]

The devil is in the details.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet lullig bedoeld: maar uit je post blijkt een geringe kennis van IT. Des te beter dat je serieus werk wilt maken van een goede backup. Ik denk dat bijv. Backblaze een veel beter alternatief voor je zou zijn. Voor $6 per maand onbeperkte backup, geen zorgen en onderhoud.

Een klein foutje met je externe schijf en je hebt helemaal geen backup meer (precies op het moment dat het er toe doet).

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 16:50
Als je van een externe schijf gebruik wil maken:
kies er een die minimaal twee of drie keer groter is dan wat er in je HP zit.
Zo kun je een nieuwe backup maken, voordat je de oude backup verwijdert.